Nejprodávanější elektromobily na světě za rok 2020, některé ani neznáme

Nejprodávanější elektromobily na světě za rok 2020, některé ani neznáme
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Nejvíce registrací zaznamenala celosvětově Tesla Model 3, získala trojnásobek oproti autu na druhém místě
  • V první desítce jsou tři „neznámé“ modely, jeden z nich je na druhém místě
  • Nejúspěšnějším plug-in hybridem je Volkswagen Passat GTE

V posledních týdnech jsme zveřejňovali výsledky registrací aut do zásuvky za rok 2020 v některých evropských státech, včera pak registrace v celé Evropě. Tam nás málokdy nějaké auto překvapí, drtivou většinu z nich známe, protože je potkáváme i na našich silnicích. Web ev-sales.blogspot.com ale zveřejnil přehled nejprodávanějších aut do zásuvky na světě a tam je v první desítce hned několik aut, která v Česku rozhodně nepotkáváme.

V loňském roce se registrace aut do zásuvky zdvojnásobily

Podívejme se ale nejprve na vývoj registrací elektromobilů a plug-in hybridů. Za rok 2020 stouply ve srovnání s předchozím rokem o 105 % na 3,1 milionu kusů, takže se více než zdvojnásobily. Celosvětově ale podíl na trhu není zdaleka tak velký jako v Evropě. Vozy do zásuvky ukously 4 % celosvětového trhu osobních aut a samotné elektromobily pak 2,8 %.

Zajímavé jsou ale jednotlivé modely s největšími počty registrací. Renault ZOE, který v Evropě jasně vyhrál, je celosvětově až třetí, protože se prodává prakticky jen v Evropě. Nepřekvapí, že nejprodávanějším elektromobilem na světě je Tesla Model 3, ale velké překvapení je hned na druhém místě. Znáte Wuling HongGuang Mini EV? Je to malinký čínský elektromobil, který v Evropě na silnicích asi nepotkáme, ale v Číně je toto auto oblíbené, především díky nízké ceně. Tesla Model 3 má ale více než trojnásobek registrací oproti čínskému minivozu na druhém místě, takže má zatím bezkonkurenční pozici.

Wuling Hong Guang Mini EV

Na dalších místech následují zase pro nás známé vozy Tesla Model Y, Hyundai Kona Electric, Volkswagen ID.3, Nissan Leaf a Audi e-tron. Na devátém až jedenáctém místě jsou ale další tři neznámé: Baojun E-Series, GW ORA R1 / Black Cat a GAC Aicon S. Až za nimi je na dvanáctém místě nejprodávanější plug-in hybrid, kterým je Volkswagen Passat GTE.


Celosvětově tedy registrace aut do zásuvky nerostou tak prudce jako v Evropě a velkou část nárůstu má jistě na svědomí Evropa, což ukazuje i fakt, že Německo je celosvětově po Číně druhým největším trhem pro auta s externím nabíjením. A právě Čína, jako největší trh, způsobuje, že se do celosvětového žebříčku dostávají i auta místní produkce, která se jinde na světě neprodávají. Úspěch nejlevnějšího elektromobilu, který podle insideevs.com stojí v přepočtu neuvěřitelných 90 tisíc korun, ukazuje, že malý levný elektromobil do města má obrovský potenciál a zvláště v chudších zemích si místo na trhu najde. Úspěch Škody Citigo-e iV u nás ale ukázal, že v Evropě městský elektromobil ani nemusí mít tak extrémně nízkou cenu. Bude zajímavé sledovat, co s trhem udělá Dacia Spring, která se stane nejlevnějším elektromobilem v Evropě.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze