Tři elektromotory v Audi e-tron S nabídnou 495 koní a 973 Nm točivého momentu

Tři elektromotory v Audi e-tron S nabídnou 495 koní a 973 Nm točivého momentu
  • Jeden elektromotor je umístěný na přední nápravě a dva zbývající na nápravě zadní
  • V případě klidné jízdy jsou aktivní pouze zadní motory
  • Maximální nabíjecí výkon je stejný jako u standardních verzí, tedy 150 kW

O ostřejších elektrických vozech Audi se v minulosti spekulovalo a nyní je vše potvrzené. Audi pustilo do světa informace o tom, jak pohon pro ostřejší elektrické modely bude vypadat. Tři elektromotory, z nichž dva jsou uloženy v oblasti zadní nápravy, poskytují dohromady nejvyšší výkon 370 kW (cca 495 koní) a točivý moment 973 Nm. Jak Audi e-tron, tak Audi e-tron Sportback díky tomu zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy.

Tři motory už testuje také Tesla, ale vypadá to, že Audi bude rychlejší. Uspořádání tohoto systému pohonu vychází z konceptu se dvěma různými asynchronními elektromotory, který byl od začátku vývoje modelové řady e-tron koncipován modulárně. Větší elektromotor, který pohání zadní nápravu Audi e-tron 55, je nyní s přizpůsobenou konstrukcí uložen na přední nápravě a poskytuje nejvyšší výkon 124 kW, respektive krátkodobě 150 kW. Dva menší, rovněž modifikované, ale konstrukčně vzájemně shodné elektromotory pracují nyní vzadu. Dohromady poskytují nejvyšší výkon 196 kW, respektive krátkodobě 264 kW.

Při klasickém cestování jsou využívány primárně zadní elektromotory. Přední elektromotor není napájen, připojí se však pro řidiče nepostřehnutelně, jakmile požaduje vyšší výkon – nebo předvídavě při nízké adhezi či rychlém průjezdu zatáčkou. Další technickou inovací elektrického pohonu všech kol je zcela variabilní rozdělování hnací síly mezi jednotlivá zadní kola. Tato funkce přenáší výhody konvenčního sportovního diferenciálu do éry elektromobility. Každý zadní elektromotor přenáší hnací sílu prostřednictvím převodovky přímo na jemu přiřazené kolo. Zadní náprava již nemá mechanický diferenciál.

Oba prototypy modelů e-tron S jezdí na 20" kolech z lehké slitiny, jejichž design S zahrnuje pět paprsků ve tvaru písmene V. Na přání budou k dispozici různá kola s průměrem ráfku až 22 palců. Černé brzdové třmeny s červeným kosočtvercovým logem S, vpředu s šesti pístky, svírají velké brzdové kotouče (průměr vpředu: 400 milimetrů). Dalším prvkem výbavy je progresivní řízení, jehož převod je s rostoucím úhlem otočení volantu stále strmější.

I sportovněji laděné vozy Audi budou mít maximální nabíjecí výkon 150 kW. Pro nabíjení můžete využívat Audi e-tron Charging Service, který poskytuje na přání komfortní přístup k více než 140 000 veřejným nabíjecím přípojkám ve 24 evropských zemích. Modely S budou rozeznatelné na první pohled. Nárazníky vpředu i vzadu jsou výrazně tvarované, difuzor zabírá téměř celou šířku karoserie a podběhy kol jsou na obou stranách o 23 milimetrů širší.

Technické parametry Audi e-tron S (2020)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon370 kW, 495 koní, točivý moment: 973 Nm
Baterie95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze