😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Ve Francii se loni zaregistrovalo 185 tisíc aut do zásuvky, drtivě vyhrál Renault ZOE

Ve Francii se loni zaregistrovalo 185 tisíc aut do zásuvky, drtivě vyhrál Renault ZOE
Fotografie: renault.com
  • Ve Francii se loni prodalo nejméně osobních aut od roku 1975
  • Elektromobily a plug-in hybridy si ale i přesto připsaly velké nárůsty
  • Francouzskému trhu kraloval Renault ZOE, o překvapení se postarala Dacia Spring

Loňský rok byl velmi úspěšný pro auta s externím nabíjením v mnoha státech a stejné to bylo i ve Francii. Zatímco trh osobních aut se prudce propadl a celkově se jich prodalo nejméně od roku 1975, elektromobily a plug-in hybridy šly nahoru. Podle dat ev-sales.blogspot.com byl i ve Francii prosinec 2020 rekordní, když auta do zásuvky získala 19 % z celého trhu a samotné elektromobily 11 %. Za celý rok 2020 pak patřilo autům do zásuvky 11 % a samotným elektromobilům 6,7 %.

Renault ZOE kraluje Francii, překvapila Dacia Spring

Jelikož se Renault ZOE stal nejprodávanějším autem i v Německu, asi nikoho nepřekvapí, že doma ve Francii kraluje registracím. V prosinci si připsal téměř 6 tisíc registrací, tedy více než dvojnásobek oproti druhému Volkswagenu ID.3. Největším překvapením ale je Dacia Spring na třetím místě, protože ta měla přijít na trh až v letošním roce. Je to tedy, stejně jako u nás se Škodou Enyaq iV, způsobené registracemi předváděcích vozidel? Nejlepším plug-in hybridem se v prosinci stal Renault Captur E-Tech, který byl mezi auty do zásuvky na pátém místě za FIATem 500e, který byl také velkým překvapením.


I číslům za celý rok vévodí Renault ZOE, ale Volkswagen ID.3 v tomto žebříčku figuruje mnohem hloub, protože se prodává teprve od léta. Druhý je Peugeot e-208 a na třetím místě skončila Tesla Model 3. Nejlepším plug-in hybridem je Peugeot 3008 na čtvrtém místě. I zde je ale Renault ZOE s velkým náskokem přede všemi, má přes 20 % všech registrací aut do zásuvky, zatímco druhý Peugeot e-208 nemá ani polovinu a Tesla Model 3 ani čtvrtinu.


Složení nejúspěšnějších modelů ve Francii ukazuje, že Francouzi preferují domácí vozy. Ale je to další z evropských trhů, kde se s elektromobily musí počítat. Je potřeba ale zmínit, že i zde na tom má velký podíl štědrá podpora elektromobility ze strany státu, která například u nás není.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze