Jak vypadá nová Hyundai Kona naživo a jak se bude lišit elektrická?

Jak vypadá nová Hyundai Kona naživo a jak se bude lišit elektrická?
Fotografie: Miroslav Tomíšek, fDrive.cz
  • Nová Hyundai Kona narostla hlavně do délky a nabídne více prostoru
  • Byla vyvíjena primárně jako elektromobil, přestože sdílí standardní platformu
  • Elektrické verze se dočkáme na konci léta letošního roku

Nová Hyundai Kona se představila v březnu jako elektromobil. Tehdy jsme přinesli kompletní představení na základě virtuální premiéry. Naživo jsme si mohli novou Konu osahat až nedávno na Legendách. Přestože byla nová Kona vyvíjena primárně jako elektromobil a ten se i představil jako první, my jsme měli možnost si osahat a prolézt hybridní verzi. Víme ale, čím se elektrická bude vzhledově lišit.

Technické parametry Hyundai Kona (2023) Electric 48,4 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 355 × 1 825 × 1 575 mm, 1 615 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 255 Nm
Baterie51 kWh (48,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 75 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 377 km
Cena od899 900 Kč

Začněme tím, že samozřejmě bude mít plnou masku chladiče, ve které bude umístěn nabíjecí konektor, jak to známe ze současné generace elektromobilu Hyundai Kona. Zároveň ale bude mít mohutné lemy blatníků lakované v barvě vozu, stejně jako to má hybridní nebo spalovací Kona ve verzi N-Line. Elektrická to bude mít standardně a shodli jsme se, že to je hezčí než černé plastové lemy blatníků. Můžete nám ale napsat i svůj názor na tento prvek. Líbí se vám více lakované lemy, nebo z černého plastu?

Na Legendách jsme prolezli novou Konu. Jak se bude lišit elektrická?

Jelikož pod kapotou má elektrická Kona mnohem menší motor, zbývá tam i více místa. U současné Kony to ale automobilka neřešila a případný přední kufr, takzvaný „frunk“ si majitelé dodělávali sami, případně využívali nabídku externích výrobců. Nová Hyundai Kona už ale své majitele potěší předním kufrem. Navíc elektrická verze nebude mít vzadu středový tunel, cestující vzadu si tedy budou moci užívat rovné podlahy. To je příjemné překvapení, protože spalovací a hybridní Kona tam středový tunel má. A je to častou nevýhodou vozů, které sdílí platformu se spalovacími a hybridními motorizacemi. Na tomto je vidět, že Hyundai Kona byla opravdu primárně vyvíjena jako elektromobil, přestože nemá čistě elektrickou platformu.

Plně elektrické verze vozu Hyundai Kona bychom se měli dočkat koncem léta letošního roku a my se moc těšíme. Už současná generace byla známá svojí úsporností a hlavní nevýhodou byl menší prostor uvnitř. Přestože nová Kona narostla a má mnohem více místa uvnitř (což jsme si i ověřili v praxi), automobilka slibuje stejnou nebo možná ještě trochu vyšší úspornost. Jak se vám nová Kona líbí? Také se na ni těšíte? Rádi si přečteme i vaše názory v komentářích.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze