Jednou z cest pro těžkou přepravu zboží je náhrada fosilních paliv ve spalovacích motorech vodíkem. Tento princip není nový; BMW před šestnácti let dokonce takové auto nabídlo zákazníkům v podobě BMW Hydrogen 7 (což skončilo debaklem), Toyota tento pohon už od loňska nasazuje na závodní trať. Konkrétně speciál Toyota GR Corolla H2 Concept závodí v sérii Super Taikyu. Zkušenosti tedy zjevně nechybějí, výzvou je zatím delší skladování hluboce podchlazeného, tekutého vodíku v samotnému automobilu. Ten se totiž postupným ohříváním odpařuje a zvětšuje svůj objem. Problémem také je, že srovnatelný motor má při spalování vodíku mnohem menší výkon oproti konvenčnímu palivu. Ten se ale Toyotě zřejmě již podařilo vyřešit, soudě podle podstatného nárůstu výkonu zmíněného vodíkového speciálu za rok jeho ostrého nasazení.
Vhodnou alternativou pro vzdálenější budoucnost se takový pohon zdá v těžké silniční dopravě, takže se spojily firmy Isuzu, Denso, Toyota, Hino Motors a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) a ohlásily partnerství při dalším výzkumu takového pohonu. Snižování emisí těžkých užitkových vozidel totiž patří mezi priority klimaticky neutrální budoucnosti.
To jsou neskutečné nesmysly. Jako kdyby byl vodík všude snadno a levně dostupný, jen ho stlačit ochladit, uložit, skladovat, rozvážet, čepovat a udržovat ve snadno vyrobitelných zařízeních a nádobách a pak na něj levně jezdit.