Prémiový segment elektromobilů se stává stále více konkurenčním a dva z nejvýznamnějších hráčů – Audi a BMW – přicházejí s novými modely, které mají redefinovat luxusní elektrickou mobilitu. Respektive, BMW vstoupilo do segmentu loni a Audi jej doplnilo letos. V našem podrobném testu jsme postavili proti sobě nové Audi A6 Sportback e-tron a BMW i5, abychom zjistili, kdo nabízí lepší kombinaci technologií, komfortu a praktičnosti.
Prémiový duel 2: Je lepší BMW i5, nebo Audi A6 e-tron? – Srovnávací test
Technické parametry Audi A6 Sportback e-tron e-tron
Kompletní specifikace| Konstrukce | liftback, 4 928 × 1 923 × 1 487 mm, 2 175 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 435 Nm |
| Baterie | 83 kWh (75,8 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 225 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 13,6 kWh / 100 km, dojezd: 627 km |
| Cena od | 1 676 900 Kč |
Technické parametry BMW i5 eDrive 40
Kompletní specifikace| Konstrukce | sedan, 5 060 × 1 900 × 1 505 mm, 2 130 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm |
| Baterie | 83,9 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 626 km |
| Cena od | 1 749 800 Kč |
Interiér
Audi A6 e-tron: Digital Stage
Audi s platformou PPE představilo zcela nový koncept interiéru nazvaný Digital Stage. Tento technicistický, puristický přístup se vyznačuje výrazným omezením fyzických tlačítek, která byla přesunuta na panely dveří. V oblasti materiálů bohužel Audi trochu zklamává – horní části dveří jsou z obyčejného plastu bez možnosti upgradu na prémiové prošívání kůží, které známe ze spalovacích verzí A6.
Klady:
- revoluční koncept Digital Stage
- prostorný interiér s rovnou podlahou vzadu
- velkorysé odkládací prostory
- dělitelná zadní sedadla 40–40–20
Zápory:
- průměrné materiály bez wow efektu
- chybí prémiové prvky známé od konkurence
- omezený prostor nad hlavou (185 cm je limit)
BMW i5: elegance s omezeními
BMW i5 nabízí o něco prémiověji působící interiér s ambientním osvětlením integrovaným do křišťálových proužků. Dotykové ovládání ventilace je elegantní řešení, ale auto trpí omezeními plynoucími z adaptace spalovací platformy.
Klady:
- prémiověji působící materiály
- elegantní ambientní osvětlení
- špičkové sedačky s odvětráváním
- lepší celkové zpracování
Zápory:
- masivní středový tunel omezuje prostor
- méně úložných prostorů
- menší prostornost i přes větší délku
Verdikt interiéru: remíza – Audi boduje prostorností, BMW kvalitou zpracování.
Infotainment a technologie
Audi: technologický lídr
Audi představuje dva zakřivené OLED displeje s Android Automotive – kompletně novou platformu oproti předchozím generacím. Nejvýraznějším rozdílem je bohatý obchod s aplikacemi, kde si můžete stahovat hry, audio aplikace, Zoom, Webex a další.
Technologické vrcholy:
- head-up displej s rozšířenou realitou
- virtuální zpětná zrcátka
- digitální klíč
- audiosystém Bang & Olufsen
- segmentově zatmovovací střešní okno
BMW: konzervativnější přístup
BMW nabízí podobný koncept s dvěma displeji na šířku, ale s omezenějšími možnostmi. Chybí obchod s aplikacemi a head-up displej není tak pokročilý jako u Audi.
Verdikt technologií: vítězí Audi – má modernější systém, více funkcí a lepší head-up displej.
Mobilní aplikace
Zatímco Audi dominuje v palubních technologiích, v mobilních aplikacích je situace opačná. BMW aplikace nabízí pokročilejší funkce:
- vzdálené zavírání oken
- předehřívání baterie před rychlonabíjením
- pokročilejší ovládání updatů
- lepší celkovou funkcionalitu
My Audi aplikace zaostává – nemůžete zavřít otevřené okno ani jednoduše ovládat nabíjení.
Verdikt aplikací: vítězí BMW.
Praktičnost a úložné prostory
| Parametr | Audi A6 e-tron | BMW i5 |
|---|---|---|
| Objem kufru | 502 l | 490 l |
| Typ karoserie | liftback (5. dveře) | sedan |
| Přední kufr | ano | ne |
| Praktičnost nakládání | výborná | omezená |
V praktickém testu s kufry bylo jasné, že Audi výrazně vyhrává díky karoserii typu liftback, většímu kufru a dodatečnému přednímu úložnému prostoru.
Jízdní vlastnosti a komfort










Audi A6 e-tron: sportovní elegance
- vzduchový podvozek (za příplatek)
- pádla pod volantem pro rekuperaci
- pravé jednopedalové ovládání
- špičkové odhlučnění
- sportovnější charakter řízení
BMW i5: luxusní komfort
- vzduchový podvozek standardně
- pouze režim Boost místo pádel
- vynikající komfort na 19" kolech
- měkčí a komfortnější naladění
Verdikt jízdy: remíza – obě auta excelují v různých oblastech.
Technické specifikace a výkon
| Specifikace | Audi A6 e-tron | BMW i5 |
|---|---|---|
| Kapacita baterie | ~100 kWh | ~85 kWh |
| WLTP dojezd | 700+ km | ~580 km |
| Max. nabíjecí výkon | 270 kW (800V) | 205 kW (400V) |
| Nabíjení 10 až 80 % | 20 minut | 30 minut |
| Tažná kapacita | vyšší | nižší |
Verdikt specifikací: vítězí Audi – výrazně lepší technické parametry.
Reálná spotřeba a dojezd
Dálniční test (130 km/h):
- Audi A6 e-tron: 16,2 kWh/100 km
- BMW i5: 17,3 kWh/100 km
Městský provoz:
- Audi A6 e-tron: 9,1 kWh/100 km
- BMW i5: 10,3 kWh/100 km
Audi je efektivnější v obou režimech, navíc díky větší baterii nabízí výrazně delší reálný dojezd – až 500 km na dálnici vs. 400 km u BMW.
Verdikt spotřeby: vítězí Audi.
Nabíjení
Rozdíl v nabíjení je markantní. Audi s 800V architekturou a výkonem 270 kW se nabije z 10 na 80% za pouhých 20 minut. BMW s 400V systémem potřebuje 30 minut a doplní menší množství energie.

Audi navíc nabízí nabíjecí porty na obou stranách, zatímco BMW pouze na jedné.
Verdikt nabíjení: Jasně vítězí Audi.
Cena
Zde přichází největší překvapení testu. Zatímco Audi startuje na téměř 2 milionech korun, BMW je o čtvrt milionu korun levnější a obsahuje standardní výbavu, za kterou si u Audi připlatíte stovky tisíc korun.
Verdikt ceny: vítězí BMW.
Finální hodnocení
| Kategorie | Audi A6 e-tron | BMW i5 |
|---|---|---|
| Interiér | 1 bod (prostornost) | 1 bod (kvalita) |
| Infotainment | 1 bod | 0 bodů |
| Mobilní aplikace | 0 bodů | 1 bod |
| Praktičnost | 1 bod | 0 bodů |
| Specifikace | 1 bod | 0 bodů |
| Jízdní vlastnosti | 1 bod | 1 bod |
| Spotřeba/dojezd | 1 bod | 0 bodů |
| Nabíjení | 1 bod | 0 bodů |
| Cena | 0 bodů | 1 bod |
| CELKEM | 7 bodů | 4 body |
Závěr
Audi A6 e-tron se ukázalo jako komplexnější a technologicky pokročilejší vozidlo. Nejvíce boduje v klíčových elektromobilních disciplínách – dojezdu, nabíjení a moderních technologiích. BMW překonává Audi především cenou a některými praktickými funkcemi aplikace. Pro kupce, kteří hledají nejmodernější elektrický luxus a jsou ochotni za něj zaplatit, je Audi A6 e-tron jasnou volbou. Ti, kdo preferují tradiční komfort za rozumnější cenu, ocení BMW i5.
Situace se však může brzy změnit – BMW připravuje novou platformu Neue Klasse a facelift i5, což může karty výrazně zamíchat. Elektromobilní souboj německých prémiových značek tak bude i nadále napínavý!
Foto: Petr Vojtěch, fDrive.cz


Vzduchový podvozek má pak pouze vzadu. Vepředu má pružiny.