Aliance Renault–Nissan–Mitsubishi má novou platformu pro elektrická auta

Aliance Renault–Nissan–Mitsubishi má novou platformu pro elektrická auta
Fotografie: renault.cz
  • Platforma se jmenuje CMF-EV a nabídne větší rozvor, ale také menší převisy
  • Modely postavené na nové platformě mohou mít jak jeden, tak i dva elektromotory

Renault představil koncepční elektromobil MORPHOZ navržený na nové modulární platformě CMF-EV vyvinuté aliancí Renault–Nissan–Mitsubishi. Platforma nabízí nové možnosti při vytváření budoucích elektromobilů z hlediska technologie, designu, zajištění komfortu a prostoru uvnitř vozidla.

Elektrický koncept od Renaultu

Díky technologickým inovacím a možnostem nabízeným modularitou CMF-EV se stane vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel skupiny Renault a aliance,“ řekl Jean-Paul Drai, ředitel vývoje elektromobilů skupiny Renault.

Nová platforma CMF-EV má delší rozvor, ale také plochou podlahu, která nabízí nové možnosti pro projektanty. Na jejím základě lze konstruovat automobily s velmi prostorným interiérem a inovativním designem při zajištění optimální energetické účinnosti. Při použití platformy CMF-EV mohou konstruktéři vyvíjet různé druhy karoserií: jak SUV, tak sedany. Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů a hybridů z hlediska optimalizace jejich dosahu. Konstrukce také nabízí nové možnosti tvarování designu. Dlouhý rozvor kol s koly v samých rozích karoserie, výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha umožňují navrhování automobilů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování stejného prostoru v interiéru.

Elektrický motor je menší než spalovací a umožňuje navrhnout tenčí a dopředu posunutou palubní desku. Tímto způsobem automobilka získá více úložného prostoru a místa pro cestující a zároveň více místa pro nohy pro cestující na zadních sedadlech. Modularita platformy CMF-EV umožňuje instalaci jednoho nebo dvou elektrických motorů, a tím i výrobu automobilů s pohonem dvou nebo čtyř kol. Kromě toho byla platforma konstruována tak, že bylo možné zavést systémy umožňující autonomní řízení úrovně 4.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze