Souboj luxusních elektromobilů: Audi A6 e-tron vs. BMW i5
test

Souboj luxusních elektromobilů: Audi A6 e-tron vs. BMW i5

Srovnávací test

Do prémiového segmentu elektromobilů postupně přichází další hráči. Po Mercedesu EQE, který vstoupil na trh jako první, postupně přišlo BMW i5 a letos i Audi A6 e-tron. Který vůz je ale nejlepší? Na to není jednoduchá odpověď, protože záleží na úhlu pohledu, jak ukázal náš srovnávací test.

Prémiový segment elektromobilů se stává stále více konkurenčním a dva z nejvýznamnějších hráčů – Audi a BMW – přicházejí s novými modely, které mají redefinovat luxusní elektrickou mobilitu. Respektive, BMW vstoupilo do segmentu loni a Audi jej doplnilo letos. V našem podrobném testu jsme postavili proti sobě nové Audi A6 Sportback e-tron a BMW i5, abychom zjistili, kdo nabízí lepší kombinaci technologií, komfortu a praktičnosti.

Prémiový duel 2: Je lepší BMW i5, nebo Audi A6 e-tron? – Srovnávací test

Technické parametry Audi A6 Sportback e-tron e-tron

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 928 × 1 923 × 1 487 mm, 2 175 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 435 Nm
Baterie83 kWh (75,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 225 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,6 kWh / 100 km, dojezd: 627 km
Cena od1 676 900 Kč

Technické parametry BMW i5 eDrive 40

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 060 × 1 900 × 1 505 mm, 2 130 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie83,9 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 626 km
Cena od1 749 800 Kč

Interiér


Audi A6 e-tron: Digital Stage


Audi s platformou PPE představilo zcela nový koncept interiéru nazvaný Digital Stage. Tento technicistický, puristický přístup se vyznačuje výrazným omezením fyzických tlačítek, která byla přesunuta na panely dveří. V oblasti materiálů bohužel Audi trochu zklamává – horní části dveří jsou z obyčejného plastu bez možnosti upgradu na prémiové prošívání kůží, které známe ze spalovacích verzí A6.

Klady:

  • revoluční koncept Digital Stage
  • prostorný interiér s rovnou podlahou vzadu
  • velkorysé odkládací prostory
  • dělitelná zadní sedadla 40–40–20

Zápory:

  • průměrné materiály bez wow efektu
  • chybí prémiové prvky známé od konkurence
  • omezený prostor nad hlavou (185 cm je limit)

BMW i5: elegance s omezeními


BMW i5 nabízí o něco prémiověji působící interiér s ambientním osvětlením integrovaným do křišťálových proužků. Dotykové ovládání ventilace je elegantní řešení, ale auto trpí omezeními plynoucími z adaptace spalovací platformy.

Klady:

  • prémiověji působící materiály
  • elegantní ambientní osvětlení
  • špičkové sedačky s odvětráváním
  • lepší celkové zpracování

Zápory:

  • masivní středový tunel omezuje prostor
  • méně úložných prostorů
  • menší prostornost i přes větší délku

Verdikt interiéru: remíza – Audi boduje prostorností, BMW kvalitou zpracování.

Infotainment a technologie


Audi: technologický lídr


Audi představuje dva zakřivené OLED displeje s Android Automotive – kompletně novou platformu oproti předchozím generacím. Nejvýraznějším rozdílem je bohatý obchod s aplikacemi, kde si můžete stahovat hry, audio aplikace, Zoom, Webex a další.

Technologické vrcholy:

  • head-up displej s rozšířenou realitou
  • virtuální zpětná zrcátka
  • digitální klíč
  • audiosystém Bang & Olufsen
  • segmentově zatmovovací střešní okno

BMW: konzervativnější přístup


BMW nabízí podobný koncept s dvěma displeji na šířku, ale s omezenějšími možnostmi. Chybí obchod s aplikacemi a head-up displej není tak pokročilý jako u Audi.

Verdikt technologií: vítězí Audi – má modernější systém, více funkcí a lepší head-up displej.

Mobilní aplikace

Zatímco Audi dominuje v palubních technologiích, v mobilních aplikacích je situace opačná. BMW aplikace nabízí pokročilejší funkce:

  • vzdálené zavírání oken
  • předehřívání baterie před rychlonabíjením
  • pokročilejší ovládání updatů
  • lepší celkovou funkcionalitu

My Audi aplikace zaostává – nemůžete zavřít otevřené okno ani jednoduše ovládat nabíjení.

Verdikt aplikací: vítězí BMW.

Praktičnost a úložné prostory

Parametr Audi A6 e-tron BMW i5
Objem kufru 502 l 490 l
Typ karoserie liftback (5. dveře) sedan
Přední kufr ano ne
Praktičnost nakládání výborná omezená

V praktickém testu s kufry bylo jasné, že Audi výrazně vyhrává díky karoserii typu liftback, většímu kufru a dodatečnému přednímu úložnému prostoru.

Jízdní vlastnosti a komfort


Audi A6 e-tron: sportovní elegance


  • vzduchový podvozek (za příplatek)
  • pádla pod volantem pro rekuperaci
  • pravé jednopedalové ovládání
  • špičkové odhlučnění
  • sportovnější charakter řízení

BMW i5: luxusní komfort


  • vzduchový podvozek standardně
  • pouze režim Boost místo pádel
  • vynikající komfort na 19" kolech
  • měkčí a komfortnější naladění

Verdikt jízdy: remíza – obě auta excelují v různých oblastech.

Technické specifikace a výkon

Specifikace Audi A6 e-tron BMW i5
Kapacita baterie ~100 kWh ~85 kWh
WLTP dojezd 700+ km ~580 km
Max. nabíjecí výkon 270 kW (800V) 205 kW (400V)
Nabíjení 10 až 80 % 20 minut 30 minut
Tažná kapacita vyšší nižší

Verdikt specifikací: vítězí Audi – výrazně lepší technické parametry.

Reálná spotřeba a dojezd

Dálniční test (130 km/h):

  • Audi A6 e-tron: 16,2 kWh/100 km
  • BMW i5: 17,3 kWh/100 km

Městský provoz:

  • Audi A6 e-tron: 9,1 kWh/100 km
  • BMW i5: 10,3 kWh/100 km

Audi je efektivnější v obou režimech, navíc díky větší baterii nabízí výrazně delší reálný dojezd – až 500 km na dálnici vs. 400 km u BMW.

Verdikt spotřeby: vítězí Audi.

Nabíjení

Rozdíl v nabíjení je markantní. Audi s 800V architekturou a výkonem 270 kW se nabije z 10 na 80% za pouhých 20 minut. BMW s 400V systémem potřebuje 30 minut a doplní menší množství energie.

Audi navíc nabízí nabíjecí porty na obou stranách, zatímco BMW pouze na jedné.

Verdikt nabíjení: Jasně vítězí Audi.

Cena

Zde přichází největší překvapení testu. Zatímco Audi startuje na téměř 2 milionech korun, BMW je o čtvrt milionu korun levnější a obsahuje standardní výbavu, za kterou si u Audi připlatíte stovky tisíc korun.

Verdikt ceny: vítězí BMW.

Finální hodnocení

Kategorie Audi A6 e-tron BMW i5
Interiér 1 bod (prostornost) 1 bod (kvalita)
Infotainment 1 bod 0 bodů
Mobilní aplikace 0 bodů 1 bod
Praktičnost 1 bod 0 bodů
Specifikace 1 bod 0 bodů
Jízdní vlastnosti 1 bod 1 bod
Spotřeba/dojezd 1 bod 0 bodů
Nabíjení 1 bod 0 bodů
Cena 0 bodů 1 bod
CELKEM 7 bodů 4 body

Závěr

Audi A6 e-tron se ukázalo jako komplexnější a technologicky pokročilejší vozidlo. Nejvíce boduje v klíčových elektromobilních disciplínách – dojezdu, nabíjení a moderních technologiích. BMW překonává Audi především cenou a některými praktickými funkcemi aplikace. Pro kupce, kteří hledají nejmodernější elektrický luxus a jsou ochotni za něj zaplatit, je Audi A6 e-tron jasnou volbou. Ti, kdo preferují tradiční komfort za rozumnější cenu, ocení BMW i5.

Situace se však může brzy změnit – BMW připravuje novou platformu Neue Klasse a facelift i5, což může karty výrazně zamíchat. Elektromobilní souboj německých prémiových značek tak bude i nadále napínavý!

Foto: Petr Vojtěch, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Karel Marel
Karel Marel
I5 nebyla zajimava uz v dobe uvedeni na trh, natoz ted. Vzali techniku mnohem levnejsi a starsi i4 a dali ji do o tridu vetsiho auta. Tohle se fakt nepovedlo.
Stepan Diblik
Stepan Diblik
Díky za test. Jen bych opravil pár nepřesných informací ve videu. BMW i5 oproti Audi samozřejmě má natáčení zadnich kol (výbava: Adaptivní podvozek Proffesional) což má verze xDrive40 dokonce v základu.
Vzduchový podvozek má pak pouze vzadu. Vepředu má pružiny.
Dini Dini
Dini Dini
Jestli umí to Audi 16kWh při 130 v těchto povětrnostních podmínkách, tak teda klobouk dolů. I podle ev-database je úspornější jak dosavadní etalon Model S.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze