Než k nám do redakce dorazí nové Mitsubishi Outlander, pomalu končící Mitsubishi Eclipse Cross v edici Black Edition jsme využili k testování jeho schopností jako plug-in hybridu v situaci, kdy nemáte možnost průběžného dobíjení. Auto záměrně testujeme s prázdnou baterií a bez nabíjení, abychom zjistili, jak se bude chovat během běžného provozu, kdy spoléháte primárně na spalovací motor, samozřejmě v hybridním režimu, a rekuperaci. Na trase dlouhé cca 50 kilometrů jsme zatím zaznamenali kombinovanou spotřebu benzínu 7,2 litrů na 100 km. Spotřebu elektřiny palubní počítač ukázal 13,9 kWh, což ovšem zahrnuje i energii získanou například rekuperací, nebo přebytečnou energii při chodu spalovacího motoru v ideálním režimu.











Zajímavé je, že přibližně 62 % trasy jsme ujeli na elektřinu, přestože baterie byla na začátku zcela vybitá. To je dané tím, že hybridní systém využívá toho, že spalovací motor má nejvyšší účinnost při plném zatížení a Mitsubishi Eclipse Cross jej tedy používá po co nejkratší čas, ale na vysoký výkon, kdy může přebytečnou energii ukládat do baterie a čistě elektrickou jízdou pak výrazně zkrátit dobu chodu spalovacího motoru. Nicméně i tak je spotřeba benzínu u plug-in hybridu ve srovnání s konkurencí, zejména plug-in hybridy vycházejícími ze základního hybridu, poměrně vysoká. Z pohledu benzínového SUV s pohonem 4x4 jde ale o solidní hodnotu. Je třeba také dodat, že část paliva byla využita k dobíjení baterie během jízdy, což má na spotřebu paliva vliv. Na začátku totiž byla baterie úplně prázdná, zatímco v cíli ukazovala alespoň nějakou úroveň nabití.
Ačkoliv Eclipse Cross zatím neukázal nejefektivnější výsledky pro plug-in hybrid, stále nabízí zajímavé možnosti. Je ale možné, že když využije i energii nabitou během jízdy, při delším používání spotřeba benzínu klesne. Pokud vás na tomto modelu zajímá něco konkrétního, neváhejte se s dotazy obrátit do komentářů, rádi na ně v testu odpovíme.
