Díky testování kandidátů na Auto roku 2026 v České republice jsem měl možnost vyzkoušet horkou novinku – BMW iX3. Jedná se o vůz, který je zatím v České republice dostupný pouze v jednom kusu, a to ještě zapůjčeném z Německa. A právě díky účasti BMW iX3 v české anketě Auto roku 2026 jsme byli prvními novináři na světě, kteří vůz měli možnost vyzkoušet.








Technické parametry BMW iX3 (2025) 50 xDrive
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 782 × 1 895 × 1 635 mm, 2 285 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 345 kW, 469 koní, točivý moment: 645 Nm |
| Baterie | ? (108,7 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 400 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 805 km |
| Cena od | 1 725 100 Kč |
BMW tento model postavilo na zcela nové platformě Neue Klasse, která představuje revoluci v přístupu ke konstrukci i designu elektromobilů. Testovaný vůz je ve verzi eDrive 50 s pohonem všech kol (4×4) a výkonem 469 koní. Normovaný dojezd podle WLTP činí impozantních 805 km, což je na SUV této velikosti a s tímto výkonem velmi slušná hodnota. Dokonce bych řekl, že žádné jiné elektrické SUV nenabídne delší dojezd.
Revoluce z Mnichova! První pohled na přelomové BMW iX3 Neue Klasse.
Test probíhal za skutečně zimních českých podmínek – teploty byly kolem nuly a sněžilo. Výsledky mě ale příjemně překvapily. Počáteční spotřeba po městě při vytápění se pohybovala kolem 29 až 30 kWh na 100 km, což má za následek zejména právě vytápění studeného vozu. Po dálničním úseku spotřeba klesla na 25 kWh na 100 km a průměrná spotřeba na konci testu dosáhla velmi příjemných 24 kWh na 100 km.
Při zbývajících 78 % kapacity baterie palubní počítač ukazoval zbývající dojezd 413 km, což naznačuje reálný celkový dojezd kolem 500 km i v zimních podmínkách, což je velmi pěkné.
Revoluční interiér a technologie
Jak exteriér, tak interiér jsou navrženy v úplně novém designovém jazyku BMW. Výrobce klade důraz na udržitelné materiály, v interiéru převládají příjemné textilní materiály a syntetická kůže, doplněné jsou pak o měkčené plasty.















Nejoriginálnějším prvkem je nový virtuální displej eDrive, který se promítá na černý pruh v dolní části čelního okna. Slouží jako náhrada head-up displeje a zároveň poskytuje přehledné zobrazení spotřeby a dalších důležitých údajů.
Nový čtyřramenný volant má symetrická ramena a zvláštní tvar, který na první pohled mate. Kdyby tam nebylo logo BMW, asi bych na první pohled nepoznal, jak má být volant natočený ve výchozí poloze. Na volantu je umístěno i ovládání zmíněného displeje pod čelním oknem.
Začátek nové éry. Vyzkoušeli jsme, jak se ovládá nový BMW Panoramic iDrive
Nová konstrukce pak přináší několik zajímavých inovací. Baterie nejsou uspořádány v modulech, což umožňuje vyšší kapacitu. Zajímavostí je, že podlaha je současně vrchem baterie a sedadla jsou přišroubována přímo ke skeletu baterie. Výsledkem je nižší hmotnost vozu, větší prostor v interiéru a vyšší tuhost celé konstrukce.
Prostor pro cestující vzadu je každopádně velmi dobrý. Před koleny je přibližně 10 cm. Díky vyšší konstrukci SUV je možné pohodlně zasunout nohy pod přední sedadlo. Sezení je pohodlné a panoramatická střecha vytváří příjemný pocit prostornosti.
Kufr je také dostatečně velký s dodatečným prostorem pod podlahou. Velkým bonusem je „frunk“ – první u BMW od BMW i3. I když by mohl být vzhledem k velikosti předku o něco větší, pohodlně se do něj vejdou obě sady kabelů a bezpečnostní výbava, což je rozhodně plus.
Jízdní vlastnosti
Při testování, kdy jsem se vyhýbal sportovnímu stylu kvůli zachování spotřeby, auto působilo velmi jistě. Podvozek je výrazně komfortní a běžné nerovnosti žehlí skvěle. Příčné prahy jsou cítit o něco více než u konkurence, ale celkový dojem z jízdního komfortu je velmi pozitivní.
První dojmy z BMW iX3 jsou velmi pozitivní. Auto zaujme revoluční konstrukcí, slušnou spotřebou i v zimě a praktickým prostorem. Brzy budu mít možnost projet si vůz více na zahraničních testovacích jízdách, takže přinesu podrobnější jízdní dojmy a spotřebu za letních teplot.
Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

V tmavém interiéru volant vypadá, že není otočený správně a vypadá to jako nesrovnaná kola. V té bílé variantě je to zase naprosto v pořádku, když udělali ovládání černé na boku.
Takže kombinaci jsem si našel a Panoramic Vision je náhodou super. Trochu jako kdysi Prius a tady to vypadá dobře. Jsem zvědavý jak se to bude řídit.
Zase se mi líbí stará Tesla Y o něco víc. Novou jsem ještě na milost nevzal, šílený exterier :-)