Za zapůjčení auta do testu děkujeme Teslička.cz
V rámci našeho pravidelného testování jsme se tentokrát zaměřili na Tesly a jako první jsme otestovali Model 3 ve verzi Performance modelového roku 2019, vyrobenou v roce 2020. Záměrně jsme zvolili původní model, abychom měli dostatečná data pro porovnání s daty novějších verzí Modelu 3 pro modelový rok 2021. Zároveň se jedná o test na nejrozšířenějším Superchargeru V2 s maximálním výkonem 150 kW, testovali jsme konkrétně na Superchargeru v Humpolci, který je dle dosahovaných rychlostí nejvýkonnější v Česku. Po spuštění Superchargeru v3 v Lovosicích pak budeme mít dostatek dat na porovnání, o kolik je reálně nový Supercharger rychlejší. Tesla Model 3 se totiž umí nabíjet maximálním výkonem 250 kW, i když pouze na velmi krátkou dobu a nabíjecí výkon pak padá níže. Jde tak o druhý nejrychleji se nabíjející elektromobil v prodeji, přičemž jedničkou zůstává Porsche Taycan.
Jak rychle se Tesla Model 3 nabije na Superchargeru v2?
Také na Superchargeru v2 Tesla potvrdila, že Model 3 je jedním z nejrychleji se nabíjejících aut. Z 10 na 50 %, což znamená dojezd na dálnici kolem 200 kilometrů, jsme se dostali za necelých 14 minut, což je velmi slušná hodnota. Dosáhli jsme maximálního výkonu 147 kW, který začal ale padat už při 35 %. Při 50 % se pak Tesla nabíjela už jen výkonem 109 kW. Na 80 % jsme se pak dostali za rovnou půl hodinku. Nabíjecí výkon je však při této úrovni už jen 52 kW, což je srovnatelné s běžnou rychlonabíjecí stanicí. V tomto momentě doporučuji již auto odpojit a pokračovat v cestě. Při 80 % budete mít nabito na zhruba 350 dálničních kilometrů a nemá smysl čekat dále, kdy se nabíjecí rychlost dále snižuje. Pro ilustraci – při 90 % je nabíjecí výkon 37 kW, což je ale stále poměrně slušná hodnota. Jak celé nabíjení probíhalo ukazuje naše video, graf a tabulka v článku.
Délka nabíjení
Z 10 % do | Délka nabíjení |
---|---|
30 % | 6 minut 50 vteřin |
50 % | 13 minut 40 vteřin |
70 % | 23 minut 19 vteřin |
80 % | 31 minut |
90 % | 40 minut |
100 % | 61 minut |