Audi e-tron GT mělo po záplavě skončit na vrakovišti, protože se zalilo vodou. Sešrotování elektromobilu však chtěl majitel zabránit. Rozhodl se tedy auto naložit do rýže, jak ukazuje video níže. Pro někoho mýtus, pro jiného velmi užitečný nápad, jak „resuscitovat“ zatopený elektromobil. A co je nejlepší, navzdory všem očekáváním se tento nápad u tohoto elektromobilu osvědčil.
Ve skutečnosti byl majitel před rozhodnutím, co s autem dělat. Testování vozu na diagnostice ukázalo několik komplikací, které by mohly v budoucnu vést k selhání. Poruchy vozu se však počítaly na desítky a Audi bez opravy nemohlo dále fungovat. Vzhledem ke složitosti situace byl majitel servisem vyzván, aby vyzkoušel postupy pro odvlhčení, jako je použití savých materiálů. Šlo například o sáčky s odvlhčovačem a jako nejlevnější varianta byla doporučena rýže.
Majitel tedy nakoupil 2 tuny rýže, vytvořil kolem vozidla speciální box a vůz zasypal. Následně ho nechal několik dní v rýži stát a doufal, že veškerou vlhkost z vozidla odstraní. Po několika dnech rozebral celé bednění, odstranil rýži a nastoupil do vozidla. K překvapení všech se auto nastartovalo a dokonce ukazovalo, že se může rozjet, ovšem co zůstalo rozbité, to byla přístrojová deska. To je však minimální problém. Celé video je natočeno tak, že se může jednat i o povedený vtip autorů, ovšem dost povedený.
Technické parametry Audi e-tron GT RS
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 989 × 2 158 × 1 413 mm, 2 420 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 475 kW, 646 koní, točivý moment: 830 Nm |
Baterie | 93 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 472 km |
Cena od | 3 756 900 Kč |