Nová generace BMW iX3 se dostane k rukám zákazníků ještě koncem tohoto roku, ale nyní to začíná vypadat, že nedojde na všechny. Bavorská automobilka totiž nečekala tak obří zájem o své elektrické SUV a tak raději dopředu informuje, že letošní výrobní kapacity nepostačí k pokrytí všech již uzavřených objednávek. Necelé dva měsíce po prezentaci vozu šéf BMW Group Christian Ach sdělil, že zájem o iX3 překonal i jejich nejoptimističtější prognózy. „Během prvních šesti týdnů po uvedení modelu iX3 na IAA v Mnichově jsme obdrželi přes 3 000 objednávek,“ řekl Ach. Přitom jde pouze o čísla pokrývající trh v Německu, takže výsledný počet bude ještě vyšší, jelikož vůz lze objednávat taktéž u nás v ČR. Takhle velká prodejní čísla jsou o to zajímavější, že s vozem prakticky ještě nikdo nejel, tedy kromě novinářů.
Jako první dorazila do nabídky verze 50 xDrive. Ta váží 2 285 kilogramů, což je jen o 100 kg více, než předchozí iX3, a to přesto, že baterie má o téměř 50 % vyšší kapacitu a jde o čtyřkolku. Nová iX3 s menší baterií a pohonem jen zadní nápravy tak bude určitě lehčí než předchozí generace. Pod podlahou se nachází zcela nová baterie s využitelnou kapacitou 109 kWh, vůz využívá 800V architekturu, nabízí výkon 469 koní a na českém trhu stojí od 1 725 100 Kč. Již v základní výbavě najdeme 20" kola, integrovanou navigaci, bezklíčový přístup, couvací kameru, bezdrátovou nabíječku mobilů, aktivní potlačování hluku či asistent dálkových světel. Výrazně se tak omezily příplatky, ale to neznamená, že by zde neexistovaly. BMW tak trefilo s novou iX3 velký jackpot, přitom jeho výrobní linky se teď rozhodně nezastaví. V příštím roce se má představit zcela elektrická řada 3, u které čeká výrobce podobný úspěch.
Technické parametry BMW iX3 (2025) 50 xDrive
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 782 × 1 895 × 1 635 mm, 2 285 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 345 kW, 469 koní, točivý moment: 645 Nm |
| Baterie | ? (108,7 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 400 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 805 km |
| Cena od | 1 725 100 Kč |

Tohle se jim opravdu povedlo a člověk od toho podvědomě očekává i návrat ke kořenům značky. K solidnosti, poctivosti, dechberoucí kvalitě a smyslu pro detail. Neříkám, že dnes to Báwa nemají, jen je to prostě jiné než tehdy.
Pouze mě zaráží kapacita výroby. Oněch 3000 kusů dokáže Škoda v modelu Enyaq vyrobit za 9 dnů a u stěžejního EV modelu BMW bych očekával minimálně podobnou rychlost výroby.