Automobilka Audi představila druhou, menší baterii s kapacitou 83/75,8 kWh (brutto/netto) pro plně elektrický model prémiové vyšší střední třídy Audi A6 e-tron. Určena je pro novou startovní motorizaci s výkonem 286 k (326 k s funkcí Launch Control), která nabídne stejný čas 21 m pro nabíjení 10–80 % SoC jako vrcholná zadokolka performance s větší baterií. Maximální nabíjecí příkon je totiž omezen z 270 na 225 kW, normovaného dojezdu pak ubylo 129 km, přičemž výsledných 627 km u základního Sportbacku je stále solidní číslo. Nová motorizace zůstane beze jména (takto motorizovaný model se bude jmenovat prostě Audi A6 e-tron) a zaujmout by měla zejména startovní cenou 62 800 eur (1 595 000 Kč), výrazně vstřícnější oproti dosavadní nejlevnější verzi performance za 75 600 eur (1 920 000 Kč).
Zájemci o kombi A6 Avant e-tron si budou muset připravit minimálně 64 450 eur (1 635 000 Kč) a těšit se mohou na normovaný dojezd až 598 km při spotřebě od 14,4 kWh/100 km (WLTP). Zrychlení z klidu na 100 km/h za 7 sekund je stejné pro Avant i Sportback.
Technické parametry Audi A6 Sportback e-tron RWD
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 928 × 1 923 × 1 487 mm, 2 175 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 435 Nm |
Baterie | 83 kWh (75,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 225 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,6 kWh / 100 km, dojezd: 627 km |
Cena od | 1 595 000 Kč |
Technické parametry Audi A6 Avant e-tron RWD
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 928 × 1 923 × 1 527 mm, 2 185 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 435 Nm |
Baterie | 83 kWh (75,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 225 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,4 kWh / 100 km, dojezd: 598 km |
Cena od | 1 625 000 Kč |
Jedna věc mě na tom autě mrzí, koncept mi přišel boží, ale sériový produkt z nějakého, pro mě nepochopitelného, důvodu, nabral řadu ošklivostí ku konceptu. Mně přijde, jak kdyby se na sériové verzi vyřádil zcela jiný desinger, který tam nutně musel prosadit něco ze svého rukopisu, ale vlastně rozházel dokonalost a ladnost konceptu.