Tata Motors začne na domácím trhu od začátku října prodávat dostupný elektromobil Tata Tiago EV. Ten se rozměrově, koncepčně i parametricky podobá Dacii Spring, v některých ohledech ji dokonce výrazně překonává; nabízí například výrazně silnější motory. Přesto stojí prakticky polovinu, co čínsko-rumunský model, aspoň tedy po přímém přepočtu z rupií na koruny. Základní provedení by totiž vyšlo na zhruba 266 000 korun. Sice se jedná o spartánsky vybavený automobil s nabíječkou o výkonu 3,3 kW a baterií s kapacitou 19,2 kWh, jenže ta by měla vystačit na 250 km, aspoň tedy podle poměrně velkorysé indické normy MIDC. To jsou samozřejmě parametry, které se Springu rovnat nemohou, avšak již výkon motoru 60 k jej výrazně překonává, a to je k mání i silnější verze se 74 koňmi. Nechybí ani DC nabíjení, jeho příkonem se ale výrobce nepochlubil. Baterii by ovšem mělo naplnit za méně než hodinu.
Za příplatek lze získat rovněž větší baterii 24 kWh, která vystačí na 313 km, rychlejší palubní nabíječku se 7,4 kW či linii XZ+ Tech Lux, která doplňuje nejen automatickou klimatizaci, ale i multimédia Harman s parkovací kamerou. Nechybí rovněž startování tlačítkem, to u Springu také nenajdete. Přitom by nemělo jít o žádnou smrtící krabičku bez pasivní bezpečnosti, jako svého času jiný cenový hit Tata Nano, nechybějí airbagy, základní bezpečnostní asistenty ani údajně tuhý skelet, s nímž si vůz vysloužil čtyři hvězdičky v nárazových testech GNCAP. Nejde o žádného krasavce, ovšem i pod Springem zjevně zůstává dost cenového prostoru k vyplnění.
V Indii 10Lakh INR=10x100 000 INR = kolem 310 000 Kc
coz neni 2x od 266 000 Kc, a jeste za auto s vetsi baterkou.
Nemuzete primo porovnavat ceny na ruznych trzich.
A nebo muzeme proporcne odhadnout cenu toho to vozitka
511/310 * 266 = 438 tisic Kc to auto stalo by v CR.