Automobilka vedle automobilka chrlí jeden elektrifikovaný model za druhým a některé dokonce i ryzí elektromobily. Pokud je nepředstavují, tak na nich usilovně pracují, jako třeba Volkswagen na své rodině I.D. nebo Mercedes na E.Q. Veřejnost si může myslet, že momentálně urazit s elektromobilem 400 kilometrů na jedno nabití je teritorium pouze Tesly. Ovšem kdepak – zvládne to i čínský elektromobil BYD e6.
Na pohled jednoduchý, nikterak krásný, avšak účelný. Krabicoidní tvar přináší do interiéru dostatek místa. Tohle auto se neprodává krásou, ale cenou a praktičností. Však takové BMW i3 s nějakou tou výbavou vyjde na více jak milion korun a s dojezdem se budete pohybovat maximálně na 250 kilometrech. Za BYD e6 dáte 1,3 milionů korun bez DPH a počítat můžete s dojezdem 400 kilometrů. Sáhnout můžete i po variantě s menší 60kWh baterii s o sto kilometrů kratším dojezdem.
BYD e6 má v útrobách 80kWh baterie, což je hodnota, která je v našich končinách přiřazována především Tesle. Posed za volantem je vyšší. Interiér vsází na podobnou koncepci jako Toyota Prius. Před volantem tedy žádné budíky ani displej, ale uprostřed palubní desky se táhne jeden dlouhý displej, kde se dozvíte všechny informace, které potřebujete. Pod ním je pak displej infotainmentu, respektive rádia. Spoustu věcí totiž konzumujete přes zmíněný displej uprostřed. V interiéru je dostatek místa a dokonce si BYD dal záležet i na prošívání či na kožených sedadlech. Každopádně všechny plasty jsou tvrdé a vlastně i ošklivé.
V interiéru je dostatek místa. Každopádně všechny plasty jsou tvrdé a ošklivé.
Zmíněná baterie opravdu reálně urazí až 400 kilometrů. I proto v Číně tohle auto často potkáte jako taxi. Výkon motoru je 90 kW a maximální rychlost vám postačí i na nelegální cestování na českých dálnicích. Když totiž budete chtít, tak 140 kilometrů z tohoto Číňana dostanete. Je znát, že e6 není malé auto, takže žádnou velkou dynamiku á la BMW i3 nečekejte. Největší poslání tohoto auta vidím v pracovních činnostech, potažmo nízkých nákladech. Za podobné peníze u nás vlastně elektrické auto nekoupíte. Tedy koupíte si Nissan e-NV200, ale ten i po modernizaci neujede ani polovinu toho co BYD e6.
Jakmile si auto v interiéru zamknete, nestačí vzít za madlo otevírání, abyste se dostali ven. Ostatně tak je to snad u všech automobilek a má to jistě i bezpečností důvody. Tady prostě musíte nejdříve zmáčknout tlačítko pro odemčení a až pak dveře otevřít. BYD e6 má podobně jako Nissan Leaf funkci Vehicle to Grid. Z auta tak můžete napájet nejenom dům, ale také druhé auto. Nabíjet můžete až výkonem 480 V / 63 A. Podle papírových údajů má být plná baterie nabitá za dvě hodiny. V případě využití Mennekesu o výkonu 22 kW je to dvojnásobek času.
Po jízdní stránce nejde o žádného rychlíka, ale o klidný vůz, kde cítíte větší rozměry a hlavně hmotnost, která je na hodnotě 2,3 tuny. V případě klidného cestování se opravdu dostanete na hranici 400 kilometrů dojezdu, a to i při obsazení všech sedadel pasažéry, kteří si na místo stěžovat nebudou. Špatně na tom není ani zavazadelník s 460 litry.
BYD e6 80 kWh
Rozměry | 4 560 × 1 822 × 1 645 mm, 2 380 kg |
---|---|
Výkon | 90 kW |
Baterie | 80 kWh |
Dojezd | 400 km (WLTP) |
Je vidět, že čínští výrobci vědí, co spousta lidí chce. Zákazníci chtějí auto, které má rozumný dojezd, a každý si nepotrpí na luxus v podobě dokonalého zpracování, nejmodernějších výstřelků a tak podobně. Koneckonců společnost BYD nevyrábí jenom elektromobily, ale patří také k velkým výrobcům baterii, takže rozhodně má do segmentu elektromobilů co mluvit. A kdo ví, jednou se třeba budou automobily BYD prodávat oficiálně i v Evropě.