Další bod pro vodík. Po Kodani jezdí přes 100 Toyot Mirai jako taxíky

Další bod pro vodík. Po Kodani jezdí přes 100 Toyot Mirai jako taxíky
Fotografie: Toyota
  • Dánská vláda chce mít veškerou taxislužbu bez lokálních emisí v roce 2030
  • Stejné datum platí pro autobusy veřejné hromadné dopravy
  • Od roku 2025 by měly být všechny nové taxíky bezemisní

V Kodani působící taxislužba Drivr, průkopník ekologických vozidel, se dohodla s Toyotou o dodání více než sta vodíkových automobilů Mirai. Ty už v tuto chvíli jezdí a za podpory společnosti Hydrogen Denmark pomáhají rozhýbat trh s čerpaným vodíkem. Projekt vznikl na základě soutěže kodaňské radnice na zajištění ad hoc taxislužby pro postižené, duševně hendikepované, lidi na cestě do nemocnice, zaměstnance veřejné správy ve službě a místní politiky. Taxislužba Drivr však poskytuje svezení vodíkovým automobilem i ostatním klientům, kteří si v mobilní aplikaci mohou vybrat hybridní, plně elektrické nebo vodíkové auto.

Více než 100 vodíkových taxíků společnosti Drivr bylo uvedeno do služby v rámci evropských projektů Hydrogen Mobility Europe 2 (H2ME2) a Zero Emission Fleet vehicles For European Rollout (ZEFER), které podporuje The Hydrogen And Fuel Cell Joint Undertaking (Společný podnik pro vodík a palivové články, FCH JU), jehož partnery jsou město Kodaň, Toyota a firma Hydrogen. Cílem projektu je rozšířit vodíková řešení pro dopravu v celé EU a v Dánsku podpořit pořizování vozů i stavbu nových vodíkových plnicích stanic.

Technické parametry Toyota Mirai (2020)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 885 × 1 470 mm, 1 920 kg
PohonVodík, hnaná náprava: zadní
Výkon134 kW, 182 koní
NádržPalivo: ? l, CNG: 6 kg
SpotřebaKombinovaná: 0,8 l / 100 km
Cena od1 809 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze