První ostrou zkouškou dojezdu auta byla cesta z Czech New Energies Rallye konané v Českém Krumlově na letiště Václava Havla v Ruzyni. Auto jsme nastavili na režim Sport, aby se ukázala maximální možná spotřeba dle nastavení vozu a jízda probíhala na maximální povolené hranici rychlostních limitů. Navíc jsme vybrali cestu přes České Budějovice po dálnici D3 kolem Tábora na Benešov a Mirošovice, kde jsme najeli na D1, ze které jsme sjeli na Pražský okruh a po něm jsme se dostali až na letiště. V převážně většině se tak jednalo o dálniční úseky a okresky s minimem města. Celková spotřeba na téměř 200kilometrové trati byla 15,9 kWh na 100 ujetých kilometrů. Touto spotřebou při venkovní teplotě mezi 18 až 22 °C jsme se dostali pod normu WLTP, která je u tohoto vozu stanovena na 16,1 kWh/100 km.
Renault Megane E-Tech 100% Elektrický - test spotřeby i nabíjení – První jízdní dojmy
Spotřeba na okruhu i dálnici vyšla na výbornou
Auto jsme vzali také na kombinovaný okruh, kde měříme spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač nového Renault Mégane E-Tech ve verzi s 60kWh baterií ukázal spotřebu 14,7 kWh/100 km. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 20 °C.
Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 12,9 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici je to už 16,6 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h stoupla na 20,9 kWh/100 km.
Zkusili jsme tři metody rychlosti dobíjení
Prvním testem dobíjení auta byla klasická jednofázová zásuvka s 220 V. Baterie měla před začátkem nabíjení 11 % a vůz nám po zapojení a počkání 1 minuty ukázal čas dobíjení do 100 % za 26 hodin a 22 minut.
Druhou kapitolou byl test nabíjení z AC konektoru, který můžeme najít na wallboxech nebo veřejných dobíjecích místech. Výhodou auta je až 22kW palubní nabíječka, proto jsme byli zvědaví, zda se čas opravdu výrazně zkrátí. A zkrátil. Opět jsme začali dobíjení na 11 % a auto nám ukázalo hodnotu pro 80 % nabití na 1 hodině a 56 minutách, do plna by byla baterie dobitá za 2 hodiny a 37 minut.
Poslední zkouškou nabíjení bylo dobíjení auta na DC konektoru s výkonem 50 kW, což je zatím nejběžnější typ na veřejných dobíjecích stanicích, i když auto umí až 130 kW. Zde jsme také začali s 11 % a zajímal nás čas, kdy bude auto dobito na 80 % a 100 %. Na 80 % se baterie dobije za 57 minut, do plna za 1 hodinu a 30 minut.
Technické parametry Renault Mégane E-TECH EV60
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 200 × 1 768 × 1 505 mm, 1 636 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 160 kW, 218 koní, točivý moment: 300 Nm / 100 ot/min |
Baterie | 65 kWh (60 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 450 km |
Cena od | 990 000 Kč |
Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz
Jel jsem v tom asi 20 km okruh, ale prakticky jenom okresky, dálnice cca. 3 km, režim byl Normal, na chvilku Sport. Jel jsem podle předpisů. Bohužel, spotřebu nevím, prodejce neuměl reset spotřeby před jízdou. Ale na PP byla před jízdou spotřeba 17,7 (asi 3 dny) a po jízdě jsem měl 17,5 takže odhadem jsem jel určitě pod 17, spíš tak 15-16.
Auto na mě udělalo velmi dobrý dojem a jako rodinné auto si ho dokážu představit.
Bohužel jste nezměřili skutečně odebranou energii při nabíjení, jak to standardně děláte, netuším důvod proč.