Nový Hyundai Ioniq 6, plug-in hybrid MG v Česku a příchod vodíkového pohonu do ČR

fNews #181
Nový Hyundai Ioniq 6, plug-in hybrid MG v Česku a příchod vodíkového pohonu do ČR
Fotografie: Hyundai Motor Czech
  • Nový Hyundai Ioniq 6 se ukázal v plné kráse
  • Legendární britská značka MG přichází do Česka s levným plug-in hybridem
  • Vodíkový pohon konečně přichází do Česka díky první veřejné plnicí stanici

Vítejte u 181. dílu fNews. V tomto pořadu každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na podobu nového Ioniqu 6, vstup legendární značky MG na český trh a příchod vodíkového pohonu do Česka.

fNews #181 – Nový Hyundai Ioniq 6, plug-in hybrid MG v Česku a příchod vodíkového pohonu do ČR

Podcast v audio formě

Začneme u elektrického čtyřdveřového kupé Hyundai Ioniq 6. Tento elektromobil je druhým na nové platformě e-GMP, ale má úplně jiný design než Ioniq 5. Na podrobnější technické informace o Ioniqu 6 si budeme muset počkat, ale design si můžeme vychutnat už teď. Můžete nám do komentáře napsat, jak se vám líbí. Na první pohled je vidět maximální snaha o co nejnižší odpor vzduchu a skutečně jeho součinitel je pouhých 0,21. Kompletní představení tohoto vozu se uskuteční již tento měsíc, tedy nás od něj dělí maximálně týdny.

Z Koreje se přesuneme do Česka. Legendární britská značka MG, která je momentálně vlastněná čínským koncernem SAIC, oficiálně vstoupila na český trh. Zatím má v nabídce modely se spalovacím motorem a jeden plug-in hybrid, konkrétně MG EHS, ale do budoucna se můžeme těšit i na elektromobily. Začátkem příštího by měl dorazit i plně elektrický crossover MG ZS EV a později se dočkáme i elektrického kombíku MG 5 Electric.

Nakonec se podíváme na vstup vodíkového pohonu do Česka. Dosud zde byla pouze neveřejná vodíková stanice v Neratovicích, u které tankoval vodíkový autobus z Řeže, kde se později přidala druhá neveřejná stanice, byť s ještě nižším plnicím tlakem. Zatímco se dokončuje vodíková stanice na pražském Barrandově, která byla léta avizovaná jako první veřejná, energetická společnost Vítkovice otevřela první veřejnou stanici v Ostravě. Jde ale o levnější a méně výkonnou plničku, takže má kapacitu pouhých 10 aut denně a plní pomaleji. Zatímco na 70 % kapacity nádrže se dostanete za běžné 3 minuty, na zbývajících 30 % si musíte počkat dalších 50 minut. Takže pokud máte před sebou delší trasu, tankování se protáhne na dobu srovnatelnou s nabíjením elektromobilu. Současně s tímto krokem také oficiálně vstoupilo na český trh vodíkové SUV Hyundai Nexo a přidalo se tím k Toyotě Mirai, která se zde již několik měsíců prodává.

Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze