Renault ZOE
test

Renault ZOE

Bublinka s reálným dojezdem 300 km
1

Když se řekne Zoe, je to pro mnoho lidí pouze hezké dívčí jméno. Ti znalejší však vědí, že jde už sedmým rokem o stálici mezi elektromobily, která patří mezi nejprodávanější elektromobily nejen v Evropě, ale i na světě. ZOE nyní začal Renault prodávat i v Česku my jsme se mu podívali na zoubek. Dojede skutečně 300 kilometrů? Nevadí absence rychlonabíjení? Jak se s ním celkově žije a jezdí? To prozradí náš redakční test.

Jen v roce 2017 prodal Renault 35 tisíc elektromobilů, což je meziroční nárůst o 43 %. Renault ZOE pravidelně vylepšuje, před dvěma lety dostal velkou 41kWh baterii. Česko bylo jednou z posledních evropských zemí, kde Renault svůj ikonický elektromobil neprodával. To se změnilo letos v létě, od 1. června je totiž možné nejen ZOE, ale i Twizy a elektrické Kangoo objednat v Česku. Dostali jsme možnost ZOE testovat neobyčejně dlouho a můžeme tak zodpovědně odpovědět nejen na otázku, zda skutečně dojede reálně až 300 kilometrů.

Technické parametry Renault Zoe (2018) R110

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 084 × 1 954 × 1 562 mm, 1 555 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon108 koní, toč. moment: 225 Nm / 250 ot./min
Baterie41 kWh, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,3 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Infotainment7" dotykový displej
Cena897 400 Kč

Renault ZOE – test

Vnější design: pojízdná bublinka

Renault ZOE je na trhu už sedm let bez větších zásahů a pořád vypadá zajímavě, neokoukaně. Je to taková malá bublinka. Asi neosloví ostré hochy a spíše zaujme jako milé městské autíčko. A to byl cíl. Ale pozor, vzhled může klamat. Pokud ZOE zaparkujete vedle běžného auta, uvidíte, jak ZOE vyčnívá. Kvůli bateriím je o něco vyšší (1 562 milimetrů) a i posez v něm je podobný spíše tomu v crossoveru.

V přední extrémně oblé masce zaujmou úzké protáhlé světlomety, které bohužel ani ve vyšší výbavě nebo za příplatek nemají uvnitř xenony nebo LEDky. Spokojit se musíte se základními halogeny. LEDky pro denní svícení jsou pak v předním nárazníku. Zadní světla zajímavého kosočtvercového tvaru pak dotvářejí celkový originální vzhled auta. Obutí zajišťují speciální pneumatiky Michelin Energy E-V s nízkým valivým odporem. U výbavy Intens, kterou jsme testovali, vůz stojí na 16palcových discích, základní verze Life má dokonce jen 15palcová kola. Za příplatek si můžete pořídit i 17ky.

Technika pod kapotou: tři verze na výběr

Renault ZOE je určen zejména do města a tomu odpovídá i výkon. Nenechte se ale zmást, díky elektrickému motoru s okamžitě přístupným maximálním točivým momentem budete nejen ve městě patřit k nejsvižnějším účastníkům provozu.

Základní verze R90 nabídne 68kilowattový, vyšší R110 pak 80kilowattový elektromotor (109 koní). Cenový rozdíl činí 70 tisíc s tím, že výkonnější verze má rovnou i vyšší výbavu Intens. A určitě bych doporučoval pořídit tuto i proto, že na dálnici nebo v kopcích těch pár koní navíc oceníte. Příjemná je také dodatková výbava.

Všechny verze mají shodný 41kWh akumulátor, ale rozdíl je v rychlosti jeho dobíjení. ZOE bohužel zcela postrádá rychlonabíjení stejnosměrným proudem a vždy se budete muset spolehnout na mnohem pomalejší nabíjení střídavým proudem. Verze R90 a R110 je limitována výkonem nabíječky 22 kW, k dispozici je ale i verze Q90, která dovolí nabíjet výkonem až 43 kW. Takových nabíjecích stanic je ale v Česku velmi málo a navíc má verze Q90 opět jen nižší výkon 90 koní. Teoretická maximální rychlost všech verzí je 135 kilometrů za hodinu, v praxi jsme se dostali na 140 – pak zasáhl elektronický omezovač.

Hmotnost 1 555 kilogramů je velmi podobná třeba Nissanu Leaf, a to kvůli akumulátoru, který má hmotnost 300 kilogramů. Na karbonové a superlehké BMW i3 ale ZOE samozřejmě nemá, to váží jen 1,3 tuny.

Diskuze ke článku
Peppa
Co nabíjení doma ze 3 fází? 3x16A (11kW) nebo méně, třeba 3x10A (kdyby měl někdo strach, že 3x25A na vstupu domku nestačí pro všechny další spotřebiče)?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze