Ultrarychlé nabíjení Audi RS e-tron GT v praxi. Za pár minut je hotovo!

Test rychlosti nabíjení
12
Ultrarychlé nabíjení Audi RS e-tron GT v praxi. Za pár minut je hotovo!
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Audi e-tron GT má společně s Porsche Taycan nejrychlejší nabíjení na trhu
  • Maximální nabíjecí výkon činil 265 kW
  • Z 10 % na 70 % se auto nabilo za 14 minut

Audi uvedlo na trh koncernové dvojče velmi povedeného a úspěšného Porsche Taycan. Technika pod „kapotou“ je stejná, vzhledem, infotainmentem a celkovým charakterem je to ale typické Audi, jak má být. Auto má špičkovou dynamiku i zpracování a je radost ho řídit na okreskách i dálnicích. Obě verze, jak základní e-tron GT quattro, tak výkonnější RS e-tron GT, si můžete pořídit s jednou velikostí baterie o kapacitě 93 kWh a využitelnou kapacitou 83,7 kWh. Ta zaručuje reálný dojezd okolo 400 kilometrů kombinovaného provozu.

Audi RS e-tron GT – test nabíjení

Stejně jako sesterský Taycan je e-tron GT perfektně vybaven po stránce nabíjení. Ba co víc, spolu s Taycanem je to auto, které se dokáže nabíjet nejvyšším výkonem ze všech elektromobilů, a to konkrétně 270 kW. Vděčí za to nové 800V architektuře, díky které není potřeba nabíjení takovým proudem jako u běžných 400V vozů. Velmi dobře je auto vybaveno i pro AC nabíjení, které probíhá většinou v domácnostech, zaměstnání nebo na veřejných AC stanicích u obchodních center. Základem je třífázová 11kW nabíječka, ale za příplatek můžete mít i 22 kW, i z pomalých stanic tak nabijete auto za méně než 4 hodiny z 0 do 100 %. Hodí se také dvojice nabíjecích portů. Ten vpravo je určen pro DC i AC nabíjení, doplňkový vlevo (za příplatek) je určen jen pro AC nabíjení. Škoda jen, že i přes vysokou cenovku je nutné dvířka nabíjecího portu otvírat a zavírat ručně a nemají elektrický posuv jako u původního e-tronu nebo sesterského Taycanu.

Nabíjení Audi e-tron GT na Ionity

Pojďme ale na test ultrarychlého nabíjení. K nabíjecí stanici Ionity v Berouně (maximální výkon je 350 kW, tedy výrazně více, než dokáže e-tron GT odebrat) jsme dorazili s 11 % po předchozích jízdách na okresních silnicích. Stanici jsme měli v navigaci, auto tak samo teplotně předpřipravilo baterii na ultrarychlé nabíjení s tím, že baterii umí vyhřát i zchladit, pokud je nutno. A v praxi e-tron GT dostál slibům a dosáhli jsme maximálního nabíjecího výkonu 265 kW a za 5 minut jsme nabili téměř 22 kWh, což vystačí na více než 100 reálných kilometrů v kombinovaném provozu a téměř 100 km po dálnici.

Průběh nabíjení

Už za 8 minut jsme dosáhli 50 % nabití a nabili jsme 35 kWh, což už je zhruba kapacita baterie některých levnějších elektromobilů. Takřka maximální nabíjecí výkon 249 kW auto drželo až do oněch 50 %, poté postupně klesnul na hodnoty kolem 200 kW, což je ale stále špičkové. Za 14 minut jsme měli nabito již na 70 %, což v mnoha případech bude plně dostačovat na další cestu. V praxi tak na dlouhých trasách e-tron GT oproti spalovacímu autu už prakticky nezdržuje. 80 % jsme pak dosáhli za působivých 19 minut, v tento moment se ale nabíjení hodně zpomalí na hodnoty kolem 50 kW, kde se však drží až téměř do 100 %. Kolem hodnoty 80 % se pak e-tron GT na delších cestách vyplatí odpojit, nečekat na vyšší nabití a na případné další nabíjecí zastávce využít výrazně vyšší nabíjecí rychlosti při nižší úrovni nabití. V průběhu ultrarychlého nabíjení se auto chladí a v přední části je slyšet hluk větráků, ale nikterak hlasitý. Kompletní nabíjecí křivku najdete níže, stejně tak naměřené nabíjecí časy.

Z 10 % do Délka nabíjení
50 % 8 minut
70 % 14 minut
80 % 19 minut
90 % 32 minut
95 % 38 minut
99 % 44 minut

Technické parametry Audi e-tron GT RS

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 989 × 2 158 × 1 413 mm, 2 420 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon475 kW, 646 koní, točivý moment: 830 Nm
Baterie93 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 472 km
Cena od3 756 900 Kč
Diskuze ke článku
Luděk Matyáš
Luděk Matyáš
Proč někdy někdo nenapíše, kolik stojí výroba 1 KWh elektřiny - která doteče do baterie (tedy včetně všech ztrát) a k tomu nezapočte procentuelně spotřební daň, jako je to u benzínu nebo nafty. Pak máte jasno.
Pavel Caba
Pavel Caba
nevím nad čím pan autor jásá dejte do prahy tisíc takovýchto nabíječek k tomu napojte auta a začněte nabíjet a praha vám stojí opravdu fakt pokrok tisíc magorů si nabije si auto a zbytek prahy bude svítit loučí - jen tak pro srandu v praze je cca 900 000 osobáků + šaliny + metro + nákladáky to budou potřebovat na nabíjení další dva temelíny už se těším jak je hřib s kolářem a novotným jdou stavět
karlos
karlos
Jen bych se zeptal té baterie, co na to překotné nabíjení říká její životnost?
Josef Kondelík
Josef Kondelík
Možná, že nebudu sám, koho by zajímala rozdílná životnost aku při používání převážně rychlonabíjení a nebo při pomalejším nabíjení 11 KW domácím způsobem. V současné době jde tedy o rozdílnost majitelů ve smyslu parkování v garáži nebo parkování u chodníku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze