Renault Megane E-Tech
test

Renault Megane E-Tech

Zaměřeno na spotřebu a dobíjení
7

Velkou část lidí nejen na Czech New Energies Rallye zajímala novinka od Renaultu. Tady jsou proto naše zkušenosti se spotřebou i nabíjením.

První ostrou zkouškou dojezdu auta byla cesta z Czech New Energies Rallye konané v Českém Krumlově na letiště Václava Havla v Ruzyni. Auto jsme nastavili na režim Sport, aby se ukázala maximální možná spotřeba dle nastavení vozu a jízda probíhala na maximální povolené hranici rychlostních limitů. Navíc jsme vybrali cestu přes České Budějovice po dálnici D3 kolem Tábora na Benešov a Mirošovice, kde jsme najeli na D1, ze které jsme sjeli na Pražský okruh a po něm jsme se dostali až na letiště. V převážně většině se tak jednalo o dálniční úseky a okresky s minimem města. Celková spotřeba na téměř 200kilometrové trati byla 15,9 kWh na 100 ujetých kilometrů. Touto spotřebou při venkovní teplotě mezi 18 až 22 °C jsme se dostali pod normu WLTP, která je u tohoto vozu stanovena na 16,1 kWh/100 km.

Renault Megane E-Tech 100% Elektrický - test spotřeby i nabíjení – První jízdní dojmy

Spotřeba na okruhu i dálnici vyšla na výbornou

Auto jsme vzali také na kombinovaný okruh, kde měříme spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač nového Renault Mégane E-Tech ve verzi s 60kWh baterií ukázal spotřebu 14,7 kWh/100 km. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 20 °C.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 12,9 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici je to už 16,6 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h stoupla na 20,9 kWh/100 km.

Zkusili jsme tři metody rychlosti dobíjení

Prvním testem dobíjení auta byla klasická jednofázová zásuvka s 220 V. Baterie měla před začátkem nabíjení 11 % a vůz nám po zapojení a počkání 1 minuty ukázal čas dobíjení do 100 % za 26 hodin a 22 minut.

Druhou kapitolou byl test nabíjení z AC konektoru, který můžeme najít na wallboxech nebo veřejných dobíjecích místech. Výhodou auta je až 22kW palubní nabíječka, proto jsme byli zvědaví, zda se čas opravdu výrazně zkrátí. A zkrátil. Opět jsme začali dobíjení na 11 % a auto nám ukázalo hodnotu pro 80 % nabití na 1 hodině a 56 minutách, do plna by byla baterie dobitá za 2 hodiny a 37 minut.

Poslední zkouškou nabíjení bylo dobíjení auta na DC konektoru s výkonem 50 kW, což je zatím nejběžnější typ na veřejných dobíjecích stanicích, i když auto umí až 130 kW. Zde jsme také začali s 11 % a zajímal nás čas, kdy bude auto dobito na 80 % a 100 %. Na 80 % se baterie dobije za 57 minut, do plna za 1 hodinu a 30 minut.

Technické parametry Renault Mégane E-TECH EV60

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 200 × 1 768 × 1 505 mm, 1 636 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 300 Nm / 100 ot/min
Baterie65 kWh (60 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 450 km
Cena od990 000 Kč

Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz

renault-megane-e-tech
Klady
  • pádla pod volantem pro regulace rekuperace
  • velmi nízká spotřeba i při běžné jízdě
  • prostornost a bezpečnost vozu
Zápory
  • množství páček vpravo pod volantem
  • digitální zpětné zrcátko
Diskuze ke článku
Martin
Martin
Už je objednaný, do konce roku by měl být.
Marek M.
Marek M.
Velmi pěkná spotřeba, když se to srovná s ostatními testovanými vozy na stejném okruhu, naposledy např. Kia Soul.

Jel jsem v tom asi 20 km okruh, ale prakticky jenom okresky, dálnice cca. 3 km, režim byl Normal, na chvilku Sport. Jel jsem podle předpisů. Bohužel, spotřebu nevím, prodejce neuměl reset spotřeby před jízdou. Ale na PP byla před jízdou spotřeba 17,7 (asi 3 dny) a po jízdě jsem měl 17,5 takže odhadem jsem jel určitě pod 17, spíš tak 15-16.

Auto na mě udělalo velmi dobrý dojem a jako rodinné auto si ho dokážu představit.
Josef L
Josef L
Celkově bych řekl, že se jim auto povedlo. Doufejme, že spotřeba není jen papírová, tedy že skutečná spotřeba, jak to u některých aut bývá, není ve skutečnosti o 20% vyšší. Taky byla naprosto ideální teplota, uvidíme v zimě pod nulou. Dle ev-database je na tom Renault se spotřebou lépe než e-Niro a stejně jako Kona, což jsou rozměrově shodná auta. Renault vypadá na fotkách větší, ve skutečnosti je to auto dlouhé 4,2 metru, tedy jedno z nejmenších SUV na trhu. Levné v těch vyšších výbavách rozhodně není a příplatek za tepelné čerpadlo je již v dnešní době trochu out.

Bohužel jste nezměřili skutečně odebranou energii při nabíjení, jak to standardně děláte, netuším důvod proč.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze