Hyundai už konečně zná přesnou příčinu požárů Kony EV

3
Hyundai už konečně zná přesnou příčinu požárů Kony EV
Fotografie: Hyundai
  • Za vše může výrobní chyba firmy LG Chem
  • Českých zákazníků se svolávací akce takřka nedotkla
  • Ioniq 5 využívá preventivně zcela jiného dodavatele baterií

Hyundai už konečně zjistil přesnou příčinu požárů Kony EV. Od loňského roku se výrobce trápil s potížemi, které způsobovala blíže nespecifikovaná závada na bateriích vozu. Nyní je vyšetřování na konci a podle insideevs.com se jedná o výrobní chybu firmy LG Chem. Ta v případě baterií vyráběných v továrně v čínském Nanjingu nedokázala dostatečně oddělit vrstvu kolem anody od katody. Tím byl prakticky zaručen možný zkrat elektřiny, což v několika případech skončilo úplnou devastací vozu po vzniklém požáru.

Celkově přitom bylo svoláno 82 tisíc kusů modelu Kona EV, u nichž byla výměna baterií provedena zdarma v rámci záruky. Čeští zákazníci pak tento problém nemají nikterak pocítit, jelikož již loni se Kona EV vyráběla také s bateriemi od jiného dodavatele. V tomto případě by mělo být vše v pořádku a do českých servisních zastoupení muselo na preventivní kontrolu jen přibližně sto vozů, které byly vyrobeny před rokem 2020. Pro Ioniq 5 využívá Hyundai jiného dodavatele bateriových modulů.

Technické parametry Hyundai Kona Electric (2020) 64 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 205 × 1 800 × 1 555 mm, 1 760 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm
Baterie67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 75 kW, palubní: 10,5 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 484 km
Cena od
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
"Celkově přitom bylo svoláno 82 tisíc kusů modelu Kona EV, u nichž byla výměna baterií"

Pane redaktore, raději bych napsal ...BUDE vyměna...., s výměnami se teprve vlažně začíná....
JOHN ROCK
JOHN ROCK
Jiný zdroj uvádí chybu na straně Hyundai.
Zpackal technologií nabíjení .
Krást technologie se nevyplácí.
Snaha hodit vinu na LG mu nevyjde.
To se vsadím.
Světová média říkají zcela něco jiného, než placené medium hyundaiem, jako je toto.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
a kam půjde těch 82 000 baterií? Jednu bych si vzal domů, při nabíjení ze soláru jen jednotkami kW by se izolační vrstva neprobila jako při rychlonabíjení a mohlo by to pár let sloužit... recyklace nebo repase zase vyprodukují CO2 což nechceme, ne?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze