General Motors dnes oznámil, že subdodavatel LG Chem obnovil výrobu baterií pro Chevrolet Bolt, které byly označeny jako viník minimálně 12 nahlášených spontánních požárů tohoto automobilu. Obě výrobní vady, odhalené v dotyčných bateriích, byly odstraněny a může začít další dějství velkého skandálu, který bude viníka (zřejmě LG Chem) stát s největší pravděpodobností gigantické odškodné. Produkce byla obnovena konkrétně v amerických závodech LG v Hollandu a Hazel Parku v Michiganu.
V něm zahájí GM výměnu baterií všech Chevroletů Bolt z let 2016–2021 v rámci svolávací akce, k níž byl donucen vystupňovaným tlakem zákazníků. GM se totiž, na rozdíl od Hyundai, postiženého obdobným problémem, výměnám bránil. Akce bude zahájena v půlce října, kdy dorazí nové články k dealerům. Jejich výměna ve stávajících vozech totiž dostane přednost před obnovením výroby. K němu by podle electrek.co nicméně mělo dojít rovněž v říjnu, víceméně v souladu s nedávným prohlášením. GM aktuálně jedná s LG o účasti na nákladech svolávací akce, odškodné pro GM za způsobené škody se bude řešit separátně, pravděpodobně právní cestou. Dobrou zprávou pro stávající majitele vozů Bolt je, že na vyměněnou baterii jim poběží nová záruka na 8 let/100 000 km od začátku. Do 60 dnů by také automobilka měla uvést nový diagnostický software, schopný zkontrolovat stav baterie a při zjištění závady prioritně doporučit preventivní výměnu. Po úspěšně absolvovaném diagnostickém cyklu bude opět možné baterie bezpečně nabíjet na 100 % SoC.
LG Chem vylepšil výrobní procesy a ve spolupráci s GM zrevidoval kontrolní mechanismy, aby obnovil důvěru odběratelů. Nové procesy chce rychle zavést i do ostatních továren. Nemělo by tedy už docházet ani k jedné z výrobních vad, označených jako „roztržená anoda“ a „přehnutý separátor“, přičemž požárem byly a jsou ohroženy ty baterie, v nichž se obě tyto vady sešly. Má jích být údajně mizivé procento, přesto automobilka vydala preventivní doporučení majitelům tohoto modelu, jak se chovat, aby minimalizovali riziko vzniku problémů. Zákazníci prý mohou parkovat kdekoliv, pokud se jimi budou řídit. Společnost GM si prý není vědoma žádného případu zahoření, pokud byly pokyny dodržovány.
Řidiči by si měli nastavit maximální úroveň nabití baterie (Target Charge Level mode) na 90 %, návod najdou na webu. Pokud se na provedení této změny necítí, mají se obrátit na svého prodejce, který je bezplatně nastaví. Měli by častěji nabíjet a kromě výše zmíněného omezení by pokud neměli nechávat vybíjet baterii pod 70 mil (113 km) dojezdu. Vozidla by měla po nabití stát venku a neměla by se nabíjet přes noc pod střechou.
Technické parametry Chevrolet Bolt (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 166 × 1 765 × 1 594 mm, 1 625 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 200 koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 60 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 320 km |
Cena od | 900 000 Kč |