Problémem se vznícením Kony se Hyundai zabývá již od července minulého roku. Tehdy požár stihl elektromobil v Kanadě a další případy na sebe nenechaly dlouho čekat. Celkem je jich registrováno 13. Nejčastěji byl problém evidován na domácí půdě v Koreji. Dále pak po jednom požáru hlásilo mimo Kanadu i sousední Rakousko. Od té doby není pochyb, že se nebude jednat o závadu lokálního charakteru. Doposud však společnost nevěděla, co vzniku požárů aut předcházelo.
Jak se ale zdá, v kooperaci s LG Energy Solution (LG Chem), s níž automobilka pracuje na vývoji bateriových systémů, se podařilo dosáhnout jakéhosi konsenzu. Ze zprávy jihokorejského ministerstva dopravy se nicméně dozvídáme pouze o „vadné výrobě vysokonapěťových baterií.“ Samotná automobilka zatím problematiku neobjasnila. Společnost LG Chem uvedla, že přesná příčina i přes rekonstrukci experimentu nevedla ke vzniku požáru. Závěrem dodala, že požáry tudíž nelze připsat vadným bateriovým článkům. Předmětem nápravy tak budou spíše preventivní opatření. Ta budou zahrnovat softwarové aktualizace a v některých případech i výměnu baterií. Musí se nicméně prokázat známky poškození.
Hyundai Kona Electric (test) - Elektrický unikát
Korejská automobilka již ale držitelům vozů Kona doporučila, aby se dostavili ke svým dealerům za účelem zjednání nápravy. Výzva se zatím týká pouze Jižní Koreji a vozů vyrobených v období od září 2017 do března 2020. Jen zde se celkem jedná o 25 564 kusů. Jak ale zmiňuje thelec.net, který jako první se zprávou přišel, jen v roce 2019 se celosvětově prodalo 96 053 kůsu tohoto vozu. Je tudíž velice pravděpodobné, že brzy budou následovat i další místa napříč všemi světovými trhy, kde dojde na podobný scénář. Zatím ale nebyly podobné výzvy jinde na světě registrovány.
Připomeňme, že automobilky Hyundai a Kia společně v červnu oznámily plán prodat milion elektromobilů do roku 2025 a ukousnout pro sebe až 10 % z koláče trhu s bateriovými vozy.
Technické parametry Hyundai Kona Electric Eco
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, 1 610 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 395 Nm |
Baterie | 42 kWh (39,2 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 72 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,9 kWh / 100 km, dojezd: 312 km |
Cena od | 899 990 Kč |