Nová Hyundai Kona, recyklace baterií Mercedesu a první plnohodnotná vodíková stanice

fNews #216
Nová Hyundai Kona, recyklace baterií Mercedesu a první plnohodnotná vodíková stanice
Fotografie: Ladislav Čermák, fDrive.cz
  • Hyundai představil novou generaci elektromobilu Kona
  • Mercedes-Benz buduje závod na recyklaci baterií
  • V Praze byla spuštěna první plnohodnotná vodíková stanice v ČR

Vítejte u 216. dílu fNews, tedy dalšího vydání pořadu, ve kterém shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na nový Hyundai Kona, recyklace baterií Mercedesu a první plnohodnotnou vodíkovou stanici v Česku.

fNews #216 – Nová Hyundai Kona, recyklace baterií Mercedesu a první plnohodnotná vodíková stanice

Podcast v audio formě

Začneme u značky Hyundai, která představila novou generaci modelu Kona. Ta narostla v podstatě ve všech směrech, nahlíží tedy spíše do segmentu C, zatímco předchozí generace patřila jednoznačně do segmentu B. Jako první přichází čistě elektrická verze, která má u větší varianty baterie využitelnou kapacitu pouze o jednu kilowatthodinu vyšší, ale k výraznému navýšení došlo u základní verze. Ta byla navýšena o 10 kilowatthodin. Architektura sice zůstala 400V, ale přesto nová Kona dostala některé funkce, které známe z vozů Ioniq 5 a Ioniq 6.

Z Koreje se přesuneme do Německa k Mercedesu, který také patří mezi automobilky s jasným směřováním k elektromobilitě. Snaží se řešit nejen vývoj co nejefektivnějších elektromobilů, ale i jiné aspekty elektromobility. Například často diskutovanou recyklaci baterií. Za tím účelem buduje automobilka s trojcípou hvězdou v logu speciální závod v jižním Porýní. Zpočátku chce recyklovat 2,5 tisíce tun baterií ročně a výtěžnost druhotných surovin má přesáhnout 96 %.

Zakončíme tradičně na domácím trhu, ale tentokrát ne u nabíjecí stanice, nýbrž u vodíkové. V Praze na Barrandově totiž byla konečně otevřena první plnohodnotná vodíková stanice v Česku. Při otevření byl přítomen i ministr dopravy Martin Kupka, který spolu s dalšími účastníky symbolicky přestříhával pásku. Na nově otevřené stanici můžete platit na pokladně čerpací stanice Orlen, případně pomocí QR kódu na stanici. Kilogram vodíku zde vyjde na 278 korun, což je při spotřebě okolo 1 kg na 100 kilometrů zároveň cena paliva na ujetí 100 kilometrů. Dává vám vodíkové auto při této ceně paliva smysl? Rádi si přečteme i váš názor v komentářích.

Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze