Poptávkou po nových elektrobusech DPO posiluje svůj zájem mít v rámci ČR největší podíl ekologických vozidel ve svém parku: „Dodávka nových elektrobusů je pro Dopravní podnik Ostrava významnou zakázkou. Chceme nejen cestujícím, ale také všem Ostravanům ukázat, že nám záleží na ochraně jejich zdraví, a že se chceme aktivně podílet na zlepšování životního prostředí v regionu. Věříme, že i velikost a rozsah zakázky je důkazem, že Dopravní podnik Ostrava nemá jen vize, ale klade důraz na jejich realizaci,“ doplňuje generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Těšíme se na 24 nových elektrobusů Solaris! 🚍 První kousky k nám dorazí už příští rok na jaře. Společně s nimi očekáváme i dvě rychlonabíjecí stanice. 😉
— DP Ostrava (@DPOstrava) March 4, 2021
Více na: https://t.co/XE9Cm9Tvq6 pic.twitter.com/mzVSfzkcdx
24 elektrobusů s průběžným nabíjením ve standardu OppCharge bude dodáno v běžné délce dvanácti metrů. Vozidla pojmou až 80 cestujících (stojících i sedících). Obsluha vozů je bude moci nabíjet nově také na dvou velkých nabíjecích stanicích s celkem čtyřmi nabíjecími rameny, které budou k dispozici v areálu garáží na Hranečníku a na konečné autobusů v centru Ostravy.
Denní dojezd nových elektrobusů činí díky průběžnému nabíjení na smyčkách až 400 kilometrů. Díky rychlonabíjecí technologii nebude nabíjení vozů v průběhu dne trvat déle než 10 minut. Takto nabitý elektrobus pak bude moci ujet vzdálenost do dalšího nabití až 30 kilometrů a nabít jej bude možné během 24 hodin až 12×. Nově dodanými elektrobusy se cestující DPO budou moci projet na autobusových linkách 22, 28, 30, 32, 34, 51, 52, 53, 56 a na noční lince č. 43.
Celková cena dodávky je 420,5 mil. korun. Většina nákladů bude financována z fondu Evropské unie. Pro DPO to není první dodávka elektrobusů. Ve svém vozovém parku už má dlouhodobě celkem 7 kusů autobusů poháněných bateriemi: 3 ks Ekova Electron a 4 ks SOR EBN 10,5.
Ano, rozumím tomu, že dle dnešní legislativy je trolejbus (a tedy i elektrobus s dynamickým dobíjením z troleje) drážním vozidlem (proto taky asi dražší), ale to je takový problém doplnit stávající autobusové linky razítkem od drážního úřadu, aby zde mohli jezdit i takovéto elektrobusy? To je skutečně levnější a efektivnější budovat infrastrukturu (krakorce autobusových dobíječek na konečných), oproti investici do "razítka" a vyšší ceny za vozidlo?
Navíc si dynamickým dobíjením dopravní podnil lépe rozpustí fixní náklady na vybudování a nebo provoz stávající trolejbusové sítě.
Proto moc nechápu proč města s trolejbusovou sítí chodí tímto směrem?