Hyundai netuší, co stojí za požáry Kony. Svolá ale desítky tisíc vozů

Hyundai netuší, co stojí za požáry Kony. Svolá ale desítky tisíc vozů
Fotografie: autonews.com
  • Společnosti Hyundai LG provedly rekonstrukci případů s požáry
  • Ani v jednom případě ale pokusy nevedly ke vznícení vozu
  • Automobilka přesto začala se svoláváním vozů v Jižní Koreji, jen tam se jedná o více jak 25 tisíc aut
  • Dříve či později začnou podobné akce i jinde ve světě

Problémem se vznícením Kony se Hyundai zabývá již od července minulého roku. Tehdy požár stihl elektromobil v Kanadě a další případy na sebe nenechaly dlouho čekat. Celkem je jich registrováno 13. Nejčastěji byl problém evidován na domácí půdě v Koreji. Dále pak po jednom požáru hlásilo mimo Kanadu i sousední Rakousko. Od té doby není pochyb, že se nebude jednat o závadu lokálního charakteru. Doposud však společnost nevěděla, co vzniku požárů aut předcházelo.

Jak se ale zdá, v kooperaci s LG Energy Solution (LG Chem), s níž automobilka pracuje na vývoji bateriových systémů, se podařilo dosáhnout jakéhosi konsenzu. Ze zprávy jihokorejského ministerstva dopravy se nicméně dozvídáme pouze o „vadné výrobě vysokonapěťových baterií.“ Samotná automobilka zatím problematiku neobjasnila. Společnost LG Chem uvedla, že přesná příčina i přes rekonstrukci experimentu nevedla ke vzniku požáru. Závěrem dodala, že požáry tudíž nelze připsat vadným bateriovým článkům. Předmětem nápravy tak budou spíše preventivní opatření. Ta budou zahrnovat softwarové aktualizace a v některých případech i výměnu baterií. Musí se nicméně prokázat známky poškození.

Hyundai Kona Electric (test) - Elektrický unikát

Korejská automobilka již ale držitelům vozů Kona doporučila, aby se dostavili ke svým dealerům za účelem zjednání nápravy. Výzva se zatím týká pouze Jižní Koreji a vozů vyrobených v období od září 2017 do března 2020. Jen zde se celkem jedná o 25 564 kusů. Jak ale zmiňuje thelec.net, který jako první se zprávou přišel, jen v roce 2019 se celosvětově prodalo 96 053 kůsu tohoto vozu. Je tudíž velice pravděpodobné, že brzy budou následovat i další místa napříč všemi světovými trhy, kde dojde na podobný scénář. Zatím ale nebyly podobné výzvy jinde na světě registrovány.

Připomeňme, že automobilky Hyundai a Kia společně v červnu oznámily plán prodat milion elektromobilů do roku 2025 a ukousnout pro sebe až 10 % z koláče trhu s bateriovými vozy.

Technické parametry Hyundai Kona Electric Eco

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, 1 610 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 395 Nm
Baterie42 kWh (39,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 72 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,9 kWh / 100 km, dojezd: 312 km
Cena od899 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze