Renault zvolil trochu netradiční způsob, jak uvést na svět novou generaci svého kompaktního modelu, kterému opět po letech říká Mégane s dlouhým „é“. Prý to má ukázat na důraz, kladený automobilkou na nové, ekologické pohony. Posílá totiž na veřejné silnice třicet zamaskovaných prototypů, které budou několik měsíců před oficiální premiérou (ta se odehraje ještě letos) s techniky za volanty záměrně budit pozornost a kromě toho i finálně dolaďovat finiš a nastavení vozu před zahájením výroby. Továrna tak nejen dostane spoustu publicity (maskovací polep je speciální zakázkový, a samozřejmě velmi pěkný), ale zároveň veřejnost nenásilně připraví na zásadní novinky.
Kromě již oznámeného omezení rychlosti všech Renaultů od příštího roku na 180 km/h, a všech Méganů na přání (je to prezentováno jako bezpečnostní výbava Safety Coach) dokonce jen na 160 km/h, nás čeká nové logo a také fakt, že elektrický Mégane se stane zvýšeným crossoverem s možností pohonu všech kol. Pokud vedle něj v nabídce zůstane prostor pro klasický hatchback, v tuto chvíli nevíme. Každopádně se automobilka podělila o první várku technických údajů. Už tedy víme, že prototypy, postavené na koncernové platformě CMF-EV, dostanou elektromotory o výkonu 160 kW (218 k) a chlazenou, 60kWh baterii s normovaným dojezdem 450 km podle WLTP. Soudě podle technické příbuznosti s Nissanem Ariya i dalších indicií lze za vysoce pravděpodobná považovat i následující data. Střídavá nabíječka by měla dále zvládat 22 kW, zatímco stejnosměrná až 130 kW. Definitivní rozměry by se měly od loňského konceptu, velkého 4 210 × 1 800 × 1 505 mm (dך×v), lišit jen marginálně, pokud vůbec. Rozvor 2 700 mm zůstane téměř jistě shodný, design by měl odpovídat podle Gillese Le Borgneho, viceprezidenta Renaultu, zodpovědného za konstrukci, z 90–95 procent.
Interiér se prakticky zbaví mechanických ovladačů, výstavku velkých displejů a dotykových ploch z konceptu obdrží i sériový Mégane, klasickou středovou konzolu nahradí systém visutých poliček, minimálně zasahujících do prostoru. Kromě již zmíněné motorizace dojde i na výkonnější dvoumotorové verze s větší baterií, jejíž kapacita ale nejspíš zůstane pod 90 kWh. Šušká se dokonce i o čtyřsetkoňové variantě Alpine, která by měla nehezky zatopit hlavně o sto koní slabšímu Volkswagenu ID.4 GTX. Další podrobnosti se každopádně dozvíme už zanedlouho.