Nejsportovnější varianta aktuální generace Toyoty Yaris se v rámci experimentu výrobce přeměnila na čistě vodíkový stroj. Vůz, o jehož technice informuje autocar.co.uk, je vybaven spalovacím motorem na vodík, což jej odlišuje od většího modelu Mirai, který k výrobě elektřiny využívá chemickou reakci probíhající v palivových článcích. Vodíkový Yaris GR je konkrétně vybaven řadovým tříválcem G16E-GTS s objemem 1,6 litru. Oproti sériové verzi ale disponuje upraveným systémem přívodu a vstřikování paliva pro používání vodíku.
Již dříve Toyota ukázala závodní verzi Corolly Sport, která taktéž dostala vodíkový pohon a rovnou se zúčastnila závodního seriálu Super Taikyu v barvách týmu ROOKIE Racing. U Yarisu GR H2 pak došlo na jemné mechanické úpravy, které zahrnují zesílení bloku motoru (vodík exploduje prudčeji než benzín), nová sedla ventilů a vylepšený systém vstřikování. Podle techniků Toyoty pak pohonné ústrojí dosáhne podobné účinnosti jako jeho neupravený benzínový protějšek. Pokud se vám vodíkový Yaris GR H2 líbí, musíte si nechat zajít chuť. Toyota s jeho sériovou výrobou zatím rozhodně nepočítá.