Hyundai Kona EV dostal stopku v Jižní Koreji. Mohou za to baterie

Hyundai Kona EV dostal stopku v Jižní Koreji. Mohou za to baterie
Fotografie: Hyundai ČR
  • Problémy s bateriemi vozu zapříčinily konec produkce na domácím trhu
  • Čeští zájemci o vůz ale nemusejí mít žádný strach
  • V Jižní Koreji je vůz k dispozici jen v rámci skladových zásob

Podle en.yna.co.kr se Hyundai rozhodl pro konec produkce Kony EV na domácím trhu v Jižní Koreji. Neoficiálně za tím stojí problémy s bateriemi, které často způsobily požár vozu. Pokud se ale budeme řídit oficiálním vyjádřením automobilky, pak je za vším jen přesunutí pozornosti k novějšímu modelu Ioniq 5. Kona EV je přitom nejprodávanějším elektrickým vozem Hyundai a na trh byl uveden již v dubnu 2018. Jinak povedená image kompaktního elektrického vozu však byla poznamenána řadou požárů, které vznikly kvůli vadným bateriím od LG Energy Solution.

Kvůli tomu musel Hyundai svolat 75 680 vyrobených kusů a u všech provést důkladnou kontrolu techniky. Korejský výrobce přitom jen v letech 2018 a 2019 na domácím trhu v Jižní Koreji prodal více než 10 tisíc vozidel Kona EV, přičemž v loňském roce po sérii požárů se prodeje smrskly na zhruba 8 tisíc kusů. A co zákazníci, kteří by si chtěli Konu EV pořídit jako zcela nový vůz? Čeští zájemci se nemusí ničeho bát, jelikož produkce v ČR není nikterak ohrožena a jede dál. Horší to mají obyvatelé Jižní Koreje, kteří si musí vystačit se skladovými kusy.

Technické parametry Hyundai Kona Electric (2020) 64 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 205 × 1 800 × 1 555 mm, 1 760 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm
Baterie67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 75 kW, palubní: 10,5 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 484 km
Cena od
Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze