Audi vylepšuje modely e-tron nejen o nabíjení střídavým proudem o výkonu 22 kW

Audi vylepšuje modely e-tron nejen o nabíjení střídavým proudem o výkonu 22 kW
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Audi oznamuje zajímavé novinky pro elektricky poháněná SUV modelového roku 2021
  • Nový nabíjecí systém connect pro modely e-tron přináší inteligentní funkce
  • Úroveň komfortu zvýší adaptivní asistent řízení

Vývojáři Audi se zaměřili na rychlejší nabíjení a komfortnější řízení u modelů e-tron. Výhradně elektricky poháněná SUV e-tron a SUV ve stylu kupé e-tron Sportback nabízejí navíc řadu nových prvků výbavy.

Nabíjení střídavým proudem: dvojnásobný výkon

Rychlé nabíjení stejnosměrným proudem patří mezi silné stránky modelů e-tron. Audi však nyní nabízí vyšší rychlost i při nabíjení střídavým proudem. Zákazníci totiž mohou objednávat modely e-tron 55 a e-tron Sportback 55 s druhou palubní nabíječkou, která umožňuje na kompatibilních nabíjecích stojanech zdvojnásobení výkonu z 11 kW na 22 kW. Od poloviny roku 2021 bude tento prvek výbavy na přání dostupný také pro modely e-tron 50 a e-tron S. Sériově dodávaný kabel Mode 3, s nímž mohou být všechny modely e-tron nabíjeny na veřejných nabíjecích stanicích, je již připraven na nabíjecí výkon 22 kW. Příplatek za 22kW nabíječku činí 50 200 Kč včetně DPH.

Audi e-tron - nabíjení

Inteligentní síťové propojení: nabíjecí systém connect pro modely e-tron

Pro výkon až 22 kW je koncipován také nový nabíjecí systém connect, který Audi nabízí pro domácí garáže. Systém se může používat i mobilně pro nabíjení ze zásuvky. Kompletní nabití modelů e-tron 55 z vhodné domácí elektrické sítě trvá jen necelých pět hodin. Nabíjecí systém connect zahrnuje ovládací jednotku s 5" dotykovým displejem a držák pro připevnění na zeď. Připojení k internetu prostřednictvím Wi-Fi umožňuje ovládat systém connect prostřednictvím aplikace myAudi a získávat aktualizace funkcí. Audi doporučuje pro smysluplné využívání nabíjecího systému connect připojení ke zdroji třífázového proudu s napětím 400 V. Na přání zákazníka může lokálním prodejcem Audi zprostředkovaný elektrikář zkontrolovat domovní elektrickou přípojku spolu s celou elektroinstalací a v případě potřeby nainstalovat vhodnou techniku.

Ve spojení s kompatibilním systémem řízení energie v domácnosti, dodávaným společností SMA Solar Technology nebo Hager Group, nabízí nabíjecí systém connect pro modely e-tron další inteligentní funkce. Audi e-tron může například zohledňovat požadavky na odběr elektrické energie ostatními spotřebiči v domácnosti. Nabíjení pak probíhá s příslušně sníženým výkonem, aby se zabránilo přetížení domovní elektrické přípojky. Nabíjecí systém navíc zákazníkovi umožňuje určovat individuální priority, například nabíjení v obdobích s výhodnější cenou elektrické energie v případě variabilního tarifu.

Pokud je dům vybaven fotovoltaickou elektrárnou, může vůz při nabíjení upřednostňovat elektrickou energii vlastní výroby. Plán nabíjení přitom zohlední dokonce i fáze slunečního svitu na základě předpovědi počasí. Další funkcí nabíjecího systému connect pro modely e-tron je ochrana proti neoprávněnému použití kódem PIN a vedení záznamů o spotřebě energie při nabíjení.

Nový volant: ještě více komfortu s adaptivním asistentem řízení

Modernizované volanty nabízejí ještě vyšší úroveň jízdního komfortu. Jejich věnec je citlivý na dotek a řidič se ho musí lehce dotknout rukou jen jednou za minutu, aby zůstala aktivní funkce příčného řízení vozu, kterou zajišťuje adaptivní asistent řízení. Řidič však přitom zůstává nepřetržitě odpovědný za řízení vozu.

Audi e-tron - volant

Vrcholný systém pro částečně automatizovanou jízdu využívá data centrální řídicí jednotky asistenčních systémů (zFAS) a dokáže udržovat Audi e-tron uprostřed jízdního pruhu. Kromě toho má na starosti i řízení vozu v podélném směru, a to v celém rozsahu provozních rychlostí. Řidiče tak podporuje při zrychlování i brzdění, při udržování rychlosti a bezpečného odstupu, jakož i při popojíždění v dopravních kolonách.

Nové rozměry pro modely S: kola s průměrem ráfku 22 palců

Modely Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback jezdí sériově na 20" kolech. Na přání se dodávají 21" kola. Audi Sport GmbH nyní přidává ještě jeden palec navíc – tato nová kola mají rozměr 9,5 J × 22 a pneumatiky 265/40. Pětipaprsková kola mají leštěnou povrchovou úpravu v titanově šedém odstínu.

Audi e-tron - kola

Zákazníci mohou modely e-tron s uvedenými novinkami již objednávat. Vylepšená vozidla budou prvním zákazníkům předána na konci roku.

Diskuze ke článku
Karel Hofman
Karel Hofman
No, to je hezky, ale efektivita spotreby porad nahovno. Tzn auto na 250km = nepouzitelne jinak, nez krome komina.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze