Ne, nejde o výstavní koncept, studii či mulu nových technologií. Nový sedan Mobilize Limo se bude normálně vyrábět a měl by běžně brázdit ulice. Jenže bude určený výhradně pro taxislužbu, sdílení a podnikové flotily. A k dispozici bude výhradně za předplatné, sestavené z nabídky služeb na míru. Všechny vozy tedy zůstanou v majetku v roce 2018 uměle vytvořené automobilky Mobilize (joint venture Renaultu a čínského Jiangling Motors), díky čemuž si nad nimi zachová plnou kontrolu a všechny se také v určený čas dostanou k řádné recyklaci. V evropských ulicích se objeví ve druhé polovině roku 2022, ještě předtím se ale oficiálně představí na letošním autosalonu IAA Mnichov.
Jde samozřejmě o pilotní projekt, který má zmapovat životaschopnost podobného obchodního modelu. V Evropě jsou k němu momentálně ideální podmínky; prudce roste obliba sdílení a pronajímání aut na úkor jejich vlastnictví. Zatímco v současné době už se v oboru točí 28 miliard eur ročně, v přelomovém roce 2030 už by to mělo být padesát miliard. Auto by už vám zkrátka nepatřilo, jen byste si ho pronajímali v případě potřeby, což je ostatně součástí vize budoucí individuální mobility většiny zelených europolitiků. Uvidíme, jak se bude dařit tento model protlačovat ve východní Evropě, kde je vůz stále součástí sociálního statutu, a jak mu pomůže aktuální pandemická zkušenost.
Vůz je postavený podle podobného receptu, jako svého času sedan Fluence; tedy levná technika a reprezentativní vzhled. A především nadstandardní rozvor 2,75 m, zajišťující luxusní prostor před zadními sedadly. Tak, jak to mají sedanumilovní Číňané, pro něž je Limo určené primárně, rádi. Proto musí stačit 17" kola, displej, nahrazující přístrojovku a základní sada bezpečnostní výbavy a asistentů, spojených s předním radarem a kamerami. A také poměrně skromný elektromotor 110 kW (150 k)/220 Nm i maximálka 140 km/h. Rovněž zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,6 s patří zcela do spotřebních vod. Naopak odhadovaný dojezd kolem 450 km (WLTP homologace zatím není hotová) leccos slibuje, stejně jako standardní kapacita vodou chlazené baterie 60 kWh (zda brutto, či netto zatím nevíme). Nemělo by chybět DC nabíjení zatím neznámého příkonu (hrubý odhad ze zveřejněných čísel slibuje něco mezi 40 a 50 kW).