Loňský rok byl velmi úspěšný pro auta s externím nabíjením v mnoha státech a stejné to bylo i ve Francii. Zatímco trh osobních aut se prudce propadl a celkově se jich prodalo nejméně od roku 1975, elektromobily a plug-in hybridy šly nahoru. Podle dat ev-sales.blogspot.com byl i ve Francii prosinec 2020 rekordní, když auta do zásuvky získala 19 % z celého trhu a samotné elektromobily 11 %. Za celý rok 2020 pak patřilo autům do zásuvky 11 % a samotným elektromobilům 6,7 %.
Renault ZOE kraluje Francii, překvapila Dacia Spring
Jelikož se Renault ZOE stal nejprodávanějším autem i v Německu, asi nikoho nepřekvapí, že doma ve Francii kraluje registracím. V prosinci si připsal téměř 6 tisíc registrací, tedy více než dvojnásobek oproti druhému Volkswagenu ID.3. Největším překvapením ale je Dacia Spring na třetím místě, protože ta měla přijít na trh až v letošním roce. Je to tedy, stejně jako u nás se Škodou Enyaq iV, způsobené registracemi předváděcích vozidel? Nejlepším plug-in hybridem se v prosinci stal Renault Captur E-Tech, který byl mezi auty do zásuvky na pátém místě za FIATem 500e, který byl také velkým překvapením.
I číslům za celý rok vévodí Renault ZOE, ale Volkswagen ID.3 v tomto žebříčku figuruje mnohem hloub, protože se prodává teprve od léta. Druhý je Peugeot e-208 a na třetím místě skončila Tesla Model 3. Nejlepším plug-in hybridem je Peugeot 3008 na čtvrtém místě. I zde je ale Renault ZOE s velkým náskokem přede všemi, má přes 20 % všech registrací aut do zásuvky, zatímco druhý Peugeot e-208 nemá ani polovinu a Tesla Model 3 ani čtvrtinu.
Složení nejúspěšnějších modelů ve Francii ukazuje, že Francouzi preferují domácí vozy. Ale je to další z evropských trhů, kde se s elektromobily musí počítat. Je potřeba ale zmínit, že i zde na tom má velký podíl štědrá podpora elektromobility ze strany státu, která například u nás není.