Rychlé elektromobily Hyundai, spalovací motor na vodík, Alpine A110 E-Ternity a další

fNews #184
Rychlé elektromobily Hyundai, spalovací motor na vodík, Alpine A110 E-Ternity a další
Fotografie: Hyundai
  • Hyundai představil dva zajímavé koncepty s elektrickým pohonem a slíbil Ioniq 5 N
  • Sdružení japonských firem vyvíjí spalovací motor na vodík pro nákladní auta
  • Značka Alpine představila elektromobil A110 E-Ternity a na český trh dorazil Renault Kangoo Van E-Tech

Vítejte u 184. dílu fNews, tedy pořadu, ve kterém každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Opět tu máme Hyundai Ioniq 6, ale v ostré verzi spolu se studií N Vision 74. Dále se podíváme na vývoj motoru spalujícího vodík, Alpine A110 s elektrickým pohonem a novou elektrickou dodávku na českém trhu.

fNews #184 – Rychlé elektromobily Hyundai, spalovací motor na vodík, Alpine A110 E-Ternity a další

Podcast v audio formě

První zpráva potěší fanoušky rychlých elektromobilů. Hyundai totiž představil koncept RN22e, což je závodní vůz vycházející z Ioniqu 6. Zároveň automobilka potvrdila přípravu ostrého Ioniqu 5 ve verzi N. A aby to nebylo málo, Hyundai ukázal i studii N Vision 74, která má podobný designový styl jako Ioniq 5 a inspiraci čerpá z konceptu Hyundai Pony Coupe. Toto krásné coupé má vodíkový pohon. Líbí se vám tyto studie? Kterou z nich byste si více přáli v sériové podobě? Můžete nám napsat svůj názor do komentářů.

Za dalším projektem se podíváme do Japonska. Místní značky Isuzu, Denso, Toyota, Hino a CJPT totiž spojily síly, aby vyvinuly spalovací motor na vodík pro nákladní vozy. Cílem dlouhodobého projektu je hledání uplatnění pro spalovací motor v éře uhlíkové neutrality.

Nyní už se přesuneme do Evropy. Značka Alpine, která má v plánu se stát plně elektrickou, představila elektrickou verzi kupé A110 s kompletním označením Alpine A110 E-ternity. Konstruktérům se podařilo vytvořit elektromobil s velmi nízkou hmotností, necelých 1 400 kilogramů. Elektromotor má výkon 245 koní a auto se na stovku rozjede za 4,5 sekundy. Maximální rychlost je 250 km/h v hodině a zajímavostí je, že má auto dvouspojkovou převodovku Alpine DCT 2, která vychází z klasického sedmistupňového automatu.

Nakonec se podíváme na přírůstek na českém trhu. Sem totiž dorazila elektrická dodávka Renault Kangoo Van E-Tech. Používá novou generaci elektromotoru, který nabízí mimořádně jemnou regulaci, dostatek síly v celém otáčkovém spektru a nízkou spotřebu. Díky tomu se i s relativně malou baterií o kapacitě 45 kWh dostal na dojezd 300 km dle WLTP, kterým trumfuje svého největšího rivala ze Stellantisu o 20 km.

Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze