Testujeme ultimátní elektro-kombík Audi A6 Avant e-tron. Co vás zajímá?

6
Testujeme ultimátní elektro-kombík Audi A6 Avant e-tron. Co vás zajímá?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Audi A6 Avant e-tron je ideálním prémiovým elektromobilem pro ty, co neholdují SUV
  • nová 800V platforma PPE se vyznačuje vysokou efektivitou a ultra-rychlým nabíjením
  • elektromobil s dojezdem přes 700 kilometrů v redakci právě testujeme

V redakci pro vás podrobně testujeme první elektrický kombík z dílen německého Audi. Bezmála pětimetrový A6 Avant e-tron je vůbec nejdelším elektromobilem se čtyřmi kruhy ve znaku (překonává a i vlajkový Q8 e-tron) a je variantou sesterského A6 Sportback e-tron se splývavou zádí. Pro ty, kterým nevoní všudypřítomná SUV, ale chtějí luxusní, rodinné a praktické elektrické auto s dlouhým dojezdem, je A6 Avant e-tron ideálním kandidátem.

Audi A6 Avant e-tron quattro

Rozměry4 928 × 1 923 × 1 527 mm, 2 370 kg
Výkon340 kW
Baterie100 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd697 km (WLTP)

My auto testujeme ve verzi quattro, tedy základní verzi s pohonem všech čtyř kol. K dispozici je také zadokolka se standardní nebo menší baterií, pro milovníky ostřejšího naladění je zde pak výkonnější model S6 Avant e-tron. A chystají se i nejostřejší verze RS.

Audi A6 e-tron – představení

Novinka stojí na platformě PPE, stejně jako SUV Audi Q6 e-tron. Moderní platforma je 800V, pod podlahou disponuje baterií s kapacitou 100 kWh, dojezdem přes 700 kilometrů a nabíjením výkonem až 270 kW. Potěší elektricky otevírané nabíjecí porty z obou stran. U novinky nechybí veškeré prvky komfortní výbavy, na které jsme u Audi zvyklí, včetně vzduchového podvozku, servodovírání dveří nebo panoramatické skleněné střechy s elektrochromatickým zatmavováním po segmentech. Na palubě nalezneme zbrusu nový infotainment Audi MMI se dvěma zakřivenými OLED displeji postavený na Android Automotive, včetně obchodu s aplikacemi. Nechybí ani špičkový head-up displej s rozšířenou realitou. Naopak chybí řiditelná zadní náprava, i když platforma ji umožňuje.

Audi A6 e-tron ve variantě Sportback i Avant budou podle všeho ideální elektromobily pro dálkové cestování. Kolega Marek Tomíšek vyrazil s A6 Sportback e-tron po dálnici na Moravu, jel na hranici rychlostních limitů a přesto dosáhl výbornou spotřebu 17,8 kWh na 100 km a po 246 kilometrech spotřeboval jen 45 % baterie.

Špičková efektivita! S Audi A6 e-tron z Prahy na jižní Moravu

Audi A6 Avant e-tron právě testujeme a brzy se můžete těšit na podrobný test i video. Ptejte se nás v diskuzi pod článkem na to, co vás zajímá.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 22. 4. 09:10
To je velmi zajímavé, co tady píšete, myslel bych si, že je to už vyladěná platforma, když čekala před výrobou skoro dva roky, než dodělali software a uvedli to na trh. A nebo to nebyla zase taková pravda, že PPE čekala už dva roky hotová?

Přesto věřím, že to za 3-4 roky odladí k dokonalosti, ale chápu, že jsou tací, co si chtějí koupit nové auto v letošním roce.

On Enyaq na konci roku 2019 taky stál za starou bačkoru a kde je dnes? Dnes už bych řekl bezproblémové auto, kde je ledasco jinak od roku 2019 - od baterie, telepného čerpadla až po motor u 82/77 kWh baterie (AP550).
Karel Marel
Karel Marel
Za me je zatim platforma PPE zklamani. Chtel jsem Macana, ale to auto ma seriozni technicke problemy. Z pruzkumu majitelu mi vyslo, ze 30% novych majitelu skoncilo v servisu s nepojizdnym autem. Nehlede na to, ze 800V nabijeni neni tak rychle, jak bych si predstavoval(pokud mam priplacet za premii, chci 15min 10-80%) a velka spotreba eliminuje casovy zisk z rychlejsiho nabijeni. Podle me je mnohem lepsi koupe ID7.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze