Nová generace Kona přišly v polovině letošního roku a nyní máme korejskou novinku konečně na test. Testujeme provedení v nejvyšší výbavě a s větší využitelnou kapacitou baterie (65,4 kWh). Zatím jsme ujeli 280 km a evidujeme průměrnou spotřebu 17,4 kWh na 100 km, celkový dojezd tak s klidem překračuje hranici 320 km. Novinka sází na mnohem vesmírnější design, v jehož čele je protáhlá LED linka na přídi a zádi. Současně lze novou Konu vybavit plně LED hlavními světlomety. Ty však postrádají funkci Matrix a taktéž jejich dálkový režim není po stránce osvitu vozovky nic moc.
Naopak v kabině je početné množství tlačítek, takže odpadá zdlouhavé klikání na středový displej. Řidič díky tomu může skoro až po slepu ovládat veškeré funkce klimatizace, hlasitostí rádia nebo volit jeden ze tří jízdních režimů. Kabina je celkem prostorná a oproti předchůdci je znát drobný nárůst místa pro ramena a také nohy zadních cestujících. Hyundai myslel i na bezpečnost, s čímž se ale pojí vcelku otravná povinnost při každém nastartování deaktivovat systém pro hlídání očí řidiče. Tento systém nepatří zrovna k nejdokonalejším a stačí se dívat jen o pár centimetrů mimo zorné pole a vůz začne nepříjemně pípat.
Hyundai Kona je dostupný ve dvou výkonnostních variantách. Základní má 156 koní, námi testovaná naopak již solidních 218. Standardem je pohon přední nápravy, pohon všech kol se vůbec nenabízí. S větší baterií není problém vyjet ani na delší dálniční výlet, v čemž pomáhá také dobře naladěný komfortní podvozek a překvapivě dobré odhlučnění kabiny. Mezi nevýhody zatím řadíme zmíněná dálková světla a taktéž fakt, že v případě zastávky na rychlonabíjecí stanici lze využít maximální výkon pouze 100 kW. Ani ten ale není nastálo a co se týče nabíjení samotného, nová Kona nás lehce zklamala. O tom ale více v klasickém testu.
Technické parametry Hyundai Kona (2023) Electric 65.4 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 355 × 1 825 × 1 575 mm, 1 698 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 160 kW, 218 koní, točivý moment: 255 Nm |
Baterie | 68,5 kWh (65,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 514 km |
Cena od | 1 039 990 Kč |
Dnes jsem na ni koukal na eSalonu a už se to dá použít i jako hlavní auto, pokud není potřeba vozit kočárek. Nebo pro dva lidi bez dětí super. Akorát ta cena..