V roce 2020 došlo podle electrek.co k celkem pěti samovznícením Chevroletů Bolt modelových roků 2017–2019 s bateriemi LG Chem za podobných okolností. Všechny měly téměř plně nabitou baterii, tři byly odpojeny od nabíječky a jeden těsně po jízdě. Tři z nich prozkoumal americký úřad pro dálniční bezpečnost NHTSA a General Motors zareagoval 13. listopadu 2020 rychlou svolávací akcí. Preventivně omezil maximální nabití baterie na „90 %“ (ve skutečnosti 95 %). Majitelům také bylo doporučeno parkovat pokud možno venku, nikoliv v garáži. Dealeři dostali zákaz prodávat ojeté Bolty, kterých se svolávání týkalo, někteří jej však porušili. General Motors zvolil taktiku mrtvého brouka, o problému mlčel a majitelům nabízel výhodný zpětný výkup. Zdánlivě náhodně to bylo ve státech, v nichž platí tzv. lemon law (doslovně přeloženo „citronový zákon“), který umožňuje kupci po opakované reklamaci defektního výrobku požadovat refundaci kupní ceny. NHTSA oznámil, že nápravu General Motors zjedná do 20. dubna, samotný GM mluví o „konci dubna“. Tak jako tak, čas se naplnil a GM se 29. 4. pustil do něčeho, co nedělá ráda žádná automobilka – dalšího svolávání zákazníků.
Zákazníci jsou zváni do autorizovaných servisů, kde dostávají nový software. Ten obsahuje mj. „pokročilý diagnostický program“, který má umět „detekovat případné změny výkonu bateriového modulu předtím, než přejdou ve skutečný problém“. To je v tomto případě zřejmě eufemický výraz pro požár. Využitelná kapacita baterie se při té příležitosti vrací na původní hodnotu. Lišácké, levné řešení zcela v intencích amerických zvyklostí. Jenže GM tentokrát neprošlo tak snadno. K jeho velké smůle totiž ve stejné době začaly plát elektromobilové pochodně i v Koreji, Kanadě, Finsku a Rakousku. Bylo jich rovnou 15 a tentokrát se v žáru rozpouštělo na kapotách jiné logo – stylizované H jako Hyundai. Hyundaie Kona Electric používaly baterie stejné značky, po požárech ale automobilka zvolila radikálně jiný přístup. Otevřeně přiznala problém (šlo o vadné kontakty na článcích), dohodla se s LG na výměně všech baterií dotčeného typu (kromě Kony ještě v Ioniqu plus elektrickém autobusu Elec City) a navíc po veřejném pranýřování přestala v Koreji elektrickou Konu prodávat.
To se majitelům Chevroletů Bolt, ohrožených požárem, pochopitelně doneslo a značná část jich začala po automobilce vyžadovat rovněž výměnu baterie. Jenže General Motors je striktně odmítl s tím, že jde údajně o jiný problém, než u Hyundaie. Nechal své zákazníky půl roku čekat na finální aktualizaci softwaru, kterou prohlásil za konečné řešení problému. Ve svolávacím dopisu ještě nabádá své klienty, aby si už před návštěvou servisu uživatelsky nastavili nejvyšší úroveň nabití na 90 %. Přesněji řečeno se aktuální akce týká Boltů modelového roku 2019, majitelé starších kousků budou čekat další měsíc, aniž by tušili proč. O úrovni komunikace GM svědčí i fakt, že zatímco se problém oficiálně týkal pouze baterií, vyrobených v korejském závodě LG Ochang, někteří majitelé Boltů modelového roku 2019 potvrdili, že ačkoliv nebyli svoláni (zřejmě mají baterie americké výroby), aktualizace je prý k okamžité dispozici i pro ně. Chevrolet každopádně výhledově chystá obdobné změny i pro své ostatní elektromobily.
Chevrolet nezvolil dobrou strategii. Je sice pochopitelné, že se mu nechce platit drahé výměny baterií, avšak současný postup, kdy prohlašuje pouhý sotware za konečné řešení i zákazníkům, kteří jsou přesvědčeni, že problém je hardwarový, jeho důvěryhodnosti neprospěje. Podle neformálního odhadu na sociálních sítích je takových zhruba čtvrtina. Řada z nich dává svou nespokojenost najevo i veřejně a pokud nepatřili mezi šťastlivce, kteří dosáhli na zpětný odkup, prohlašují, že svůj Bolt prodají a se značkou Chevrolet končí. Navíc si GM uškodil i svým mlčením, oprava nevylučuje ani výměnu baterie, ovšem až v okamžiku, kdy ji nový diagnostický program doporučí. Jenže ani to se zákazníci v dopise nedozvěděli. A takto (navíc zbytečně) hazardovat s důvěrou zákazníků v dnešní přelomové době, by se mohlo automobilce s ročním obratem 120 miliard dolarů (cca 2,57 bilionu Kč) a často zmítané finančními problémy šeredně vymstít.