Německé Centrum pro solární energii a vodíkový výzkum Bádenska-Württemberska zveřejnilo na svém webu zsw-bw.de seznam nejprodávanějších čistě elektrických a plug-in hybridních modelů všech dob. O jaké vozy do zásuvky přesně jde?
10. místo: BMW i3
Desáté místo obsadila automobilka BMW se svým modelem i3. Když BMW i3 spatřilo světlo světa, vypadalo velmi neobvykle a mě osobně se vysloveně nelíbilo. Otevírání dveří proti sobě, absence B sloupku i originálně pojaté ledvinky – to je BMW i3, kterého se prodalo více jak 100 tisíc kusů.
Technické parametry BMW i3s 94 Ah
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 270 Nm |
Baterie | 27,2 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 1 105 000 Kč |
9. místo: Renault ZOE
O příčku před BMW se umístila francouzská automobilka Renault. Za úspěch vděčí svému modelu ZOE. Tento elektromobil byl dlouho České republice zapovězen, ale nakonec jsme se jeho oficiálního příchodu i na český trh dočkali. Celosvětově se Renaultu ZOE prodalo 114 tisíc kusů.
Technické parametry Renault Zoe (2018) R110
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 084 × 1 954 × 1 562 mm, 1 555 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 80 kW, 108 koní, točivý moment: 225 Nm / 250 ot/min |
Baterie | 41 kWh |
Nabíjení | 0palubní: 22 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,3 kWh / 100 km, dojezd: 400 km |
Cena od | 897 400 Kč |
8. místo: BYD Qin PHEV
Osmou příčkou se dostaneme na asijský kontinent, konkrétně do Číny. Pokud nepatříte mezi velké fanoušky elektromobility, nebo jen tento segment automobilového trhu moc nesledujete, tak možná automobilku BYD ani znát nebudete. Její model Qin PHEV se představil světu v roce 2012. Tento plug-in hybrid ujede na jedno nabití až 70 kilometrů. Celosvětově, ale především na čínském trhu, se prodalo 137 tisíc kusů.
7. místo: Tesla Model 3
Tesla Model 3 není na trhu zase tak dlouho a většina evropských zákazníků včetně těch v České republice stále čekají. Jenže v USA se Tesla Model 3 prodává jako housky na krámě. I proto se dostala v žebříčku na sedmé místo. Silnější provedení Tesly Model 3 nabízí dojezd až 500 kilometrů. Brzy by se měl spustit konfigurátor i pro Českou republiku, takže Model 3 budeme potkávat i v naší malé zemi. Celkem se prodalo 148 tisíc kusů.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |
6. místo: Toyota Prius PHEV
Každého asi napadlo, že někde v žebříčků by měla figurovat Toyota Prius. Tento oblíbený model se do žebříčku skutečně dostal. Plug-in hybridní verze se prodalo více jak 168 tisíc. Toyota Prius je velmi oblíbená zejména v USA.
Technické parametry Toyota Prius (2016) Plug-in Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 645 × 1 760 × 1 470 mm, 1 855 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 90 (73 + 68) kW, 122 (99 + 92) koní, točivý moment: 142 Nm / 3 600 ot/min |
Baterie | 9 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? + 50 |
Cena od | 904 900 Kč |
5. místo: Chevrolet Volt
Páté místo drží Chevrolet Volt. Ještě v roce 2014 byl Volt druhým nejprodávanějším elektrifikovaným modelem. Rok od roku mu však klesají prodeje. Celkově se celosvětově prodalo 171 600 kusů. Nástupcem Voltu je Chevrolet Bolt, který se v Evropě bude prodávat jako Opel Ampera-e.
4. místo: Mitsubishi Outlander PHEV
Minulý týden si Mitsubishi Outlander PHEV odneslo nejen cenu v anketě Zlatý Volant, ale také se stalo nejprodávanějším plug-in hybridním modelem v Evropě. Outlanderu PHEV se daří dlouhodobě, i proto se dokázalo dostat až na čtvrtou příčku v žebříčku nejprodávanějších elektrifikovaných modelů. Celkem se prodalo 172 640 kusů.
Technické parametry Mitsubishi Outlander (2018) PHEV Instyle
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 695 × 1 800 × 1 710 mm, 1 935 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 165 (99 + 130) kW, 224 (135 + 177) koní, točivý moment: 211 Nm / 3 300 ot/min |
Baterie | 13,8 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 20 kW, palubní: 3,7 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km |
Cena od | 1 179 900 Kč |
3. místo: BAIC EC-series
Na stupeň vítězů se dostal model od čínské automobilky BAIC, a to EC-series. Možná tento model ani neznáte, ale prodejně se mu daří. Je to jen další ukázka toho, že Čína je svět sám pro sebe. Prodalo se 172 850 kusů.
2. místo: Tesla Model S
Stříbrnou pozici drží Tesla Model S, tedy elektromobil, který elektromobilitu asi nejvíce proslavil. Nebojím se říci, že jde o etalon elektrických aut. Tesle Model S se daří nejenom v USA, ale také v Evropě, například v Norsku. Model S můžete potkat i v České republice. Na celém světě se prodalo 243 tisíc kusů.
Technické parametry Tesla Model X Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 561 km |
Cena od | 2 458 200 Kč |
1. místo: Nissan Leaf
Nejprodávanějším elektromobilem je poněkolikáté v řadě Nissan Leaf a promítlo se to i do tohoto žebříčku. Elektromobil od japonské automobilky ve své aktuální generaci dostal nový svěžejší design a samozřejmě i větší 40kWh baterií. Na veletrhu CES v Las Vegas však Nissan ukázal i verzi s ještě silnější baterií. Po světě jezdí 364 tisíc kusů.
Technické parametry Nissan Leaf (2018)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm |
Baterie | 40 kWh (38 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 46 kW, palubní: 4 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km |
Cena od | 850 000 Kč |