Nedostatečný dojezd je až na výjimky největší problém aktuálně prodávaných elektromobilů. Opel Ampera-e však chce být jiný: s baterií o kapacitě 60 kWh by měl ujet až 500 kilometrů na jedno nabití a k tomu by měl disponovat výkonem 203 koní a točivým momentem 361 Nm. I když Amperu-e očekáváme až na jaře, již dnes se můžeme díky jejímu bratránkovi za velkou louží dozvědět, jak to s elektrickým dojezdem bude. Chevrolet Bolt totiž sdílí veškeré komponenty právě s naším evropským Opelem Amperou-e.
Nic vám v otázce dojezdu neudělá tak jasno jako jednoduchý test. YouTube kanál News Coulomb zveřejnil video o reálné spotřebě Chevroletu Bolt a výsledky vypadají více než dobře. Majitel se s vozem zatím vydal na dva výlety. Při prvním 142kilometrovém spotřeboval 22,2 kWh a při druhém 145 kilometrovém spotřeboval 29,9 kWh. To znamená reálnou spotřebu mezi 15 až 20 kWh na 100 km při využívání topení i klimatizace. Test navíc probíhal především na rychlostní komunikaci, ve videu na tempomatu vidíme hodnotu 67 mil v hodině, tedy 107 km/h. Majitel vozu zatím hovoří o dojezdu přesahujícím 350 kilometrů, a s tím se již dá určitě žít.
Zajímavé také je, že podle jeho slov lze prázdnou baterii nabít na 62 až 64 kWh. Je otázkou, jestli jsou na vině ztráty při nabíjení, nebo má vůz větší než deklarovanou kapacitu. Stejnou hodnotu můžeme očekávat také u Opelu Ampera-e, k očekávaným 500 kilometrům se však nepřiblížíme. S troškou snahy se však pravděpodobně za 400 km podíváme. Šikovný řidič Opelu dokázal s elektrickou Amperou ujet 417 kilometrů (vzdálenost z Londýna na autosalon v Paříži) a na palubním počítači pořád svítil dojezd dalších 80 kilometrů.
Zdroj: insideevs.com