Renault představil studii kompaktního elektromobilu Mégane eVision

Renault představil studii kompaktního elektromobilu Mégane eVision
Fotografie: renault.com
  • Studie Renault Mégane eVision je postavena na nové platformě CMF-EV
  • Při menších rozměrech, než nabízí běžné kompaktní hatchbacky, nabídne více prostoru uvnitř
  • Má zajímavé parametry a sériová verze má být představena příští rok, od studie se příliš lišit nebude

Kromě očekávané elektrické Dacie Spring včera na eWays Renault představil i kompaktní plně elektrický hatchback Mégane eVision. Zatím jde o studii, ale Luca De Meo, generální ředitel skupiny Renault, řekl, že je to z 95 % produkční verze, takže by se auto již výrazně měnit nemělo.

Renault je největším výrobcem elektromobilů v Evropě, model ZOE je pak nejprodávanějším elektromobilem v Evropě a druhým nejprodávanějším na světě hned po Tesle Model 3. Teď představuje vozidlo Mégane eVision. Je předobrazem nové generace elektromobilů založených na zcela nové modulární platformě: CMF-EV.

Mégane eVision maximálně využívá možností, které tato nová platforma aliance nabízí. Tento dynamický hatchback disponuje například jednou z nejtenčích baterií na trhu a novou velmi malou pohonnou jednotkou, což zvyšuje jeho prostornost. Sériový model vycházející z tohoto konceptu bude představen v roce 2021.

Renault Mégane eVision je menší a prostornější než běžné kompakty

Díky naší nové platformě CMF-EV, vyvinuté aliancí, jsme zrušili omezení týkající se designu, tvaru, energetické účinnosti a využívání, abychom si mohli představit naše show-car vozidlo Mégane eVision. S nejtenčí baterií na trhu, velmi kompaktní 4,21 metru dlouhou karoserií a s prostorností vozidla segmentu C je Mégane eVision vrcholným dílem vynalézavosti! Vzali jsme jeden z našich nejikoničtějších modelů a spojili jsme ho s budoucností. Mégane eVision redefinuje Mégane a Renault redefinuje Renault,“ říká Luca De Meo. „Je to pouhý začátek, který předznamenává příchod nové generace elektromobilů prošpikovaných inovacemi,“ dodává.

Díky platformě CMF-EV nabídnou budoucí elektromobily Renault větší modularitu a prostornost, aniž by musely být vyšší nebo delší. To je to, co ukazuje koncept Mégane eVision. Jeho standardní délka (4,21 m) umožňuje nabídnout pasažérům prostornost a uživatelské možnosti hodné vozidel ze segmentu C, která jsou tradičně o 15 až 30 cm delší, a současně usnadňuje provoz v městském prostředí. Mégane eVision je celkově vozidlo, které vybočuje z pravidel tradičních segmentů.

Šířka vozu je 1,8 metru, výška 1,51 metru a rozvor 2,7 metru. Hmotnost pak činí 1 650 kg a k rozhýbání slouží výkon elektromotoru 160 kW, který je umístěn vpředu a pohání přední kola s 20" ráfky.

Baterie Renaultu Mégane eVision je ultra-tenká

Dojezd elektromobilu závisí obvykle na jeho velikosti a na jeho schopnosti pojmout více či méně objemné baterie. Nové omezení, kterého se Mégane eVision zbavuje. Pojme ultra-tenkou 60kWh baterii, která mu umožňuje být nižší, a mít proto lepší aerodynamiku. To výrazně snižuje spotřebu elektrické energie. Jeho nabíječka DC (až 130 kW) umožňuje nadprůměrně rychlé nabíjení. Díky tomu má koncept i přes menší vnější rozměry dojezd na silnicích a dálnicích, který je obvykle vyhrazen jen větším vozidlům. Vymyká se tak tradičním kategoriím.

Palubní nabíječka pro AC nabíjení má také nadprůměrný výkon, konkrétně 22 kW, stejně jako Renault ZOE. Baterie má 400V architekturu. Parametry vypadají opravdu zajímavě a jsme zvědaví na sériový model, který z této studie bude vycházet. Půjde o první vůz značky Renault na této platformě pro elektromobily.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze