Na stánku Renaultu promluvil osobně Luca de Meo, šéf Renaultu. Ten má aktuálně největší nabídku elektrifikovaných aut v Evropě. V současnosti jich je osm, do roku 2025 přibyde dalších šest. Zákazníci s nimi už ujeli 10 miliard kilometrů. A protože má aliance Renault-Nissan-Mitsubishi ty nejvyšší ambice, vytvořila na severu Francie oblast továren a baterkáren, nazvanou ElectriCity. Ta by měla v roce 2025 produkovat 400 000 elektromobilů ročně. Každopádně, elektrický Mégane bude vznikat v Douai.
Renault Mégane E-TECH Electric má skvělý interiér a nízkou spotřebu
Nový Renault Mégane E-TECH Electric vznikl na elektrické platformě CMF-EV, což by mu mělo zajistit klíčové výhody. Především mezi ně patří nízká hmotnost, posez řidiče blízko k vozovce a také výrazně lepší požitek z řízení. Konstruktéři totiž aplikovali strmý převod řízení a vůbec poprvé u kompaktního Renaultu použili víceprvkové zavěšení na zadní nápravě.
O pohon se starají dva nově vyvinuté elektomotory s cizím buzením, které nabízejí lepší výkonové parametry proti permanentním magnetům a obejdou se bez vzácného neodymu. Základní nabízí 96 kW (130 k)/250 Nm a je spojen s 40kWh baterií. Vybavena je jednofázovým nabíjením (7 kW Standard charge), případně třífázovým (Boost charge 22 kW). Dojezd podle WLTP dosahuje 300 km. Silnější dostal 160 kW (218 k)/300 Nm a 60kWh baterii, s níž ujede až 470 km.
V tomto případě je tu vždy DC nabíjení 130 kW, doplněné podle verze jedno (Super charge) nebo třífázovým (Optimum charge) střídavým. Nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h, silnější provedení dosáhne stovky z klidu za 7,4 s. Nezapomnělo se na uživatelsky nastavitelnou rekuperaci s pomocí motýlků pod volantem.
Design byl přizpůsoben co nejlepší aerodynamice; Cx 0,21 patří ke špičce své třídy a normovaná spotřeba 12,8 kWh/100 km rovněž. Podíl na tom má klíčová výhoda platformy CMF-EV; v podlaze umístěná baterie měří v kolmém směru jen 11 cm (je o 40 % menší než baterie v ZOE), a tak bylo možné vytvořit uvnitř dostatečný prostor i při celkové výšce 1,5 m a zároveň tím vyjít vstříc minimalizaci odporu vzduchu. Energii na dalších 300 km cesty lze na dostatečně rychlé DC nabíječce doplnit za 30 minut, a tak lze i nový Mégane brát na panevropské cesty bez obav.
Uvnitř čeká revoluční prostorný interiér Open Air, navržený s využitím možností, které architektům rozvazují ruce u elektromobilů, a k dispozici je velkorysý rozvor 2,7 m. Plochá podlaha a absence středového tunelu umožnila využít každý kout a nabídnout nejen subjektivní, ale i objektivní vzdušnost i přes standardní celkovou délku 4,21 m. Pomohlo i přesunutí klimatizace pod kapotu. K tomu plná digitalizace, obří displej a navíc unikátní systém ambientního osvětlení, sladěného s lidskými biorytmy a měnícího každých 30 minut odstín.
Na palubě nechybí 26 pokročilých asistentů, z nichž některé slaví u značky premiéru. Především částečné autonomní řízení a kontextový adaptivní tempomat, zohledňující mapy a dopravní značení. Samočinně tedy zpomalí například před kruhovým objezdem nebo v obci. Nechybí samočinné parkování a chytré vnitřní zrcátko, promítající volitelně obraz ze zadní kamery. Nový Mégane je prvním Renaultem s plně integrovanými službami Google. Jejich prostřednictvím tak lze využít například on-line navigaci, služby či velmi dobře funkční hlasové ovládání.
Technické podrobnosti včetně cen zatím Renault nesdělil, budeme vás dále informovat.