Jak rychle se nabije Tesla Model 3 Performance na Superchargeru v2?

Test rychlosti nabíjení
2
Jak rychle se nabije Tesla Model 3 Performance na Superchargeru v2?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Z 10 % na 50 % (200 reálných dálničních kilometrů dojezdu) se auto nabije za necelých 14 minut
  • Dosáhli jsme maximálního výkonu 147 kW
  • Nabití na 80 % proběhlo za 31 minut

Za zapůjčení auta do testu děkujeme Teslička.cz

Tesla Model 3 Performance

Rozměry4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
Výkon450 koní
Baterie74 kWh, Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)567 km

V rámci našeho pravidelného testování jsme se tentokrát zaměřili na Tesly a jako první jsme otestovali Model 3 ve verzi Performance modelového roku 2019, vyrobenou v roce 2020. Záměrně jsme zvolili původní model, abychom měli dostatečná data pro porovnání s daty novějších verzí Modelu 3 pro modelový rok 2021. Zároveň se jedná o test na nejrozšířenějším Superchargeru V2 s maximálním výkonem 150 kW, testovali jsme konkrétně na Superchargeru v Humpolci, který je dle dosahovaných rychlostí nejvýkonnější v Česku. Po spuštění Superchargeru v3 v Lovosicích pak budeme mít dostatek dat na porovnání, o kolik je reálně nový Supercharger rychlejší. Tesla Model 3 se totiž umí nabíjet maximálním výkonem 250 kW, i když pouze na velmi krátkou dobu a nabíjecí výkon pak padá níže. Jde tak o druhý nejrychleji se nabíjející elektromobil v prodeji, přičemž jedničkou zůstává Porsche Taycan.

Jak rychle se Tesla Model 3 nabije na Superchargeru v2?

Také na Superchargeru v2 Tesla potvrdila, že Model 3 je jedním z nejrychleji se nabíjejících aut. Z 10 na 50 %, což znamená dojezd na dálnici kolem 200 kilometrů, jsme se dostali za necelých 14 minut, což je velmi slušná hodnota. Dosáhli jsme maximálního výkonu 147 kW, který začal ale padat už při 35 %. Při 50 % se pak Tesla nabíjela už jen výkonem 109 kW. Na 80 % jsme se pak dostali za rovnou půl hodinku. Nabíjecí výkon je však při této úrovni už jen 52 kW, což je srovnatelné s běžnou rychlonabíjecí stanicí. V tomto momentě doporučuji již auto odpojit a pokračovat v cestě. Při 80 % budete mít nabito na zhruba 350 dálničních kilometrů a nemá smysl čekat dále, kdy se nabíjecí rychlost dále snižuje. Pro ilustraci – při 90 % je nabíjecí výkon 37 kW, což je ale stále poměrně slušná hodnota. Jak celé nabíjení probíhalo ukazuje naše video, graf a tabulka v článku.

Délka nabíjení

Z 10 % do Délka nabíjení
30 % 6 minut 50 vteřin
50 % 13 minut 40 vteřin
70 % 23 minut 19 vteřin
80 % 31 minut
90 % 40 minut
100 % 61 minut
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
čas jsou peníze, takže do firmy na služební cesty po ČR asi EV pořizovat nebude a zůstane to jen na domácí zábavu nebo jen krátké pojíždky po okolí aby šlo nabíjet na firmě... když si vezmu že na nějběžnější cestu za klientem Plzeň - Brno nebo Opava a zpět by musel zaměstnanec dvakrát relativně "krátce" nebo jednou dlouze dobíjet (nemyslitelné je že přijede na pracovní schůzku a řekne si klientovi o trochu šťávy z jeho zásuvky, nebo že bude hledat nabíječku ve městě a pak pojede do firmy taxíkem)... což při taxe 1500,- člověko hodina jsou další nemalé náklady při prostojích EV někde na chargeru které si zaměstnanec samozřejmě nenechá na svůj vrub... je to zapeklitá věc s těmi baterkam aby člověk někde opravdu reálně ušetřili :-/
photo simacek
photo simacek
naposled když jsem jel do Liberlandu (800km), jsem doma natankoval a znovu tankoval až skoro v půli cesty zpět s telou bych musel "tankovat" za tu vzdálenost 4x po cca hodině v případě že bych našel rychlonabíječky

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze