BMW iX3 už má kompletní ceník. Je libo kola za 100 tisíc?

1
BMW iX3 už má kompletní ceník. Je libo kola za 100 tisíc?
Fotografie: BMW
  • BMW iX3 už je možné v Česku objednávat, první vozy půjdou do výroby v březnu 2026
  • V nabídce je stále jediná motorizace, avšak k ní je možné objednávat desítky doplňků
  • Jak je u evropských prémiových značek zvykem, cenu tak lze navýšit o statisíce

Automobilka BMW zveřejnila kompletní ceník i konfigurátor nového BMW iX3. Zřejmě v předstihu, protože na ceníku je uvedeno Listopad 2025. Nicméně objednávky už byly otevřeny a první čeští zákazníci už nyní čekají, až se jejich vůz dostane do výroby, což by mělo být nejdříve v březnu 2026. Proto jsme si s mimořádnou zvědavostí již veřejný dokument prostudovali, abychom zjistili, čím je vyvážená překvapivě příznivá základní cena zatím jediné nabízené motorizace iX3 50 xDrive ve výši 1 725 100 Kč. A byli docela překvapeni.

Revoluce z Mnichova! První pohled na přelomové BMW iX3 Neue Klasse.

Automobilka totiž pozměnila přístup k zákazníkům v otázce tradičních strategií, které je mají přimět doplatit k základní ceně ještě desítky procent navíc. Tady se totiž řada důležitých prvků, za něž se dříve krvavě připlácelo, ocitla ve standardu. Za všechny jmenujme 20" kola, integrovanou navigaci, bezklíčový přístup, couvací kameru, bezdrátovou nabíječku mobilů, aktivní potlačování hluku, asistent dálkových světel, V2H/V2G (ovšem s nutností dokoupit speciální wallbox), elektrické paměťové ovládání a vyhřívání předních sedadel, zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 s nastavitelným sklonem opěradla, koberečky a řada dalších prvků. Jejich seznam je velmi dlouhý a marketéři hleděli do něj vypsat úplně všechno, včetně jednotlivých bezpečnostních asistentů. I tak je to ale hezké počtení.

Mnohem zajímavější je ale sekce příplatků. Tady je totiž tradičně možné utrácet vyšší statisíce navíc k ceně auta, přičemž ceny některých položek stále troch překvapují. Například na 22" M kola v tradičním vzoru Y-spoke si připravte 100 256 Kč. To je ale extrém, většina ostatních částek je rozumnější. Chvályhodné také je, že se zde zachovává možnost vysoké vzájemné kombinovatelnosti jednotlivých prvků výbavy, i když to pro automobilku samozřejmě znamená značně zvýšené homologační i konstrukční náklady. Pakety jsou v nabídce vlastně jen tři, přičemž vycházejí z tradiční nabídky a lze předpokládat vysoký zájem.

Začátek nové éry. Vyzkoušeli jsme, jak se ovládá nový BMW Panoramic iDrive

Paket M sportovní vyjde na 108 394 Kč a M sportovní Pro 178 854 Kč, přičemž oba lze dále modifikovat zatržením či vynecháním některých prvků, ovšem bez snížení výsledné ceny. Oba zmíněné pakety tak obsahují specifické čalounění umělými látkami Veganza/Perform Tex, specifické exteriérové díly a volitelné prvky 20" kola Double-spoke, sportovní kožený volant a sportovní brzdy s barevnými třemny. M sportovní Pro přidává tmavou skleněnou masku Shadowline s nočním designem Iconic Glow, M sportovní přední sedadla a černě lesklé exteriérové doplňky. Zajímavé, že v seznamu chybí specifické ladění podvozku a vlastně se nekoná žádná volba typu pérování či jakýchkoliv aktivních prvků. Třetí paket Innovation patří mezi „must have“, protože nabízí za 51 480 Kč tři hodnotné prvky; třízónovou klimatizaci, head-up displej a soundsystém Harman Kardon. Žádný z těchto prvků totiž nelze získat zvlášť.

Bílá barva se opět vrátila mezi bezpříplatkové nemetalické odstíny, za metalízu se jinak připlácí 28 730 Kč, kdo zatouží po šedi M Brooklyn, doplatí 34 138 Kč. Kol je včetně výše zmíněného extrému na výběr celkem 9 vzorů v rozměrech 20–22" v různých cenách, pro 22" ráfky se používá odlišná šířka pneu vpředu a vzadu. Na výběr jsou čtyři vzory interiérů, přičemž jeden z nich je specifický pro zmíněné M pakety. Tady je cítit tlačení k doplatkům hodně, protože základní interiér Essential s šedými umělými potahy asi zvolí málokdo. Vstupenkou k pestřejším barvám je styl Contemporary za 29 276 Kč, který používá hodnotnější čalounění Veganza a nabízí tři dvoubarevné kombinace s bílou: černou, bílou a hnědou. Na fajnšmekry čeká polokožený Individual za 83 720 Kč, který je standardně černý dvoubarevný, případně s M paketem může být šedý.

Asistenty lze zušlechtit Parkovacím asistentem Plus za 14 898 Kč s panoramatickými kamerami a radary, případně Professional za 23 026 Kč, přidávající dálkově ovládané parkování a couvací asistent. Standardní 11kW AC nabíjení lze za 20 046 Kč urychlit na 22 kW s integrovaným V2L, k němuž je ale třeba ještě dokoupit adaptér. Standardní sedadla lze zaměnit na Multifunkční (23 296 Kč), která přidávají nastavitelný sklon sedáku, ovladač sedadel na dveřích (alternativně na displeji, kde je standardně), nastavení šířky opěradla, masáž a zadní modul s konektory a zásuvkami. M sportovní sedadla za 40 638 Kč jsou vyšší, opticky integrují hlavovou opěrku, která je zároveň ovládána elektricky a přidávají nastavitelnou délku sedáku.

BMW zahajuje revoluci. Podívejte se, jaká bude technika Neue Klasse

Volant lze doplnit vyhříváním za 8 684 Kč, mimo M pakety lze získat jeho M sportovní provedení za 2 704 Kč. Ohledně tepelné pohody lze dokoupit zadní tmavá okna za 15 704 Kč, vyhřívání zadních sedadel či čelního okna v ceníku chybí. Za zmínku stojí ještě elektricky ovládané tažné zařízení za 31 174 Kč či pevnou panoramatickou střechu bez zastínění za 38 480 Kč s možností dokoupení zastínění v příslušenství.

A konečně tu máme služby za předplatné, které BMW dále nabízí i přes negativní odezvu zákazníků. Zde si konkrétně můžete za 13 tisíc korun předplatit na čtyři roky BMW Digital Premium, tedy rozšířené on-line služby, obsahující například dopravní informace RTTI, vyhledávač parkovacích míst, 3D mapu, asistent nebezpečných zatáček či kamerový záznam okolí i interiéru včetně hlídání zaparkovaného auta proti kolizím či krádežím s možností exportu videa přes USB. Dále přibyde obchod s aplikacemi třetích stran, streamování videa přes vestavěnou SIM kartu či M sportovní aplikace pro M pakety.

BWM Neue Klasse X

Nabídka je tedy tradičně bohatá, ceny v očekávaných relacích, avšak nelze si nevšimnout masivního úbytku mechanických doplňků typu aktivních tlumičů, tužších podvozků či adaptivního tlumení. I to je totiž příznak přechodu na softwarově definovaná vozidla, která umožní automobilkám vyrábět s trochou nadsázky pro všechny mechanicky stejné auto a vydělávat především na softwarových službách, aplikacích či výbavě za předplatné. Může se nám to nelíbit, ale kromě hlasování vlastní peněženkou s tím mnoho nenaděláme. Faktem každopádně zůstává, že milovníci designové individualizace si na své přijdou. A jaké procento je těch, kterým to nestačí?