Prakticky každá automobilka má divizi zaměřenou na sportovní auta. U BMW je to divize M, Mercedes má AMG, Hyundai své sportovní oddělení označuje písmenem „N“ a sportovní modely Renault spadají pod divizi Renault Sport.Právě Renault tvrdí, že zákazníci chtějí sportovní elektromobily.
Nejdříve bychom si měli upřesnit, co „sportovní elektromobil“ vlastně znamená. U spalovacího auta je to poměrně jednoduché: sportovní podvozek, citlivější řízení, pár koní navíc a samozřejmě zvukový projev. Jenže u elektromobilu je to zcela jiná disciplína a přidat jen výkon nestačí. Možná ani samotná automobilka neví, jak přesně elektromobil pro sportovnější účely postavit.
Jak píše carscoops.com, spekuluje se, že Renault by chtěl zákazníkům nabídnout ZOE RS. Zda by se auto skutečné jmenovala takto není nyní podstatné. Důležité je, že ZOE je velmi dobře prodávaný elektromobil a francouzská automobilka s ním má bohaté zkušenosti. Největší problém jsou samozřejmě baterie, které, když bude „ždímat“, tak dojezd půjde velmi rychle dolů. Spekuluje se také o zvukovém doprovodu. Dle slov Renaultu je důležité, aby sportovní auto produkovalo zvuk, který do elektromobilu bude muset být uměle přidáván.
Ostřejší elektromobil z dílny Renaultu by mohl nabídnout výkon okolo 450 koní a zrychlení z klidu na sto km/h za 3,2 sekundy. Nedávno se do sportovnějšího elektromobilu pustilo i Audi. Respektive jde o výkonnější Audi e-tron, který sází na tři elektromotory. Ke sportovnímu zážitku však bude mít jistě dále než nějaký menší, tedy i obratnější elektrický hothatch.