Modul TFCM2-F-60 je druhou generací plochého modulu o výkonu 60 kW s možností snadného zabudování do střechy autobusu společně s baterií a zásobníky na vodík. Hlavním přínosem technologie palivových článků od Toyoty je prodloužení dojezdu čistě elektrického autobusu v městském provozu až na cca 400 km pro klasický jednoduchý autobus a až 350 km v případě kloubového autobusu. Díky spojení baterie a palivových článků k prodloužení dojezdu odpadá potřeba dobíjení za provozu.
Konstruktéři TME připraví celkový návrh systému a začlenění modulu do autobusu pro optimální provozní efektivitu, výkon a životnost. Díky efektivitě jednotky pro velké zatížení se dosahuje poměrně nízké spotřeby vodíku v poměru k výrobě energie. Modul TFCM s integrovaným měničem napětí pracuje v rozsahu 450 až 700 V a dosahuje nejvyšší účinnosti při výkonu cca 30 kW.
Vize dekarbonizované společnosti
Toyota naplňuje svoji vizi dekarbonizované společnosti a prosazuje uplatňování technologie vodíkových palivových článků nad rámec osobních vozů včetně těžkých nákladních vozidel, menších dodávkových automobilů, lodí a autobusů. K naplnění tohoto cíle Toyota navazuje partnerskou spolupráci s několika evropskými výrobci v oblasti vodíkového paliva. Kombinace nejrůznějších typů prostředků na vodík v rámci vodíkové infrastruktury znamená podporu rozvoje celého ekosystému s potenciálem dalšího rozšiřování vodíkové mobility.
„Spoluprací s Daimler Buses se opět rozšíří naše evropské obchodní aktivity v oblasti vodíkových pohonů. Toyota je odhodlána dosáhnout uhlíkové neutrality a jsme přesvědčeni, že vodík je jedním z klíčových stavebních bloků budoucí dekarbonizované společnosti,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.