Značky Toyota a Isuzu Motors před pár dny oznámily formou tiskové zprávy, že společně pracují na nové generaci autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. Výroba by měla být zahájena již v příštím roce a nové autobusy mají přispět ke snížení emisí oxidu uhličitého v dopravě. Obě firmy již zahájily přípravy na uvedení nové generace vodíkových autobusů na trh. Na základě smlouvy uzavřené v Tokiu budou společnosti vyvíjet a zahájí výrobu vozidel využívajících vodíkové palivové články. Cílem je také snížení výrobních nákladů díky standardizaci komponentů používaných jak v elektrických vozidlech, tak v těch poháněných vodíkovými palivovými články. Nové autobusy budou postaveny na základě nízkopodlažní elektrické platformy navržené a vyvinuté společností Isuzu ve spolupráci s Hino.
Platforma, která byla poprvé představena v roce 2024, bude spojena s palivovým článkem vyvinutým společností Toyota. Výroba vozidel má být zahájena ještě v roce 2026 ve městě Utsunomiya v továrně J-Bus, která je společným podnikem společností Isuzu a Hino. Toyota stále považuje vodík za klíčový prvek budoucího energetického systému a rozvíjí iniciativy zahrnující jeho výrobu, přepravu, skladování a využití ve spolupráci s mnoha partnery zastupujícími různé sektory hospodářství. Díky partnerství s Toyotou rozšíří Isuzu svou nabídku autobusů o vozidla poháněná vodíkem a obě společnosti budou také spolupracovat s místními samosprávami a podniky v různých regionech v souladu s pokyny japonského ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu z května tohoto roku. Ty mají za cíl popularizovat autobusy nové generace poháněné vodíkem a snižovat emise CO2 .
