Český trh vítá elektrickou Audi A6 e-tron. Základ stojí od 1,6 milionu Kč

4
Český trh vítá elektrickou Audi A6 e-tron. Základ stojí od 1,6 milionu Kč
Fotografie: AUDI AG
  • Pomyslná vstupenka do prémiové elektromobility vyšší střední třídy stojí 1 659 900 Kč
  • Variantu Avant lze zakoupit od 1,7 milionu Kč
  • Pro český trh má model A6 e-tron speciální rozšířenou výbavu

Audi zahajuje předprodej zcela nové modelové řady . Ta je plně elektrická, přijíždí na platformě PPE a vůz je již nyní možné objednávat ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant. Celkem jsou v nabídce čtyři verze pohonu a nejzákladnější varianta stojí 1 659 900 Kč v případě Sportbacku, resp. 1 701 900 Kč za kombi Avant. Nové Audi A6 e-tron vyniká ve všech ohledech a svými suverénními výkony, rychlým nabíjením stejnosměrným proudem a extrémně dlouhými dojezdy až 756 km na jedno nabití stanovuje v oblasti elektromobility nová měřítka „Nedlouho po modelové řadě Q6 e-tron nabízené v karosářských variantách SUV a Sportback zařazujeme do předprodeje rodinu elektrických modelů A6 e-tron tvořenou rovněž dvěma druhy karoserie – v tomto případě Sportback a Avant,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi společnosti Porsche Česká republika.

Všechny modely Audi A6 e-tron nabízené na českém trhu mají standardně rozšířenou sériovou výbavu paketem Tech a prodlouženou tovární záruku na 4 roky (nebo do ujetí 120 tisíc km). Paket Tech zahrnuje LED světlomety plus, ostřikovače světlometů, zadní světla LED Pro, asistent dálkových světel, 360° kamery a osvětlené zadní logo Audi. Zadní kola základní verze A6 e-tron pohání elektromotor o výkonu 210 kW (240 kW s funkcí Launch Control pro rozjezd s maximální akcelerací) napájený akumulátorovou baterií o kapacitě 83 kWh, která postačuje k ujetí vzdálenosti 627 km (Sportback), resp. 598 km (Avant) na jedno nabití. Vůz přitom zrychlí z 0 na 100 km/h za 6 sekund a cestujícím nabízí typické jízdní vlastnosti značky Audi ve spojení s vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti. Pomyslná vstupenka do prémiové elektromobility vyšší střední třídy stojí 1 659 900 Kč, pokud se zákazník rozhodne pro Sportback, resp. 1 701 900 Kč v případě ještě prostornějšího kombi Avant.

Exteriér vozu disponuje ladnými proporcemi, které jsou ve verzi „S“ okořeněny o některé sportovní prvky. interiér je definován novou designovou filozofií značky Audi. V závislosti na úrovni výbavy nabízí A6 e-tron řadu inovativních prvků, kam se řadí například druhá generace virtuálních vnějších zpětných zrcátek, panoramatická skleněná střecha, která se zneprůhlední stisknutím tlačítka, digitální světla pro denní svícení s technologií LED či druhá generace digitálních zadních svítilen OLED 2.0. Útulný interiér modelu Audi A6 e-tron je pak orientován na uživatele. Dominantou vnitřního prostoru je přístrojová deska s panoramatickým displejem MMI se zakřivenou plochou a technologií OLED. Velkoplošnou digitální obrazovku s vizuálně čistým designem tvoří 11,9“ displej digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit, 14,5“ dotykový displej MMI a 10,9“ displej MMI pro spolujezdce vpředu.

Audi A6 e-tron performance nabízené za částku od 1 999 900 Kč (Sportback), resp. 2 041 900 Kč (Avant) posouvá laťku ještě výš, ať jde o nejvyšší výkon elektromotoru (270 kW, resp. 280 kW s funkcí Launch Control), kapacitu sady akumulátorů (100 kWh), nebo dojezd na jedno nabití – úctyhodných 756 km (Sportback), resp. 720 km (Avant). Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládnou verze performance za 5,4 sekundy a jejich nejvyšší rychlost je až 210 km/h. Elektrickým pohonem všech kol s dokonalou trakcí disponuje A6 e-tron quattro, u něhož byly ceny stanoveny na 2 109 900 Kč (Sportback), resp. 2 151 900 Kč (Avant). Řidič má k dispozici celkový nejvyšší výkon 315 kW (340 kW s funkcí Launch Control).

K dispozici je i sportovní varianta S6 e-tron s cenou 2 599 900 Kč (Sportback), resp. 2 601 900 Kč (Avant). S6 e-tron s pohonem všech kol quattro dvěma elektromotory ohromí celkovým nejvyšším výkonem 370 kW (405 kW s funkcí Launch Control). Pro modely S6 Sportback e-tron a S6 Avant e-tron je tak zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou pouhých 3,9 sekundy. Oba modely dosahují nejvyšší rychlosti 240 km/h a se 100kWh baterií má dojezd činit až 675 km v případě verze Sportback, resp. 647 km u Avantu. Všechny verze řady A6 e-tron disponují 800V elektrickou sítí, která umožňuje mimořádně rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Základní A6 e-tron využívá nabíjecí výkon až 225 kW, s nímž lze za 10 minut na vysokovýkonné nabíjecí stanici prodloužit dojezd až o 260 km (Sportback), resp. 245 km (Avant).

Nabíjení z 10 % na 80 % kapacity baterie trvá pouhých 21 minut, což platí i pro ostatní verze, které jsou kompatibilní s nabíjecími výkony až 270 kW. U modelu A6 Sportback e-tron performance je tak možné prodloužit za 10 minut dojezd až o 310 km, u verze quattro se za stejnou dobu prodlouží dojezd až o 290 km (Sportback), resp. 280 km (Avant). Komfort nabíjení zvyšuje funkce Plug & Charge, s níž se vůz sám autorizuje na kompatibilních nabíjecích stanicích po připojení nabíjecího kabelu. Nabíjecí proces se poté automaticky aktivuje i ukončí. Audi A6 e-tron je druhým modelem se čtyřmi kruhy na platformě PPE s 800V technologií, který se může stejně jako technicky spřízněný model Q6 e-tron pochlubit vynikajícími provozními vlastnostmi, dlouhým dojezdem, mimořádnou hospodárností a rychlým nabíjením.

Kromě vylepšeného a intuitivnějšího dotykového ovládání reaguje nový koncept zobrazování a ovládání na globální trendy směřující k ještě lepší interakci. Hlasové ovládání bylo například výrazně rozšířeno a nyní hraje klíčovou roli. Hlasový asistent Audi assistant se od řidiče učí a umožňuje mu ovládat řadu funkcí vozidla pouhými hlasovými povely. V budoucnosti bude mít navíc přístup k dalším datům z internetu, například k předpovědím počasí a všeobecným znalostem. Optimální zvukovou kulisu vytváří prémiový audiosystém Bang & Olufsen s 20 reproduktory napájenými vysoce účinným zesilovačem o výkonu 830 W. Jednotlivé výbavové linie modelové řady Audi A6 e-tron – basic, S line a S – se liší svým exteriérem. Zákazníci mají na výběr až osm barev karoserie včetně standardní barvy šedá Magnetic (nemetalický lak) a metalických laků bílá Glacier, šedá Typhoon a černá Mythos. Barvy karoserie zvýrazňují působivý a pokrokový design exteriéru.

V rámci nabídky jsou k dispozici dva modré metalické odstíny karoserie - modrá Plasma a modrá Malpelo. Exkluzivně pro variantu S line a modely „S“ jsou vyhrazeny barvy šedá Daytona (lak s perleťovým efektem) a béžová Siam. Sériová výbava modelu Audi A6 e-tron zahrnuje 19“ kola s aerodynamickým pětipaprskovým designem, zatímco S line má grafitově šedá 20“ kola se speciálním pětipaprskovým designem. Specifickými 20“ koly se odlišuje také S6 e-tron. Zákazníci si mohou svůj vůz individualizovat koly s průměrem ráfku až 21 palců v devíti osobitých designech, od sportovních přes aerodynamické až po elegantní, včetně šesti verzí od společnosti Audi Sport.

Technické parametry Audi A6 Avant e-tron quattro

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 928 × 1 923 × 1 527 mm, 2 370 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon340 kW, 462 koní
Baterie100 kWh (94,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 716 km
Cena od2 151 900 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Jen mně přijde, že plýtvají místem na středové konzoli, když volič smeru jízdi nedávají k volantu. Mohli tam udělat zajímavější prostor pro odkládání věci, které s sebou nosíme do auta.
den
den
Naposledy upraveno: 20. 11. 11:27
Podle mě virtuální zrcátka tak jak jsou udělana teď jsou hloupost, atrapa. V podstatě neřeší aerodynamiku - stejně jsou obrovská a vyčnívají. Myslím že by šlo udělat aby nevyčnívala vůbec, aby kombinovala obraz z kamer v předním křídle a někde u zadního nárazníku. Aby skutečně byli virtuální. No a pak úplná špička byla by nějaká projekce jako u HUD, aby člověk viděl obraz ze zrcátka na místě kde má být ale ono by tam nebylo.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Mimochodem k zrcátkům hovořil specialista na aerodynamiku ze Škodovky, že když se započte energetický nárok displejů, kamery a systémů okolo, tak to udělá ve výsledku hrozně málo na dojezdu osobního vozu.
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Já sem koukal na video test různých verzí ioniqu6 od Milana na elektromobilsk, a tam ten ioniq6 s těma zrcatkama měl.o.hodne.lepsi výsledek než s klasickými, rozdíl dělal víc než 4x4 vs rwd.
Nemělo by až tak jít o aerodynamiku, jako o čelní plochu auta, kterou relativně dost zmensuje. Ale čert ví, těch testu by muselo být víc...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze