Závodní speciál Audi se postavil proti elektrickému vrcholu ze stejné stáje

Závodní speciál Audi se postavil proti elektrickému vrcholu ze stejné stáje
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Síly mezi sebou poměřil speciál na Dakar a nejrychlejší Audi současnosti¨
  • Elektromobil to proti závodnímu speciálu neměl vůbec lehké

Audi se v posledních letech celkem rozjelo ve vývoji sportovních vozidel a aktuálním vrcholem pro běžnou klientelu je model RS e-tron GT. Jak to ale dopadne, když se dvojče Porsche Taycan postaví závodnímu speciálu určenému na Dakar? Přesně to se rozhodli vyzkoušet na YouTube kanálu carwow. Vedle sebe postavili Audi RS e-tron GT a Audi RS Q e-tron. Souboj však nebyl úplně férový, protože terénní obluda RS Q e-tron využívá kromě dvou elektromotorů taktéž benzinový dvoulitrový motor. Díky tomu může využít výkon až 670 koní. Samozřejmostí je pohon obou náprav, takže to elektrický e-tron GT neměl vůbec lehké.

Video jasně ukazuje, že hodně záleží na přesném startu. Stačí pár milisekund zaváhání a jeden z dvojice se vždy nekompromisně hnal dopředu. Závodní speciál si navíc v druhém kole mohl dovolit odemknout plný výkon, což elektromobil od Audi okamžitě poslalo do role outsidera. Jezdec v RS e-tron GT navíc mohl být rád, že vedle jedoucí Audi mělo obuté terénní pneumatiky. Kdyby tomu tak nebylo, výsledný rozdíl by byl v cíli ještě větší. I tak je to však velmi zajímavá podívaná, která ukazuje, kam svět elektromobilů a hybridů spěje.

Technické parametry Audi e-tron GT RS

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 989 × 2 158 × 1 413 mm, 2 420 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon475 kW, 646 koní, točivý moment: 830 Nm
Baterie93 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 472 km
Cena od3 756 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze