Renault Mégane E-TECH Electric. Nízká spotřeba, vysoké ambice

Aktualizováno o fotografie a video z místa
5
Renault Mégane E-TECH Electric. Nízká spotřeba, vysoké ambice
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Elektrický Mégane by měl značce přivést nové zákazníky
  • 40 % zákazníků značky je prý nakloněno elektromobilům
  • Kompaktní Renault by jim měl přinést nevídanou hospodárnost

Na stánku Renaultu promluvil osobně Luca de Meo, šéf Renaultu. Ten má aktuálně největší nabídku elektrifikovaných aut v Evropě. V současnosti jich je osm, do roku 2025 přibyde dalších šest. Zákazníci s nimi už ujeli 10 miliard kilometrů. A protože má aliance Renault-Nissan-Mitsubishi ty nejvyšší ambice, vytvořila na severu Francie oblast továren a baterkáren, nazvanou ElectriCity. Ta by měla v roce 2025 produkovat 400 000 elektromobilů ročně. Každopádně, elektrický Mégane bude vznikat v Douai.

Renault Mégane E-TECH Electric má skvělý interiér a nízkou spotřebu

Nový Renault Mégane E-TECH Electric vznikl na elektrické platformě CMF-EV, což by mu mělo zajistit klíčové výhody. Především mezi ně patří nízká hmotnost, posez řidiče blízko k vozovce a také výrazně lepší požitek z řízení. Konstruktéři totiž aplikovali strmý převod řízení a vůbec poprvé u kompaktního Renaultu použili víceprvkové zavěšení na zadní nápravě.

Renault Mégane E-TECH Electric
Součástí přídě je tzv. elektrický podpis, tedy noční design, typický pro elektrické Renaulty

O pohon se starají dva nově vyvinuté elektomotory s cizím buzením, které nabízejí lepší výkonové parametry proti permanentním magnetům a obejdou se bez vzácného neodymu. Základní nabízí 96 kW (130 k)/250 Nm a je spojen s 40kWh baterií. Vybavena je jednofázovým nabíjením (7 kW Standard charge), případně třífázovým (Boost charge 22 kW). Dojezd podle WLTP dosahuje 300 km. Silnější dostal 160 kW (218 k)/300 Nm a 60kWh baterii, s níž ujede až 470 km.

V tomto případě je tu vždy DC nabíjení 130 kW, doplněné podle verze jedno (Super charge) nebo třífázovým (Optimum charge) střídavým. Nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h, silnější provedení dosáhne stovky z klidu za 7,4 s. Nezapomnělo se na uživatelsky nastavitelnou rekuperaci s pomocí motýlků pod volantem.

Renault Mégane E-TECH Electric
Interiér se plně podřídil požadavkům na prostor a kontakt s moderními technologiemi

Design byl přizpůsoben co nejlepší aerodynamice; Cx 0,21 patří ke špičce své třídy a normovaná spotřeba 12,8 kWh/100 km rovněž. Podíl na tom má klíčová výhoda platformy CMF-EV; v podlaze umístěná baterie měří v kolmém směru jen 11 cm (je o 40 % menší než baterie v ZOE), a tak bylo možné vytvořit uvnitř dostatečný prostor i při celkové výšce 1,5 m a zároveň tím vyjít vstříc minimalizaci odporu vzduchu. Energii na dalších 300 km cesty lze na dostatečně rychlé DC nabíječce doplnit za 30 minut, a tak lze i nový Mégane brát na panevropské cesty bez obav.

Uvnitř čeká revoluční prostorný interiér Open Air, navržený s využitím možností, které architektům rozvazují ruce u elektromobilů, a k dispozici je velkorysý rozvor 2,7 m. Plochá podlaha a absence středového tunelu umožnila využít každý kout a nabídnout nejen subjektivní, ale i objektivní vzdušnost i přes standardní celkovou délku 4,21 m. Pomohlo i přesunutí klimatizace pod kapotu. K tomu plná digitalizace, obří displej a navíc unikátní systém ambientního osvětlení, sladěného s lidskými biorytmy a měnícího každých 30 minut odstín.

Renault Mégane E-TECH Electric
Vysoká záď rovněž nahrává především užitným parametrům, estetika byla na řadě až po nich

Na palubě nechybí 26 pokročilých asistentů, z nichž některé slaví u značky premiéru. Především částečné autonomní řízení a kontextový adaptivní tempomat, zohledňující mapy a dopravní značení. Samočinně tedy zpomalí například před kruhovým objezdem nebo v obci. Nechybí samočinné parkování a chytré vnitřní zrcátko, promítající volitelně obraz ze zadní kamery. Nový Mégane je prvním Renaultem s plně integrovanými službami Google. Jejich prostřednictvím tak lze využít například on-line navigaci, služby či velmi dobře funkční hlasové ovládání.

Technické podrobnosti včetně cen zatím Renault nesdělil, budeme vás dále informovat.

Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Škoda že cena bude začínat tam kde končí ZOE takže vyšší verze zas 1.1 melounu a víc 😊
karlos
karlos
Pokud by měl Megan klasický pohon, věřím že se bude dobře prodávat, ale jako EV automobil v žádném případě. Prodeje nebudu vysoké, spíš naopak. Elektroaut je jako máku, ale zájem je malý.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Nějak jsem nepostrehl volič směru jízdy?? Ví někdo?
Josef L
Josef L
Nějak té spotřebě nevěřím, u i malého auta je to podle mě nesmysl, tak technologicky daleko Renault není. Reálná potřeba je odhadována na 16.5 kWh/100 km a i to by byl výsledek na úrovni Kia pohonů.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze