Právě testujeme novou generaci Kony EV od Hyundai

3
Právě testujeme novou generaci Kony EV od Hyundai
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Nová generace přináší větší dojezd a modernější technologie
  • Zklamala nás dálková světla a také zbytečně otravné bezpečnostní systémy
  • Spotřeba zatím činí 17,4 kWh na 100 km

Nová generace Kona přišly v polovině letošního roku a nyní máme korejskou novinku konečně na test. Testujeme provedení v nejvyšší výbavě a s větší využitelnou kapacitou baterie (65,4 kWh). Zatím jsme ujeli 280 km a evidujeme průměrnou spotřebu 17,4 kWh na 100 km, celkový dojezd tak s klidem překračuje hranici 320 km. Novinka sází na mnohem vesmírnější design, v jehož čele je protáhlá LED linka na přídi a zádi. Současně lze novou Konu vybavit plně LED hlavními světlomety. Ty však postrádají funkci Matrix a taktéž jejich dálkový režim není po stránce osvitu vozovky nic moc.

Naopak v kabině je početné množství tlačítek, takže odpadá zdlouhavé klikání na středový displej. Řidič díky tomu může skoro až po slepu ovládat veškeré funkce klimatizace, hlasitostí rádia nebo volit jeden ze tří jízdních režimů. Kabina je celkem prostorná a oproti předchůdci je znát drobný nárůst místa pro ramena a také nohy zadních cestujících. Hyundai myslel i na bezpečnost, s čímž se ale pojí vcelku otravná povinnost při každém nastartování deaktivovat systém pro hlídání očí řidiče. Tento systém nepatří zrovna k nejdokonalejším a stačí se dívat jen o pár centimetrů mimo zorné pole a vůz začne nepříjemně pípat.

Hyundai Kona je dostupný ve dvou výkonnostních variantách. Základní má 156 koní, námi testovaná naopak již solidních 218. Standardem je pohon přední nápravy, pohon všech kol se vůbec nenabízí. S větší baterií není problém vyjet ani na delší dálniční výlet, v čemž pomáhá také dobře naladěný komfortní podvozek a překvapivě dobré odhlučnění kabiny. Mezi nevýhody zatím řadíme zmíněná dálková světla a taktéž fakt, že v případě zastávky na rychlonabíjecí stanici lze využít maximální výkon pouze 100 kW. Ani ten ale není nastálo a co se týče nabíjení samotného, nová Kona nás lehce zklamala. O tom ale více v klasickém testu.

Technické parametry Hyundai Kona (2023) Electric 65.4 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 355 × 1 825 × 1 575 mm, 1 698 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 255 Nm
Baterie68,5 kWh (65,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 514 km
Cena od1 039 990 Kč
Diskuze ke článku
david h
david h
Takže o 20 procent větší spotřeba než u předchůdce. To je celkem zklamání...
Marek M.
Marek M.
Jsem zvědavý na nabíjecí křivku teď v chladnějším počasí. Původní Kona byla tragédie, tato by měla být o něco lepší i když za moderní konkurencí zřejmě bude i tak zaostávat.
Dnes jsem na ni koukal na eSalonu a už se to dá použít i jako hlavní auto, pokud není potřeba vozit kočárek. Nebo pro dva lidi bez dětí super. Akorát ta cena..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze