Hyundai už konečně zjistil přesnou příčinu požárů Kony EV. Od loňského roku se výrobce trápil s potížemi, které způsobovala blíže nespecifikovaná závada na bateriích vozu. Nyní je vyšetřování na konci a podle insideevs.com se jedná o výrobní chybu firmy LG Chem. Ta v případě baterií vyráběných v továrně v čínském Nanjingu nedokázala dostatečně oddělit vrstvu kolem anody od katody. Tím byl prakticky zaručen možný zkrat elektřiny, což v několika případech skončilo úplnou devastací vozu po vzniklém požáru.
Celkově přitom bylo svoláno 82 tisíc kusů modelu Kona EV, u nichž byla výměna baterií provedena zdarma v rámci záruky. Čeští zákazníci pak tento problém nemají nikterak pocítit, jelikož již loni se Kona EV vyráběla také s bateriemi od jiného dodavatele. V tomto případě by mělo být vše v pořádku a do českých servisních zastoupení muselo na preventivní kontrolu jen přibližně sto vozů, které byly vyrobeny před rokem 2020. Pro Ioniq 5 využívá Hyundai jiného dodavatele bateriových modulů.
Technické parametry Hyundai Kona Electric (2020) 64 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 205 × 1 800 × 1 555 mm, 1 585 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm |
Baterie | 67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 75 kW, palubní: 10,5 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 484 km |
Cena od | 1 049 990 Kč |
Pane redaktore, raději bych napsal ...BUDE vyměna...., s výměnami se teprve vlažně začíná....