V motoristických závodech již nejsou plně elektrické pohonné jednotky novinkou. V reakci na rostoucí poptávku po vysoce účinných a výkonných bateriích vyvinuli inženýři společnosti Hofer powertrain technologii baterií vybavenou extrémně bezpečnými a vysoce výkonnými bateriovými články, které slibují nabíjecí proud až 3,75 MW. To, co začalo jako výzkumný a vývojový projekt „BlueFire“ v roce 2019, je nová převratná inovace třídy megawattů s rychlostmi FlashCharge určená pro závody ve sprintech a vytrvalostních disciplínách e-motorsportu.
Nabíjecí výkon je maximálně 3,75 MW
Tým Hofer powertrain battery vyvinul plně funkční vysokonapěťovou baterii využívající špičkový systém BMS a rychlonabíjecí CCS DC wallbox, který je už navíc dostupný na trhu. Prvotní proof of concept (POC) zahrnoval instalaci do závodní motokáry a podrobení sérii komplexních testů. Simulací různých jízdních situací s vysokonapěťovým nabíjecím systémem bylo možné určit správné funkce baterie a systému i celkový výkon v rámci pohonného ústrojí, kde všechna měření potvrdila převratnou křivku nabíjení. Baterie prokázala extrémně vysokou stabilitu a také to, že se dokáže úspěšně nabít z 5 – 85 % SOC za méně než 90 sekund. Články LTO se ukázaly jako zvláště vhodné pro aplikace vyžadující rychlé nabíjení a vybíjení vysokými nabíjecími proudy a otevřely nové možnosti do budoucna.
Během tohoto počátečního pilotního projektu v předvývoji se ukázalo, že nová baterie je ideální pro 24hodinové vytrvalostní závody, které spoléhají na extrémně krátké časy nabíjení. Navíc ji lze variabilně škálovat, aby vyhovovala různým aplikacím. Inženýři se v současné době zaměřují na výrazné zvýšení již tak velmi vysoké hustoty energie v článcích baterie při budoucím snížení hmotnosti.
Auto je primárně určeno pro okruhové závody
„Ve vytrvalostních závodech je konečným cílem zkrátit dobu nabíjení během zastávek v boxech, aby se sportovní vozy vrátily na okruh během okamžiku. Přesně to se stane, když je potřebná nabíjecí energie přenesena do baterie pomocí megawattového nabíjecího systému a vhodného konektoru. Tento integrovaný systém dělá z čistě elektrických vytrvalostních závodů velkolepý a emocionální zážitek,“ říká Gerold Sluka, hlavní odborník na baterie společnosti Hofer powertrain.