Audi uvedlo na trh koncernové dvojče velmi povedeného a úspěšného Porsche Taycan. Technika pod „kapotou“ je stejná, vzhledem, infotainmentem a celkovým charakterem je to ale typické Audi, jak má být. Auto má špičkovou dynamiku i zpracování a je radost ho řídit na okreskách i dálnicích. Obě verze, jak základní e-tron GT quattro, tak výkonnější RS e-tron GT, si můžete pořídit s jednou velikostí baterie o kapacitě 93 kWh a využitelnou kapacitou 83,7 kWh. Ta zaručuje reálný dojezd okolo 400 kilometrů kombinovaného provozu.
Audi RS e-tron GT – test nabíjení
Stejně jako sesterský Taycan je e-tron GT perfektně vybaven po stránce nabíjení. Ba co víc, spolu s Taycanem je to auto, které se dokáže nabíjet nejvyšším výkonem ze všech elektromobilů, a to konkrétně 270 kW. Vděčí za to nové 800V architektuře, díky které není potřeba nabíjení takovým proudem jako u běžných 400V vozů. Velmi dobře je auto vybaveno i pro AC nabíjení, které probíhá většinou v domácnostech, zaměstnání nebo na veřejných AC stanicích u obchodních center. Základem je třífázová 11kW nabíječka, ale za příplatek můžete mít i 22 kW, i z pomalých stanic tak nabijete auto za méně než 4 hodiny z 0 do 100 %. Hodí se také dvojice nabíjecích portů. Ten vpravo je určen pro DC i AC nabíjení, doplňkový vlevo (za příplatek) je určen jen pro AC nabíjení. Škoda jen, že i přes vysokou cenovku je nutné dvířka nabíjecího portu otvírat a zavírat ručně a nemají elektrický posuv jako u původního e-tronu nebo sesterského Taycanu.
Pojďme ale na test ultrarychlého nabíjení. K nabíjecí stanici Ionity v Berouně (maximální výkon je 350 kW, tedy výrazně více, než dokáže e-tron GT odebrat) jsme dorazili s 11 % po předchozích jízdách na okresních silnicích. Stanici jsme měli v navigaci, auto tak samo teplotně předpřipravilo baterii na ultrarychlé nabíjení s tím, že baterii umí vyhřát i zchladit, pokud je nutno. A v praxi e-tron GT dostál slibům a dosáhli jsme maximálního nabíjecího výkonu 265 kW a za 5 minut jsme nabili téměř 22 kWh, což vystačí na více než 100 reálných kilometrů v kombinovaném provozu a téměř 100 km po dálnici.
Už za 8 minut jsme dosáhli 50 % nabití a nabili jsme 35 kWh, což už je zhruba kapacita baterie některých levnějších elektromobilů. Takřka maximální nabíjecí výkon 249 kW auto drželo až do oněch 50 %, poté postupně klesnul na hodnoty kolem 200 kW, což je ale stále špičkové. Za 14 minut jsme měli nabito již na 70 %, což v mnoha případech bude plně dostačovat na další cestu. V praxi tak na dlouhých trasách e-tron GT oproti spalovacímu autu už prakticky nezdržuje. 80 % jsme pak dosáhli za působivých 19 minut, v tento moment se ale nabíjení hodně zpomalí na hodnoty kolem 50 kW, kde se však drží až téměř do 100 %. Kolem hodnoty 80 % se pak e-tron GT na delších cestách vyplatí odpojit, nečekat na vyšší nabití a na případné další nabíjecí zastávce využít výrazně vyšší nabíjecí rychlosti při nižší úrovni nabití. V průběhu ultrarychlého nabíjení se auto chladí a v přední části je slyšet hluk větráků, ale nikterak hlasitý. Kompletní nabíjecí křivku najdete níže, stejně tak naměřené nabíjecí časy.
Z 10 % do | Délka nabíjení |
---|---|
50 % | 8 minut |
70 % | 14 minut |
80 % | 19 minut |
90 % | 32 minut |
95 % | 38 minut |
99 % | 44 minut |
Technické parametry Audi e-tron GT RS
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 989 × 2 158 × 1 413 mm, 2 420 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 475 kW, 646 koní, točivý moment: 830 Nm |
Baterie | 93 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 472 km |
Cena od | 3 756 900 Kč |