Hyundai už konečně zná přesnou příčinu požárů Kony EV

2
Hyundai už konečně zná přesnou příčinu požárů Kony EV
Fotografie: Hyundai
  • Za vše může výrobní chyba firmy LG Chem
  • Českých zákazníků se svolávací akce takřka nedotkla
  • Ioniq 5 využívá preventivně zcela jiného dodavatele baterií

Hyundai už konečně zjistil přesnou příčinu požárů Kony EV. Od loňského roku se výrobce trápil s potížemi, které způsobovala blíže nespecifikovaná závada na bateriích vozu. Nyní je vyšetřování na konci a podle insideevs.com se jedná o výrobní chybu firmy LG Chem. Ta v případě baterií vyráběných v továrně v čínském Nanjingu nedokázala dostatečně oddělit vrstvu kolem anody od katody. Tím byl prakticky zaručen možný zkrat elektřiny, což v několika případech skončilo úplnou devastací vozu po vzniklém požáru.

Celkově přitom bylo svoláno 82 tisíc kusů modelu Kona EV, u nichž byla výměna baterií provedena zdarma v rámci záruky. Čeští zákazníci pak tento problém nemají nikterak pocítit, jelikož již loni se Kona EV vyráběla také s bateriemi od jiného dodavatele. V tomto případě by mělo být vše v pořádku a do českých servisních zastoupení muselo na preventivní kontrolu jen přibližně sto vozů, které byly vyrobeny před rokem 2020. Pro Ioniq 5 využívá Hyundai jiného dodavatele bateriových modulů.

Technické parametry Hyundai Kona Electric (2020) 64 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 205 × 1 800 × 1 555 mm, 1 585 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm
Baterie67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 75 kW, palubní: 10,5 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 484 km
Cena od1 049 990 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
"Celkově přitom bylo svoláno 82 tisíc kusů modelu Kona EV, u nichž byla výměna baterií"

Pane redaktore, raději bych napsal ...BUDE vyměna...., s výměnami se teprve vlažně začíná....
Ivan Hoe
Ivan Hoe
a kam půjde těch 82 000 baterií? Jednu bych si vzal domů, při nabíjení ze soláru jen jednotkami kW by se izolační vrstva neprobila jako při rychlonabíjení a mohlo by to pár let sloužit... recyklace nebo repase zase vyprodukují CO2 což nechceme, ne?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze