Již přes rok se nedaří americkému koncernu GM vyřešit potíže s modelem Bolt EV, které způsobuje vadná baterie od LG. Skrze my.chevrolet.com tak opět pořádá svolávací akci, která má za úkol dostat do servisu prakticky všechny kusy, které ještě neprošly kontrolou odborníky. Aktuálně je totiž známo hned několik případů, kdy elektromobil zničehonic začal hořet, přičemž ve většině případů se tak stalo zrovna ve chvíli, kdy se nabíjel.
Automobilka všem zákazníkům dotčených vozů doporučuje, aby vůz nenabíjeli na více jak 90 % kapacity baterie. Právě tato mez je totiž rozhodující pro případný vznik požáru. Většina Boltů EV totiž začala hořet právě, když baterie dočerpaly více jak 90 % energie. Dalším doporučením je parkovat vůz mimo garáž a rozhodně nenabíjet přes noc. To ukazuje, o jak velký problém se jedná. Za vše přitom mohou dvě výrobní vady v bateriovém článku od LG.
Technické parametry Chevrolet Bolt (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 166 × 1 765 × 1 594 mm, 1 625 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 200 koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 60 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 320 km |
Cena od | 900 000 Kč |