Francouzský automobilový trh zažívá podle ev-volumes.com krizi a celkově se za září meziročně propadl o 21 %. Přesto se ale ve stejném období podařilo navýšit podíl nabíjecích aut. Nyní už tvoří 22 % celkového objemu, což sice není ve světle elektromobilních lídrů kalibru Norska či Nizozemska ohromující číslo, avšak stále patří k těm lepším. Bateriových elektromobilů se prodalo 16 984, plug-in hybridů 11 797. V prvním případě to reprezentuje nárůst o 70 %, ve druhém pak o 50 %. Bateriové elektromobily opět zvítězily v prodejích nad PHEV rozdílem 59:41 %.
Od počátku roku do konce září se pod křídly galského kohouta prodalo více než 200 000 nabíjecích aut, což znamená 17% tržní podíl a jeho meziroční nárůst o 6 %. Konvenční paliva opouštějí trh nečekaným tempem. Zejména diesely, které sladká Francie ještě donedávna zbožňovala, se za září 2021 propadly na 18 % trhu, což znamená meziroční sešup o 14 %. Stále ještě dominující benzín klesá o něco pomaleji, konkrétně za stejné období spadl z 45 na 38 %.
Pozoruhodný úspěch si připsala Tesla, když se jí za září 2021 podařilo na francouzské silnice umístit celkem 2 833 Modelů 3. To znamená suverénní prvenství mezi nabíjecími auty (pokud budeme Dacii považovat za francouzské auto, je další importovaný model Fiat 500e s velkým odstupem až šestý), ovšem také celkové vítězství mezi importy napříč kategoriemi a celkově deváté místo. Zdá se, že Elon Musk našel jako vůbec první nefrancouzský továrník lék na galský automobilový šovinismus. Překvapením měsíce je ovšem rozhodně zdrcující nástup Dacie Spring. Za první měsíc zákaznických dodávek si našla hned 2 089 kupců a k dosažení bronzové příčky jí chybělo jedno jediné prodané auto. Vypadá to, že na hodnotu za peníze slyší i Francouzi a v příštích žebříčkách se budou přepisovat medailové pozice.
Méně signifikantní, ovšem přesto zajímavé rekordy se odehrávaly i na nižších příčkách. Osmé místo pro Volkswagen ID.3 (749 aut) sice není nic, co by si Herbert Diess nechal zarámovat a pověsit do pracovny, znamená to ovšem zatím nejlepší letošní výsledek. K útoku se ze zatím 17. místa chystá i nová Tesla Model Y (430 registrací). Její start sice není tak oslnivý jako u Dacie, ovšem jde o několikanásobně dražší auto a navíc do hry dosud nepromluvily kusy z berlínské Gigafactory. Vítanou vzpruhu v podobě nové, výkonné verze dostal rovněž Peugeot 508 PHEV a hned z toho bylo 16. místo a 454 prodejů, což je nejlepší skóre dokonce za poslední dva kalendářní roky.
Pod dvacátým místem lze rovněž najít několik potencionálních budoucích štik. Škoda Enyaq s 231 registracemi se zatím nadechuje, někdejší šampion Nissan Leaf se zato s 260 prodeji rozhodně nechlubí. Ovoce zato sklízel Stellantis, který si své slabší zastoupení v nejlepší desítce vynahradil hned třemi rostoucími modely. Opel Corsa-e si našel 301 nových pánů, stále ještě nabíhající Mokka-e pak 119, což je její dosavadní rekord, ovšem určitě ne poslední slovo. Rovněž dostupný a výstřední Citroën ë-C4 se do budoucna nespokojí s 294 kusy za měsíc.
Žebříček prodejů nabíjecích aut za období leden až září 2021 se do značné míry podobá tomu zářijovému; Tesla Model 3 si rovněž drží pohodlný odstup od druhého Renaultu ZOE, který na závěr kariéry zaznamenal meziroční propad o 40 %. Výměna Peugeotů nastala na třetí pozici; aktuálně ji místo dřívějšího 3008 PHEV obsadil e-208, a to znamená, že všechny tři medailové pozice už patří čistým elektromobilům. K první pětce se blíží zatím těsně šestý Fiat 500e, který se možná příště stane dalším Stellantisem v nejlepší pětce. Zbytek meziročních změn se odehrál v druhé půlce tabulky. Volkswagen ID.3 si polepšil o tři pozice na 12. místo, patnáctá pozice pro Dacii Spring se určitě do konce roku výrazně zlepší. Nakonec se do první dvacítky vrátil Renault Megane PHEV, který uvolní místo plně elektrickému novému Méganu.
V žebříčku značek si neměnný podíl hlídá Peugeot (16 %) před Renaultem (14 %), na třetí příčku se opět posadila Tesla (9 %). Bramborovou medaili opět urval Mercedes (6 %), Volkswagen si polepšil o jeden procentní bod, má rovněž 6 %, přesto je pátý. Pořadí výrobců je obdobné; bezpečně vede Stellantis (29 %) před Renaultem, který si díky nástupu Dacie Spring polepšil o dva procentní body na 17 %. Bronz a zároveň pozici nejlepšího importéra si odnáší Volkswagen Group (13 %). Za ním skončila Tesla (9 %) a koncern Hyundai (8 %).