Rychlé je hodně. Ale jaký má Audi e-tron GT reálný dojezd na dálnici?
test

Rychlé je hodně. Ale jaký má Audi e-tron GT reálný dojezd na dálnici?

Test reálného dálničního dojezdu
11

Audi e-tron jsme v redakci otestovali v základní verzi GT i ostřejší vrcholné verzi RS. Je to auto ultimátních řidičských zážitků, skvělého interiéru i technologií. Co ale když s ním budete chtít cestovat na delší vzdálenosti tak, jak značí „Gran Turismo“ v jeho názvu? Proto jsme otestovali reálný dálniční dojezd na 300 kilometrů dlouhé trase z Prahy do Rozvadova a zpět.

Pravidelně testujeme elektromobily v různých režimech používání a nechybí ani test reálného dálničního dojezdu, kombinovaný s reálnou rychlostí nabíjení. Již jsme v našem seriálu otestovali Porsche Taycan Turbo, Teslu Model X Performance Ludicrous, Audi e-tron 55 quattro (zimní dojezd), VW ID.3 Tour a naposledy Mercedes-Benz EQC. Nyní přišla řada na nejnovějšího zástupce řady e-tron, sportovní Gran Turismo e-tron GT. Jak si na dálnici vede?

Audi e-tron GT – test dojezdu

Testu jsme podrobili základní verzi modelu e-tron GT, která však i tak disponuje vysokým výkonem 530 koní (390 kW) a 0 na 100 km/h zrychlí za méně než 4,1 vteřiny. Obě verze, jak základní e-tron GT quattro, tak výkonnější RS e-tron GT, si můžete pořídit s jednou velikostí baterie o kapacitě 93 kWh a využitelnou kapacitou 83,7 kWh. Díky 800V architektuře pak nabízí nejrychlejší nabíjení na trhu společně se sesterským Porsche Taycan, se kterým Audi sdílí platformu J1. Díky výkonu nabíjení až 270 kW se nabije skutečně velmi rychle. e-tron GT nabízí dojezd 488 kilometrů dle cyklu WLTP s tím, že v kombinovaném provozu se bez problémů dá dosáhnout dojezdu přes 400 kilometrů.

Audi e-tron GT quattro

Rozměry4 989 × 2 158 × 1 413 mm, 2 350 kg
Výkon390 kW
Baterie93 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd488 km (WLTP)

Z důvodu rozkopané dálnice D1 s mnoha omezeními jsme zvolili naši druhou trasu, na které testujeme reálný dálniční dojezd elektromobilů – dálnici D5 z Prahy na Rozvadov a zpět. Trasa začíná na nabíjecí stanici PRE u obchodního centra Metropole Zličín, které je velmi blízko začátku dálnice. Na čerpací stanici MOL u Rozvadova provedeme otočku a jedeme zpět do stejného výchozího místa. Celá trasa i s otočkou měří 294 kilometrů. Počasí e-tronu relativně přálo, bylo slunečno a sucho, i když teplota kolem 11 °C nijak vysoká nebyla. Auto jsme měli obuté na 21palcových nízkoprofilových pneumatikách a dodržovali jsme standardní podmínky testu jako u jiných aut. Klimatizaci jsme měli nastavenou na 21,5 °C, automatiku a udržovali jsme maximální povolenou rychlost s aktivním adaptivním tempomatem. Dle GPS měření jsme zjistili, že e-tron GT má neobvykle velkou odchylku mezi skutečnou a vykazovanou rychlostí. Aabychom jeli 130 km/h podle GPS, museli jsme udržovat rychlost 137 km/h.

Vůz po nabití na 100 % ukazoval dojezd 408 kilometrů v režimu efficiency. Na začátku jsem si do navigace zadal a naplánoval celou cestu včetně mezizastávky v Rozvadově. Auto okamžitě dojezd přepočítalo a přímo na přístrojové desce upravilo očekávaný celkový dojezd na 380 kilometrů protože ví, že pojedeme vyšší rychlostí po dálnici a samozřejmě počítá i s profilem trasy. e-tron navíc ukázal, že do cíle po 294 kilometrech dojedu ještě s 21 % baterie.

Výsledná spotřeba a stav baterie po dojezdu do cíle
¨

A výsledek? Auto mělo velmi přesný odhad. Do cíle jsme dorazili s 22 % baterie a vykázaná spotřeba činila 23 kWh na 100 kilometrů. Dle reálně odebrané energie jsme ale zjistili, že e-tron GT je jedno z mála aut, které ukazuje vyšší spotřebu, než je realita. Reálná spotřeba totiž činila 22,4 kWh, reálný dálniční dojezd v jarních podmínkách tak činí 374 kilometrů, což je vynikající hodnota. V případě rychlejší verze RS lze očekávat dojezd zhruba o 5 % nižší.

Audi RS e-tron GT – test nabíjení

Audi e-tron GT pak na delších trasách těží také ze skutečně ultrarychlého nabíjení. V praxi jsme na nabíjecí stanici Ionity změřili, že pokud bychom chtěli nabít na dalších 300 dálničních kilometrů, trvalo by nabíjení z 22 %, se kterými jsme přijeli, na potřebných 80 % pouze 15 minut, což je ultimátní hodnota, a i v praxi tak e-tron GT ukazuje, že je to velmi pohodlné auto na cestování na dlouhé vzdálenosti díky relativně dlouhému dojezdu, nízké spotřebě a zároveň ultrarychlému nabíjení.

Foto: Martin Pultzner, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 17. 5. 2021 07:42
Na takové auto bych čekal větší spotřebu, je vidět, že se Audi značně posunulo v efektivitě pohonů, což se o Mercedesu říci nedá. Jsem zvědav na skutečnou spotřebu EQS.
Michaela Straková
Michaela Straková
Z Prahy do Rozvadova po D1? :o
Zdeněk Philipp
Zdeněk Philipp
Realnou spotrebu je potreba pocitat podle odebrane energie, ne podle toho co ukazuje auto a ta muze byt klidne o 20-30% vetsi!

Kazdopadne to nevypada zle.

Co ted ale na to ti, co tvrdi, ze EM se nabijeji doma v garazi. Tyhle typy aut se v garazi moc neohreji, ty jsou na to aby jezdily. Cili nikdo nemuze pocitat s cenou za domaci nabijeni. A v tu chvili se do zacne jevit v uplne jinych nakladech. Pokud nechcete u nabijecky stravit mladi, je potreba nabijet ne silnejsich stojanech. Cili za 9Kc u Eonu napr. 9Kc * 25kW (na 100km 22 neberu, to opravdu neni mozne na rychlonabijjecce jsou vosoke ztraty) = 225Kc/100Km
To neni zle.
Josef Darvas
Josef Darvas
No, kolik normálních lidí si koupí takový vůz? Odhaduji že v ČR se prodá za rok tak 10 max. 20 ks tohohle vysavače od Audi, moc lidí nemá na to si koupit vůz téhle kategorie, další věc je jakou bude mít cenu za cca 8 let až bude po baterkách (odhaduji ta na cenu elektroodpadu )
Tohle auto asi syn po tátovi nezdědí a určitě s něj nikdy nebude veterán !
Je to špatná cesta a vy všichni co tomu fandíte jste ovce co si nedokážou udělat svůj vlastní názor a nechali se naočkovat z reklam a propagace EU šmejdů. Jednou za to všichni zaplatíme a vy si to uvědomíte až bude pozdě !!!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze