Závod, který je od ledna 2021 ve stoprocentním vlastnictví společnosti Toyota Motor Corporation, se zaměřuje na produkci menších vozidel ze segmentů A a B. V průběhu posledních tří let investovala Toyota do rozšíření provozu v Kolíně přes 180 milionů eur. „Start produkce nového Yarisu v Kolíně by měl ještě posílit pozici automobilky na českém trhu. Toyota je už čtvrtá nejprodávanější značka s podílem lehce přes pět procent na českém trhu a polovina prodaných vozů je v hybridní variantě. Od ledna do října jsme již na české trhu uzavřeli bezmála 16 tisíc zákaznických smluv, což představuje meziroční nárůst o 77 procent. Věříme, že zahájení výroby tohoto mimořádně populárního modelu v Česku nám pomůže dále posílit vnímání značky na domácím trhu,“ řekl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
New #Toyota #ASegment model will be manufactured at TMMCZ in Kolín, Czech Republic
— Toyota Europe (@toyota_europe) June 4, 2021
👉 https://t.co/qCTMfXwCgK pic.twitter.com/bZ7plSzvQV
„V posledních třech letech jsme vybudovali nové výrobní prostory, nastavili nové logistické trasy, zapojili nové dodavatele, nainstalovali nové technologie, a v závodu Toyota jsme přivítali bezmála 1 600 nových zaměstnanců,“ uvedl prezident Toyota Motor Manufacturing Czech Republic Koreatsu Aoki. Závod navýšil svoji výrobní kapacitu, přičemž od 28. února letošního roku je v něm zaveden třísměnný provoz. Do budoucna závod plánuje vyrábět také nedávno představený model Toyota Aygo X. Pro více než 20 firem sdružených v rámci tzv. Toyota Associated pracuje v Česku více než 9 000 lidí.
„Toyota plánuje prodávat v Evropě do roku 2025 na 1,5 milionu vozidel ročně. K dosažení tohoto cíle velkou měrou přispěje i Yaris,“ uvedl Marvin Cooke, výkonný viceprezident pro oblast výroby ze společnosti Toyota Motor Europe. Toyota má v Evropě v současné době zastoupeno již osm závodů včetně kolínského, vývojové centrum a několik logistických center. Dlouhodobou filozofií Toyoty je vyrábět auta tam, kde prodává, a navazuje tak na dlouhodobou výrobu vozů Toyota v Evropě.
Toyotu Yaris si letos v Česku zatím pořídilo více 2 630 zákazníků, loni se prodalo 2 398 kusů. Yaris je tak čtvrtým nejprodávanějším modelem ve třídě malých vozů. Model Yaris využívá jako první v segmentu novou podvozkovou platformu TNGA (Toyota New Global Architecture). V nabídce motorizací je nový tříválcový benzínový agregát 1,5 Dynamic Force o výkonu 121 koní a jeho hybridní provedení 1.5 Hybrid Dynamic Force s výkonem 116 koní, které poskytuje řidiči agilnější reakce, nárůst systémového výkonu o 15 procent a snížení spotřeby o více než 20 procent.
V interiéru nabízí například bi-nokulární přístrojový panel, vyhřívaný volant, inteligentní adaptivní tempomat, bezdrátovou nabíječku na smartphone, head-up displej nebo poprvé u Toyoty centrální airbag. Součástí základní výbavy je také balíček bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense.
Technické parametry Toyota Yaris (2020) Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 490 × 1 745 × 1 500 mm, 1 080 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 85 (68 + 59) kW, 116 (92 + 80) koní |
Baterie | 0,76 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ? |
Cena od | 505 000 Kč |