Problém se týká vozidel vyrobených v letech 2017 až 2019, přičemž hlavním rizikem je možný požár, za který mohou bateriové články od společnosti LG Chem. Zatím bylo evidováno pět požárů a o nové svolávací akci, která započala 13. listopadu, informuje caranddriver.com. Celkově se musí do servisu dostavit přibližně 77 tisíc vyrobených vozidel. Automobilka pak sama přiznává, že i když vůz není připojen k nabíjecí stanici, i tak může dojít ke zkratu baterií. Tento problém je tak o to vážnější, čehož si je koncern GM plně vědom.
Automobilka tak majitelům tohoto vozu doporučuje, aby své auto rozhodně neparkovali v garáži, a to hlavně při nabíjení. U modelu Bolt EV z let 2017 až 2018 by pak při nabíjení měl být nastaven režim Hilltop Reserve. Naopak u vozidel z roku 2019 se musí nastavit ručně kapacita nabíjení na maximálně 90 %. Teprve po návštěvě servisu se bude moci tento americký elektromobil nabíjet na plnou kapacitu. Navíc, pokud by někdo tato doporučení nerespektoval, může si přivodit nehezké následky. V jednom případě se totiž oheň z vozidla postaral o zapálení rodinného domu, v jehož garáží elektrický Bolt stál.
Technické parametry Chevrolet Bolt (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 166 × 1 765 × 1 594 mm, 1 625 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 200 koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 60 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 320 km |
Cena od | 900 000 Kč |