😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Hyundai netuší, co stojí za požáry Kony. Svolá ale desítky tisíc vozů

Hyundai netuší, co stojí za požáry Kony. Svolá ale desítky tisíc vozů
Fotografie: autonews.com
  • Společnosti Hyundai LG provedly rekonstrukci případů s požáry
  • Ani v jednom případě ale pokusy nevedly ke vznícení vozu
  • Automobilka přesto začala se svoláváním vozů v Jižní Koreji, jen tam se jedná o více jak 25 tisíc aut
  • Dříve či později začnou podobné akce i jinde ve světě

Problémem se vznícením Kony se Hyundai zabývá již od července minulého roku. Tehdy požár stihl elektromobil v Kanadě a další případy na sebe nenechaly dlouho čekat. Celkem je jich registrováno 13. Nejčastěji byl problém evidován na domácí půdě v Koreji. Dále pak po jednom požáru hlásilo mimo Kanadu i sousední Rakousko. Od té doby není pochyb, že se nebude jednat o závadu lokálního charakteru. Doposud však společnost nevěděla, co vzniku požárů aut předcházelo.

Jak se ale zdá, v kooperaci s LG Energy Solution (LG Chem), s níž automobilka pracuje na vývoji bateriových systémů, se podařilo dosáhnout jakéhosi konsenzu. Ze zprávy jihokorejského ministerstva dopravy se nicméně dozvídáme pouze o „vadné výrobě vysokonapěťových baterií.“ Samotná automobilka zatím problematiku neobjasnila. Společnost LG Chem uvedla, že přesná příčina i přes rekonstrukci experimentu nevedla ke vzniku požáru. Závěrem dodala, že požáry tudíž nelze připsat vadným bateriovým článkům. Předmětem nápravy tak budou spíše preventivní opatření. Ta budou zahrnovat softwarové aktualizace a v některých případech i výměnu baterií. Musí se nicméně prokázat známky poškození.

Hyundai Kona Electric (test) - Elektrický unikát

Korejská automobilka již ale držitelům vozů Kona doporučila, aby se dostavili ke svým dealerům za účelem zjednání nápravy. Výzva se zatím týká pouze Jižní Koreji a vozů vyrobených v období od září 2017 do března 2020. Jen zde se celkem jedná o 25 564 kusů. Jak ale zmiňuje thelec.net, který jako první se zprávou přišel, jen v roce 2019 se celosvětově prodalo 96 053 kůsu tohoto vozu. Je tudíž velice pravděpodobné, že brzy budou následovat i další místa napříč všemi světovými trhy, kde dojde na podobný scénář. Zatím ale nebyly podobné výzvy jinde na světě registrovány.

Připomeňme, že automobilky Hyundai a Kia společně v červnu oznámily plán prodat milion elektromobilů do roku 2025 a ukousnout pro sebe až 10 % z koláče trhu s bateriovými vozy.

Technické parametry Hyundai Kona Electric Eco

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, 1 610 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 395 Nm
Baterie42 kWh (39,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 72 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,9 kWh / 100 km, dojezd: 312 km
Cena od899 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze